Gaat dit wel goed?

Tot een aantal weken geleden was Joas een enorm grote eter. Drie volle flessen, fruit, koekjes en diksap, en twee potjes avondeten gingen er met gemak in op een dag. Een paar weken geleden was hij ziek, en toen at hij natuurlijk niet goed. Hij is inmiddels allang weer opgeknapt, maar dat slechte eten blijft… :?

Hij heeft vandaag op:

200 cc fles

1 koekje

2 boterhammen smeerworst

klein beetje diksap

Zn laatste eetmoment was het koekje van vanmiddag, om 14.30… daarna heeft hij geen hap meer gegeten. Wilde niet eten wat ik at, wilde geen potje, geen fles… zucht.

Joas is van nature een slanke baby, maar groeide altijd prachtig binnen zn eigen lijn. Maar ik zie 'm gewoon onder mn ogen afvallen :frowning: en dat lijkt me niet de bedoeling. We lopen bij de KA vanwege zijn kma, is het overdreven om die te bellen? :oops:

Ik weet dat slecht eten er in periodes bij hoort, maar dit duurt me echt te lang… :?

Zou wel even contact opnemen inderdaad als hij echt veel afvalt. Verder hebben ze vaker van die fases dat ze veel of juist heel weinig eten. Zolang ze maar voldoende drinken en dus plassen.

Gets meis, wat vervelend. Herken het wel een beetje hoor. Sam van nature ook niet veel bij te zetten en na een paar dagen brood weigeren zie ik 'm ook echt afvallen.

Tot nu toe gaat dat echt met pieken en dalen. Na zo’n periode minder eten haalt ie de schade eigenlijk altijd wel weer in.

Maar leuk is anders!

Hoe gaat het nu met je mannetje?

Als je je er zorgen om maakt en je ka neemt de moeite te reageren zou ik bellen. Ik hoef mijn ka niet voor dit soort dingen te bellen, wordt al door de ass. afgescheept om naar de ha te gaan…

Het hoort er soms wel bij, maar als je hem echt ziet afvallen moet je het zeker goed in de gaten houden, misschien even extra gaan wegen bij het CB?

als je zorgen maakt, altijd aan de bel trekken. Die artsen zijn ervoor om je zorgen weg te nemen.

Hier is ons meisje ook ziek geweest, ze was wel een wat moeilijke eter, maar we krijgen er nu helemaaaal niks meer in. Ze is ook magerder geworden. Zelf denk ik dat dit bij haar een fase is, lekker peutergedrag dus al… dus ik dwing niks en zet gewoon voor wat ze anders krijgt. Eet ze niks, dan niet…

Ik ken je mannetje natuurlijk niet, die ken je zelf het beste… Dus als je he tniet vertrouwd, zou ik aan de bel trekken!

Tnx voor de reacties meiden! :slight_smile:

Wat ik vergeten te zeggen was in mijn oorspronkelijke bericht is dat hij sinds een week aan het overgeven is. Niet dagelijks, zo om de dag ongeveer en hij is er verder totaaaal niet ziek van, maar van wat hij dus wel naar binnen werkt gaat een deel er ook weer uit :?

Als hij ziek of suf oid was, had ik allang een dokter gebeld. Gelukkig is hij zn vrolijke ikje, maar maandag hang ik bij de ka aan de lijn.

Pffff ook nog overgeven :eh: :think:

Dan lijkt het wel of er hem iets dwars zit hé, alsof ie ergens op reageert.

Hoop dat de ka iets voor je kan doen. :pray:

Hoop dat hij zich gauw beter voelt en jullie van de week zijn verjaardag leuk kunnen vieren :pray: