Even de situatie schetsen.
We hebben een gang/hal (duh), bij die hal komen 5 deuren uit (voordeur, kinderkamer, onze slaapkamer,keuken en toilet en aan het einde geen deur maar een traphekje. (schetsje hier onder).
Tevens zit er in de hal een inbouwkast…
Nu willen wij het opknappen, er zit nog geen verf op de muur, en de deuren zijn heel mooi :liar: blauw.
(We wilden het elke keer wel opknappen, maar lukte niet, kwam er niet van).
Nu twijfelen we of we het helemaal wit doen, (de hal is vrij donker geen ramen…) of dat we bijv. de deuren een andere kleur geven .
Of bijv, alleen de omlijsting van de deuren.
Iemand een leuk idee?
(Tekening is niet erg realistisch qua formaten maar zoiets… ;))
http://img833.imageshack.us/img833/7945/naamlooslb.jpg
Smaken verschillen natuurlijk, dus dat is een risico natuurlijk als je om ideeën vraagt
Maar mijn idee is altijd om niet de dingen in kleur te schilderen die veel werk behelsen en die je niet zo snel weer her-doet. Dus de deuren zou ik geen kleur geven, maar gewoon neutraal wit. Mooi strak hoogglans ral 9010.
De muren kan je dan evt met iets van effect bekleden.
Denk daarbij aan een gladde stootlat op deurkruk hoogte die je ook wit lakt, daaronder een kek behangetje en boven die lat gewoon een bijpassende effen tint.
Of de hele wand glad in een mooi behang. Vliesbehang van nu is behoorlijk slijtvast en afneembaar. Of gewoon schilderen natuurlijk.
Hier is de gang “teal” met wit en “teal” is een heel licht aqua blauw… pastel aquablauw. Dat leek ons wel een hele frisse kleur en vriendelijk ook. Onze hal is ook donker. Er hangt dus een plafond lamp met 3 led lampen die tenminste veel kunnen branden zonder idioot stroomgebruik. Deuren, houtwerk, de trap enz zijn gewoon ral wit. Vind het nog steeds een gouden combi. Het is afgestyled met leuke landelijk accesoires, mandjes, lantaarns op de kast, brocantje haken en hemnes kapstokjes voor de kinderen en ons. Ook een grote aardappelmand voor de schooltassen en rugzakken.
Ja wij hebben dus geen echte muur die je mooi kan behangen zeg maar,
alleen de achterste muur is vrij voor op het plaatje (de onderste muur bij die slaapkamerdeuren etc)
Maar daar hangt een kachel aan.
Ik had eerst zelf het idee, helemaal wit,omlijsting van de deuren zwart en aan het eind van de hal (vanuit de woonkamer gezien) een mooie sticker (zwart) van bloemen oid.
Maar man zegt dat niet precies te willen…
eh… daar kan ik me wel iets bij voorstellen… zwarte omlijstingen geven veel contrast. En waar komt dat zwart weer terug dan? Heb je ook iets zwarts op de vloer bijvoorbeeld?
Dan zou ik eerder kiezen voor een sjeik tintje grijs. Grijs met wit is heel mooi en toch licht. Het contrast is wat vriendelijker. Je zou dan evt de onderste 20 cm van je vrije wanden, wel zwart of kleikleurig kunnen sausen. Lekker strak afplakken en desnoods met acrylaat hoogglansverf… de rest van de muren mat wit. Krijg je zo’n sjeik hotellobby spatrand effect…
Google ook gewoon ons op hal inrichting/ hal interieur/ hal styling of gang styling en dan bij afbeeldingen. Krijg je vaak talloze foto’s te zien, wie weet vind je daar inspiratie?
Maar qua zwart wit, kan ik je man geen ongelijk geven… zwart wit is een behoorlijk hard contrast… :shifty:
Heb meteen even een foto gemaakt van onze hal… knap lastig aangezien het een rechthoek is van 2x 3 meter met trap, wc, woonkamerdeur, meterkastnis en deur naar garage naast de voordeur en vrij donker dus. Dus genomen vanuit de garage, anders kreeg ik het er niet op… :mrgreen: De trap lijkt van onder beige, maar is gewoon wit, is de schaduwwerking
Mooie kleur blauw is dat!
Ik zou ook geen zwartwit doen. Echt teveel contrast en het geeft een onrustig effect.
Wij hebben het lichtgrijze; http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=106148&postdays=0&postorder=asc&start=0 3e foto van boven. In het hele huis wit, en de sponningen lichtgrijs.
Beneden hebben wij alles wit, houten vloer en een paar mooie grote foto’s aan de muur. Boven hebben we ook veel wit, donkerhouten vloer en 1 felgroene muur met zwarte fotolijstjes en foto’s.
OP zich is jouw gang al best druk met al die deuren. Zwarte kozijnen wordt denk ik heeeel onrustig. Ik kan het uit de tekening niet zo goed afleiden :oops: heb je ergens een mooi stuk muur? Kun je daar niet een gekleurde baan doen (met latex bijvoorbeeld, afplakken, invullen en klaar) ? Of een mooie spiegel ophangen? Geeft ook weer een ruimtelijk effect. Of inderdaad een mooie grote poster of fotolijst met julile trouwfoto ofzo
De deuren en kozijnen zou ik rustig houden, je kunt ook voor een aparte handgreep kiezen, dat is dan weer een beetje anders.
Ik zou wit doen, deuren en kozijnen, muren een heel heel heel licht tintje (grijze, taupe, dat ‘Cell-Blauw’ oid) en een mooie zwart wit canvas van de kinderen (of een drieluik met 1 x kindjes samen en beide kinderen apart ernaast). Ik zou rust creeren. De deuren maken het druk. Inderdaad een mooie lamp of mooie klinken om het af te maken.
Zwart wit vind ik persoonlijk te hard, en bovendien vind ik zwart ook zo’n poetsgevoelige kleur…
cell blauw… nou das wat veel eer… het is waterlinie van histor ofwel teal in het engels…
oke, correctie: het blauw wat Cell in haar hal heeft (zo goed )
hahahahaha… :mrgreen: :-*
Hmm, we hebben besloten alles wit te houden en aan het einde van de gang een soort sticker (of schildering) van een soort boom, heb ze wel eens op fotos gezien, volgens mij komen ze bij Ikea vandaan (geen idee dus, nooit geweest), en dan een zwarte plank waar decoratie op kan.
klinkt heel mooi!