gaat dit lukken? produktie bv

ik ga binnekort stage lopen en opleiding doen, dus wil eigenlijk minderen met de BV, helemaal stoppen echt nog niet, ben ik nog lang niet aan toe :wink: , ze kreeg al een paar daagjes 1 flesje opvolgmelk wat ze trouwens erg lekker vind, dat heb ik opgebouwd naar vandaag drie flesjes ( per flesje 150 ml) daarnaast voed ik haar om ongeveer 07.00 uur, dan drinkt ze mijn borsten goed leeg, dan weer rond een uur of half 1, dan drinkt ze beide borsten ongeveer een kwartiertje en zometeen maak ik haar weer even wakker, en dan drinkt ze nog een keer goed mijn borsten leeg, eigenlijk als ik haar niet wakker maak slaapt ze ook de nacht door, maar ik vind het zelf zo gezellig nog even lekker saampjes in mijn bed liggen en tutten, als ze een beetje wakker is vind ze het ook goed hoor.



dus ik voed haar nog drie keer per dag zelf, nu wil ik de voeding van tussen de middag er ook uit gaan halen, maar alleen!! als dit niet ten koste van mijn produktie gaat, ik wil haar voorlopig nog een hele tijd in de ochtend en avond zelf voeden.



mijn vraag is dus, zal dit gaan lukken, zal mijn produktie stabiel blijven of betekend dit het einde van mijn BV. ik hoop het niet want mopje is echt mijn laatste en ik wil er zo lang mogelijk van genieten, ik weet het ben een emomuts ten top, :oops:



kolven is geen optie op mijn stageplek ivm hygiene, nu kan ik wel kolven maar dan moet ik het weg kieperen, als dat de enige manier is om mijn produktie in stand te houden, dan moet het maar, maar liever niet.



graag jullie ervaringen.

Of het het einde van je bv zal zijn is moeilijk te zeggen. Twee voedingen per dag is goed te doen hoor.

Maar het kan ook zijn dat de tijd tussen twee voedingen in te lang is, waardoor de produktie minder wordt.

dat zou je kunnen oplossen door (tijdelijk) na de avondvoeding extra te kolven. Zodat er iig genoeg ‘vraag’ is.



Je zegt dat je op je stageplek niet kan kolven ivm hygiëne, hoe zo dat?

Is er geen plek? Of kan je je voeding niet kwijt.

Ik kan me ook wel voorstellen dat je nu niet meer de middagvoeding wil kolven hoor. (vandaar mijn tip om dat 'savonds na de laatste voeding te doen.



En waarom laat je haar niet eerder op de avond bij jou drinken? Krijgt ze voordat ze naar bed gaat een flesje? Dan kan je toch ook bv geven? Dan hoef je haar er niet voor wakker te maken. Of heeft ze dan echt nog een voeding nodig?



Ik ben geen expert in bv hoor (daarvoor moet je bij Faizaa zijn o.a.)

ik geef eerder tips uit eigen ervaring. Hopelijk heb je er wat aan.



En anders echt even Faizaa pb’en.

Zij heeft mij ook goeie adviezen gegeven.



groetjes Myrella

@myrella wrote:

Of het het einde van je bv zal zijn is moeilijk te zeggen. Twee voedingen per dag is goed te doen hoor.

Maar het kan ook zijn dat de tijd tussen twee voedingen in te lang is, waardoor de produktie minder wordt.

dat zou je kunnen oplossen door (tijdelijk) na de avondvoeding extra te kolven. Zodat er iig genoeg ‘vraag’ is.



Je zegt dat je op je stageplek niet kan kolven ivm hygiëne, hoe zo dat?

Is er geen plek? Of kan je je voeding niet kwijt.

Ik kan me ook wel voorstellen dat je nu niet meer de middagvoeding wil kolven hoor. (vandaar mijn tip om dat 'savonds na de laatste voeding te doen.



En waarom laat je haar niet eerder op de avond bij jou drinken? Krijgt ze voordat ze naar bed gaat een flesje? Dan kan je toch ook bv geven? Dan hoef je haar er niet voor wakker te maken. Of heeft ze dan echt nog een voeding nodig?



Ik ben geen expert in bv hoor (daarvoor moet je bij Faizaa zijn o.a.)

ik geef eerder tips uit eigen ervaring. Hopelijk heb je er wat aan.



En anders echt even Faizaa pb’en.

Zij heeft mij ook goeie adviezen gegeven.



groetjes Myrella




hoi hoi



ik ga werken/stage lopen in een trimsalon, de haren vind je zelfs in je ondergoed terug, dus dat vind ik niet zo fris om dan te gaan kolven, haartjes komen echt overal, ook is het lastig om even een plekje te vinden waar je kan kolven.



ik voed haar nu in de avond laat nog een keertje, omdat ik dat eigenlijk zelf zo gezellig vind :oops: iedereen die slaapt en dan lekker wij met zijn tweeen bij mij in bed, nodig heeft ze het niet echt, want ze slaapt gewoon de nacht door en ik doe het ook omdat ik bang ben dat mijn produktie anders helemaal indroogt, wat je zegt ik kan natuurlijk ook de voeding van rond 18.00 uur geen flesje geven maar ook BV. dan behoud ik mijn drie keer BV. en dus meer kans dat mijn produktie op gang blijft, ik hoef dan niet te kolven of e.d en overdag krijgt ze dan twee keer een flesje ertussen door. ga dat eens bekijken hoe dat gaat.



bedankt voor je reactie!

Meestal als je al ruim een half jaar hebt gevoed moet je het wel heeeeel bont maken wil je productie echt door de war raken. Als ze zelf doorslaapt als je haar niet wakker maakt, super! Kan me het knusse en gezellige ook zeker voorstellen maar als je straks weer drukkere dagen hebt is het misschien voor jou ook wel prettig om dat moment samen vroeger te hebben?

