gaatjes

Maaike heeft 1 gaatje en 2 plekjes waar ze wat aan willen doen.

Dit gebeurd in 2 sessies.

Ik moet nog bellen voor die afspraken want mijn man was mee op de controle en die laat de rest aan mij over :mrgreen: (is bang voor de tandarts).



Maar ik moet zeggen dat ik hier ook wel tegen op zie :shifty:

Zijn er mensen met ervaring?

Blijven die 4 jarigen een beetje liggen? Krijgen ze al een verdoving?

Wie o wie is ervaringsdeskundige of tandarts(assistente)?



(ik ga natuurlijk ook nog wel bellen).

Wessel gaat naar een kinderpraktijk (bambodino .nl). Daar weten ze prima om te gaan met al 2 jarige kinders.

Wessel moest pas geleden ook 2 gaatjes (1 gaatje en 1 “pitje”). Met veel praten, afleiden, soms beeeeetje strengheid komen ze echt heeeeeeeel ver.

och heden - ik benijd je niet en ik zou er met lasse echt mega tegenop zien. Die gaat dat volgens mij echt niet toelaten dus ben benieuwd hoe jij en Maaike je hier doorheen gaan slaan :shifty:

Y.oni heeft als kleuter ook vullingen gehad. Ze kreeg een soort noodvulling, dus zonder boren. Dat was totaal geen probleem.



Wat mij betreft had ze toen wel echte vullingen mogen krijgen, ze is niet zo bang aangelegd en de vulling die ze kreeg bleef voor geen meter zitten. Uiteindelijk zijn de kiezen getrokken (in het ziekenhuis). Maar ik zal je met mijn ‘horrorverhaal’ maar niet bang maken :mrgreen:

Hier helaas ook al ervaring met gaatjes vullen. Onze jongste heeft niet zo’n sterk gebit helaas. Bij haar werd het de eerste keer gevuld toen ze 3 was. Ging super. Heel stil gelegen, en geen pijn. Andere 2 keren ook niet.



Het hangt af van de tandarts denk ik. Mijn kinderen vinden hem geweldig, en kennen ook geen angst. Het is dan ook een heel rustige, relaxte vent. En een topper bij gaatjes vullen.



Succes!

Ik heb een afspraak gemaakt.

En ze gaan het eerst met een zalf verdoven voor de prik, dan dus wel prikken en dan boren :shifty: .

In 2 sessies, misschien 3.

Ze houden rekening met de spanningsboog van het kind; gelukkig.



Maarrr het kan pas over 5 weken of ik word gebeld als er een iemand uitvalt.

Ik heb het Maaike dus toch maar verteld omdat het ook plotseling kan zijn.

En toen vroeg ze of ze een prikje moest en ging heel hard huilen toen ik ja zei :? .

Ze zei: “ik wil geen prikje in mijn mond, dat durf ik niet”…



Dus nu heb ik natuurlijk al weer spijt dat ze al zoveel weet…

Had misschien beter helemaal niks kunnen zeggen :frowning: .

Mika heeft dus alle 4 zijn kiesjes al gevuld :? . En we poetsen gewoon echt 2 keer per dag hè.



Maargoed, dat was je vraag niet 8) .



De eerste keer was het in 2 sessies en papa ging mee omdat mama niet durft (zelf wel hoor maar ik krijg al de zenuwen als ik eraan denk om Mika daar te zien :oops: ).



Hij zou ook verdoofd moeten worden maar dat hebben ze niet gedaan en dat ging super.



De laatste keer moesten er weer 2 kiesjes en die wilden ze weer in 2 sessies doen, maar omdat ik vertelde dat het de vorige keer zo goed ging hebben ze het in 1 keer gedaan. Als tijdens de behandeling was gebleken dat het niet ging hadden ze nog een sessie gepland.



Maar hier geen problemen dus :thumbup: (maar uiteraard was papa weer mee :angel: ).



Hopelijk valt het voor jullie ook mee!



Groetjes Bianca