Gardameer in begin mei - hoe is daar het weer?

Wij gaan over ruim 2 weken een weekje naar het Gardameer in Italie. :dance: :dance: :dance: We hebben een stacaravan geboekt op camping Altomincio in de buurt van Peschiera. Nu kan ik nergens vinden wat het weer ongeveer zal zijn in die periode. Ik snap natuurlijk dat er geen garantie op het weer te geven valt , maar kan ik bikini’s en zwembroeken inpakken of moet ik toch rekenen op lange broeken?

Iemand een idee of misschien wel ervaring hiermee?

Hoi Maartje,

Wij zijn vorig jaar ook in mei geweest, ik geloof van 9- 28 mei.

We hadden een paar dagen lange broeken weer, maar we hadden ook heel mooi weer. Nica heeft zich prima vermaakt in het buiten zwembad, zo warm was het wel.

's Avonds koelt het nog wel snel af, dus dan is het wel lekker als je buiten wil zitten om een lekker vest mee te nemen.



Deze is gemaakt op 15 mei :thumbup:



Een aanrader is wel om lekker een hapje te eten in Sirmione, heel leuk schiereilandje! En als het een dag minder is kun je heerlijk rondrijden in de bergen.

Het blijft mazzel hebben, maar meestal overheersen de goede dagen toch wel hoor!

Veel plezier alvast!

OO, daar durfde ik niet eens op te hopen :dance: :dance: De camping heeft een supergroot waterpark en aangezien Noud helemaal verzot is op waterglijbanen hoop ik toch dat we er een keertje kunnen gaan zwemmen! Ik krijg er nog meer zin in nu :dance: :dance: :dance:

Bij ons was zulk mooi weer dat het zelfs 's nachts in de caravan zweten was! De warmte bleef er heel erg in hangen.



Water was wel koud hoor, maar als je er eenmaal doorheen was is het goed en die kids hebben echt nergens last van!



Dus pak die korte broeken maar vast uit de kast :wink:

Ik ben een jaar of 12 geleden geweest in de mei vakantie. Het was ontzettend lekker weer. Liepen in korte broeken/rokjes en topjes.

Toen we een dag naar venetie zijn geweest ben ik zelfs verbrand.



Gezwommen hebben wij niet. Vonden het water van het gardameer te koud.