Als je die twee voedingen aan blijft houden, ochtend en vroege avond dan kunnen je borsten dat prima heeeel lang vol blijven houden (vraag maar aan Fai :wink: ) zonder dat er rare dingen gebeuren. De lastigheid is voor jou ws meer om de middag voorzichtig te laten vervallen zonder daar last van te hebben. Dingen als stuwing en een borstontsteking is iets waar je voor moet waken. Als je stuwing voelt; even kort kolven dat de druk eraf is. Geen volledige voeding want anders blijven ze aanmaken. En je kunt het iets langzamer doen door haar 1 borst per keer aan te bieden. Zo kan ze een half flesje drinken en 1 borst. De volgende dag, flesje en de andere borst. Bij de andere borst; druk eraf kolven als je die voelen gaat niet meer dan dat. Zo voorkom je een borstontsteking.

De nacht is zelden problematisch bij het laten vallen van een voeding want in de ochtend drinkt ze je borsten gelijk weer leeg. :thumbup:

En als je nagaat welke voeding er het eerste afgaat bij babies?? 8) Dat is toch veelal de nacht. Dus zelfs de natuur heeft dat zo geregeld dat dat de meeste logische volgende stap is bij BV. :dance:

Wat is binnenkort trouwens? Heb je zeg maar nog een week of 3 de tijd om voor jezelf die beide voedingen af te bouwen?

Iig alvast heel erg veel succes en plezier met je stage!

@Rhiannon wrote:

Meestal als je al ruim een half jaar hebt gevoed moet je het wel heeeeel bont maken wil je productie echt door de war raken. Als ze zelf doorslaapt als je haar niet wakker maakt, super! Kan me het knusse en gezellige ook zeker voorstellen maar als je straks weer drukkere dagen hebt is het misschien voor jou ook wel prettig om dat moment samen vroeger te hebben?

Als je die twee voedingen aan blijft houden, ochtend en vroege avond dan kunnen je borsten dat prima heeeel lang vol blijven houden (vraag maar aan Fai :wink: ) zonder dat er rare dingen gebeuren. De lastigheid is voor jou ws meer om de middag voorzichtig te laten vervallen zonder daar last van te hebben. Dingen als stuwing en een borstontsteking is iets waar je voor moet waken. Als je stuwing voelt; even kort kolven dat de druk eraf is. Geen volledige voeding want anders blijven ze aanmaken. En je kunt het iets langzamer doen door haar 1 borst per keer aan te bieden. Zo kan ze een half flesje drinken en 1 borst. De volgende dag, flesje en de andere borst. Bij de andere borst; druk eraf kolven als je die voelen gaat niet meer dan dat. Zo voorkom je een borstontsteking.

De nacht is zelden problematisch bij het laten vallen van een voeding want in de ochtend drinkt ze je borsten gelijk weer leeg. :thumbup:

En als je nagaat welke voeding er het eerste afgaat bij babies?? 8) Dat is toch veelal de nacht. Dus zelfs de natuur heeft dat zo geregeld dat dat de meeste logische volgende stap is bij BV. :dance:

Wat is binnenkort trouwens? Heb je zeg maar nog een week of 3 de tijd om voor jezelf die beide voedingen af te bouwen?

Iig alvast heel erg veel succes en plezier met je stage!




dank je voor je tips!!



ik heb de andere drie meiden ook bv. gegeven maar niet zolang dus dit is ook voor mij, ondanks dat ik vier meiden heb allemaal nieuw :smiley: zo zie je maar als moeder zijnde blijf je leren :wink:



ik ga volgende week beginnen met mijn stage en dan eerst 2x per week, dus de andere dagen kan ik mooi gebruiken om rustig af te bouwen. wat je zegt ga ik goed mee aan de slag, op een borstontsteking zit ik niet meer te wachten( heb dat met afbouwen bij mijn derde dochter toen gehad…auw)



bedankt ook voor je reactie!

Hihi leuk is dat he doorleren :lol: ik zie ook elke dag weer iets nieuws door de ogen van mijn zoon. :inlove:

Ben ook geen mega langvoedster hoor. Alhoewel voor gemiddelde begrippen is 8 maands soms ook lang. Maar ja bij zoonlief waren de nachtvoedingen er rond de tweede set prikjes al af.

Klinkt als heel erg leuk werk in de trimsalon.

Trouwens, ondanks de wat mindere kanten qua hygiene is het misschien toch handig om je kolf mee te nemen. De melk kun je zo weggooien maar je zou dan daar wel een beetje stuwing kunnen wegkolven zodat je geen borstontsteking ontwikkeld. Thuis kun je je kolf dan zo weer steriliseren.

Hier heb ik de kolf welgeteld 1 x gebruikt overigens. En dat was ook het afbouwen van zijn middagvoeding. Hij zat toen op 3 voedingen per dag, ochtend middag en avond. Omdat ik ivm medicatie moest afbouwen eerst de middag vervangen. En dus 1 x iets stuwing gevoeld. Letterlijk ong 80 cc gekolfd totaal uit beide kanten. De ochtend en de avond zijn ‘vanzelf’ gegaan door hem iedere keer maar 1 kant aan te bieden en de rest vanuit de fles.

Borstontsteking heb ik gelukkig buiten de deur gehouden. :dance: Wat zeg ik, ben wandelende reclame voor BV want heb er alleen maar het plezier en voordeel van gehad en eigenlijk nooit de mogelijke problemen zoals spruw etc. :inlove: Hopelijk kun jij er later (over een jaar of 2 als Myron zelf heeft afgebouwd :wink: ) ook zo super op terug kijken. :thumbup: