Gaat de BV nu weer niet lukken??

Hoi allemaal



zondag ben ik bevallen van Vince, en de borstvoeding is meteen gestart in het eerste half uur. Pech was dat zijn suiker te laag was (zwdiabetes) dus hij moest wel 2 bijvoedingen hebben in de eerste 12 uur om de suiker op peil te brengen.

Thuis verder gegaan en de BV ging goed. de eerste dagen alles prima, Vince legde goed aan, dronk genoeg en was tevreden. Maar woensdagop donderdag kreeg hij meer behoefte en ik heb de hele nacht opgezeten; hij had gierende honger en een knorrend buikje, erg zielig. Ik legde hem zowat elk uur aan beide borsten aan, maar hij kreeg geen genoeg. :cry:

Donderdag bleek dat hij inderdaad te veel was afgevallen (10%) en te weinig plasluiers had en te geel zag. Bijvoeding moest dus gestart worden (vingervoeding)

Ik legde hem vaak aan, dus bijkolven was niet nuttig volgens de kraam en VK. Vandaag wel een keertje gekolfd en nu blijkt dat ik inderdaad met heel veel moeite maar 30CC aanmaak. Tja, dat is natuurlijk niet meer genoeg voor hem! Met de bijvoeding na elke borstvoeding, is hij heel tevreden.



Mijn voeding komt niet op gang, en dat was vorige keer precies hetzelfde. Dire dagen geen probleem, en daarna stagnerende productie. Ik heb nooit stuwing, nooit toeschieten etc gekend. Bij Brent destijds een lactatiekundige ingeschakeld, electrisch gekolfd en aangelegd, homeopathische korrels genomen en neusspray: dat mocht allemaal niet baten. Ik heb toen nog 6 weken met veel moeite en tijd per dag ongeveer 100cc kunnen kolven om hem naast zijn kv te geven. En dat kostte veel tijd en eenrgie.



het lijkt er op dat het weer dezelfde kant op gaat en ik heb dit keer geen zin om me weer zo lang druk te maken voor geen resultaat. Ik heb er nu 2, dus niet de tijd om zoals toen veertien keer per dag te gaan kolven voor een eindresultaat van 100cc.



Iemand nog tips? Ik drink genoeg, leg hem heel vaak aan, hij hapt goed en slikt goed, maar het is gewoon te weinig en komt niet op gang.

De verloskundige zegt dat ik het nog een paar dagen kan geven, maar dat de voeding dan echt op gang gekomen moet zijn, anders blijf ik achter de feiten aanhollen, zoals de vorige keer.



Groetjes

Carina

allereerst: gefeliciteerd!

Ik ken het probleem,ik had het ook.

Ik heb het nog 5 weken geprobeerd met afkolven en fv.

Maar heb daarna besloten om te stoppen met bv(kwam niet opgang)en volledig over te stappen op fv.(in overleg met bv des.)

Ik denk toch dat je beter stoppen met bv,hoe erg je het ook vind.(het moet geen frustratie voor jou worden)

Ik heb helaas gaan tips voor je,hoop echt dat het nog opgang komt…

sterkte ermee.

Tja ook ik heb dus diezelfde ervaring, dat het zelfs na 5 weken kolven, voeden, aanleggen, medicijnen en kundigen nog niet op gang kwam.

Ik ga het nog even aankijken, maar zeker geen vijf weken dit keer! :slight_smile: Bedankt voor je reactie

Allereerst van harte gefeliciteerd met Vince! :inlove:





He bah, dit is niet waar je op gehoopt had! Mijn eerste ingeving is: direct een lk bellen, situatie van vorige keer uitleggen en vragen wat je nu nog kunt doen. Ik wens je heel veel succes en hoop dat alles toch lekker op gang mag komen! :hug:

Behalve het antwoord van Biebels… Kan ik enkel zeggen zolang je het volhoudt eerst aanleggen dan pas bijvoeden.

De antistoffen schijnen namelijk bij elke voeding wel evenveel te zijn ongeveer. Dus hoe minder voeding, hoe geconcentreerder de hoeveelheid antistoffen.

Zelfs met een paar slokken per dag zal je kindje dus nog profijt hebben van jouw borstvoeding.

Hè bah wat rot… :hug: :-



Als je kraam en VK zeiden dat kolven geen zin heeft, dan vraag ik me af of zij de juiste personen zijn voor advies :think: . Ik zou een LK bellen of iemand van de VBN.

Dat de hoeveelheid die je kolft geen indicatie is voor hoeveel melk je kindje uit je borsten kan drinken wist je vast al wel? Ik denk dat aanleggen aanleggen aanleggen een betere oplossing is dan kolven kolven kolven. In ieder geval zou ik niet kolven in plaats van aanleggen, of bijvoden in plaats van zelf voeden. Je kunt dan beter en-en doen, met idd zoals Inkie zei: eerst aanleggen, dan bijvoeden en dan kolven.



Maar als het echt niet lukken wil meisje, dan is het vreselijk jammer, maar dan gaat het gewoon niet. Probeer dan te genieten van de voordelen die de fles biedt en je te realiseren dat je zoon geluk heeft dat er zulke goede vervanging bestaat :-
.