Zucht…
Thomas is nog altijd niet zindelijk. Het leek er een hele poos op dat het hem zou lukken, deed de meeste plasjes en poepjes op de wc, was ape trots en ging zelfs op de PSZ naar de wc even proberen…
Maar nu is het al een aantal maanden weer helemaal mis. Als ik hem geen luier aan doe plast hij gewoon op de grond. Hij zegt ook altijd dat hij gewoon op de grond gaat poepen en plassen als hij geen luier aan heeft :think: .
Hij kan het wel, naar de wc gaan, maar is ook altijd veel te druk met vanalles. Eerder was hij altijd wel vies van zn luier, nu zegt hij heel vaak niet dat hij gepoept heeft.
Hoe kan ik hem helpen om de grote stap te durven zetten naar het wel zindelijk worden?!
Lastig!
Maar gezien zijn leeftijd (hij moet toch straks naar school) en het feit dat hij het kan.
Zou ik denk ik gewoon verplichte plas/poepmomenten invoeren.
Dus steed de wekker zetten en in het begin 1 x per uur ofzo verplicht naar de wc (al is het maar proberen).
Als dat goed gaat kan je 1 x per 2 uur proberen totdat hij dat goed doet en je hem het zelf kan laten aangeven.
Heb je al een beloningssysteem geprobeerd?
Zo mag Isabel altijd een stikker plakken als ze gepoept heeft op de wc (in het begin ook met plasjes) en na een aantal stikkers (20 ofzo) mag ze een kadootje.
Succes!
Beloningssysteem heb ik geprobeerd, werkte even maar niet voor lang…
Laatst op de PSZ ging het wel goed, hij had wel een luier aan maar ging samen met juf even proberen op de wc.
Ik ga hem thuis gewoon vaker zijn luier uit laten en verplicht gezellig naar de wc, maak ik er wel een feestje van… misschien werkt dat? :think: