En het allerergste zijn de moeders die dan zeggen: nou ja, daar wen je toch aan Nee dus, ik niet!!!!
Nou ja zeg...nee dus..je went er niet aan. Je wordt alleen maar vermoeider en steeds meer geneigd toe te geven....(whatever works).
Zou een klamboe effect hebben??? Kids hebben namelijk sinds enkele weken beide een zwarte klamboe/muskietennet...(junglekamer). Jo vind het heerlijk om in de open "tent" te slapen en naar de sterren op het plafond te kijken (livchtgevende) maar dan moeten wel alle lichten uit en deuren op een klein kiertje...anders geven de sterren niet genoeg licht..
Deze zitten er ook sinds enkele weken..en eigenlijk...slapen ze ook de laatste weken steeds beter (om beurten).
Gut...wie weet....
Het idee achter een klamboe is dat het je kind omhult en daardoor veiligheid biedt.
Ik vond het juist steeds zwaarder worden. De eerste jaren toen gaf ik nog borstvoeding en dronk hij een paar keer per nacht, toen viel het me nog best mee. Maar daarna :shock: Vreselijk, ik was echt gebroken als hij meer dan een keer wakker werd.
Ik vond het juist steeds zwaarder worden. De eerste jaren toen gaf ik nog borstvoeding en dronk hij een paar keer per nacht, toen viel het me nog best mee. Maar daarna :shock: Vreselijk, ik was echt gebroken als hij meer dan een keer wakker werd.
Precies! het leek op marteling op een gegeven moment, net in slaap en dan wakker gemaakt worden, even knuffel, weer proberen in slaap te komen, net slapen, hup daar was ze weer…enz. enz.
en dan sta je met je wallen tot onder je kin en dan zegt een mede-mama: nou ja, dat snap ik niet, daar wen je toch aan / dat hoort er toch bij
Ik wist wel van die oei ik groei sprongen en periodes enzo maar onlangs las ik ineens een opmerking van iemand over bep onrust bij die kinderen toch ivm groei hersenen tot iets van 3 ofzo. Haar kindje kon dan ontroostbaar zijn midden in de nacht ofzo.
En lasse heeft ook heel wat afgemiept snachts - menig nacht is een van ons bij hem gaan liggen omdat hij huilend wakker werd. En sinds denk ik een jaar of drie is dat niet meer en slaapt hij gewoon hele nachten door. Ik had het eerst niet door, maar op een dag dacht ik he verhip we hoeven nooit meer bij lasse te gaan liggen snachts. Vlak na de geboorte van Nena was het wel nog een tijdje raak maar daarna hield het op.
En nu is het met Nena vaak raak - gillen, huilen - soms wordt het weer stil na de nodige gilletjes soms ook niet. Wel minder dan bij lasse.
En in die oei ik groei fases is het duidelijk wat erger maar vrijwel nooit helemaal weg.
Door lasse heb ik nu ook hoop dat Nena gewoon goed gaat doorslapen tegen de tijd dat ze drie is - maar ja het duurt nog effu :shifty:
Ik wist wel van die oei ik groei sprongen en periodes enzo maar onlangs las ik ineens een opmerking van iemand over bep onrust bij die kinderen toch ivm groei hersenen tot iets van 3 ofzo. Haar kindje kon dan ontroostbaar zijn midden in de nacht ofzo.
Rondom 2,5....klopt.
Jo heeft er echt veel last van gehad...hysteriebuien midden in de nacht, viel niet te praten met hem...
Uitzinnig..
Het ging vanzelf over..
Eli (even afkloppen) tot op heden nog niet...
Het is in een stuk wat ik las omschreven als "kortsluiting" in de hersenen,omdat ze de ontwikkeling (piek) niet aankunnen..
Ben ook wel benieuwd wat daarvan waar is....ik vond het wel een goede verklaring voor Jo's zeeeeer aparte buien..midden in de nacht..
Tnx all, blij dat ik niet de enige ben (al gun ik het niemand).
Inmiddels een kussen geprobeerd, haalt niets uit, tot nu toe dan. Joas raakt snel overprikkeld, als baby ook al, dus ik hou daar rekening mee, maar hoe zijn dag verloopt lijkt geen invloed te hebben op zijn nachtritme. Dus, we gaan maar vrolijk verder…
Mijn kindje was ook een moeilijke slaper. Toen hij steeds gillend wakker werd ben ik met kindival tabletjes begonnen , en dat haalde de scherpe kantjes er vanaf. Het is bedoeld om de boel makkelijker te verwerken. Inmiddels wordt hij nog maar een keer per nacht wakker.
Nou, als een soort van noodgreep heb ik hem vanavond toch maar in het peuterbed gelegd (is zn ledikant, maar dan met de ene zijkant er uit). Kans bestaat dat hij gaat spoken vannacht, maar ik moet er nu toch ook al geregeld uit 's nachts, dus veel slechter kan het niet worden…
Inmiddels een kussen geprobeerd, haalt niets uit, tot nu toe dan. Joas raakt snel overprikkeld, als baby ook al, dus ik hou daar rekening mee, maar hoe zijn dag verloopt lijkt geen invloed te hebben op zijn nachtritme. Dus, we gaan maar vrolijk verder…
Wat hier ook wel hielp was de dag doornemen. Doe je dat al?
Gewoon even heel snel voor het slapen praten over wat er die dag is voorgevallen. In het begin natuurlijk simpel, wat er gegeten is, wat er gespeeld was etc.
Ik lees hier bij meerdere kinderen dat ze bij 2 jaar en 7 mnd opeens gingen doorslapen, en dat was bij onze twee oudste ook het geval. Wat grappig eigenlijk. Maar had ik het van te voren maar geweten :mrgreen:
Wat hier ook wel hielp was de dag doornemen. Doe je dat al?
Gewoon even heel snel voor het slapen praten over wat er die dag is voorgevallen. In het begin natuurlijk simpel, wat er gegeten is, wat er gespeeld was etc.
Dat doen we idd al :thumbup:
Vannacht geen verbetering, hij werd drie keer wakker, na de derde keer is hij uit zijn bed gekropen en bij mij komen liggen. Ik geloof dat ik niet anders kan dan dit accepteren, want veranderen zal t voorlopig niet.
Hier is het ook sinds een nacht of 3 weer bal :roll:
het ging zo goed… Hij is sinds een week of 3 overdag zindelijk maar 's nachts nog niet, maar hij werd wel wakker om te plassen vannacht. is op zich goed natuurlijk, maar het had er nu meer mee te maken dat hij wakker werd van fluitende vogels om 4.19 en toen dacht ie, he ik moet plassen.
merijn werd ook al wakker van de vogeltjes, het was hier dus al heel vroeg feest :?
Mijn kindje was ook een moeilijke slaper. Toen hij steeds gillend wakker werd ben ik met kindival tabletjes begonnen , en dat haalde de scherpe kantjes er vanaf. Het is bedoeld om de boel makkelijker te verwerken. Inmiddels wordt hij nog maar een keer per nacht wakker.
Die tabletjes gebruiken wij ook. Daarmee is Lars wel iets rustiger geworden 's nachts. Maar pfoe… wij hebben ook zo’n klein “spookje” in huis. En als hij in een sprongetje zit kan ik helemaal mijn lol op (dan sta ik er gerust 4 a 5 keer 's nachts naast). Het gaat vast een keer over, maar zwaar en vermoeiend is het zeker!