Christan is nu dik 3 maanden en slapeloos overdag…Gek word ik er soms van !!
Ik bedoel, je bent een baby, slaap dan ook, ook al is het maar een uurtje !
Hoezeer ik ook vasthoud aan routine, het ventje slaapt 'sochtends een kwartiertje, 'smiddags ook en tegen 17 uur nog eens een half uurtje en dit doet hij al wel zeker een maand lang :shock: :shock:
Ook heb ik een bijna peuter die ook niet meer wil slapen overdag :wall:
Ik kan nu wel even gillen ! Heb Chris maar weer uit bed gehaald en Eva ligt wel even prima in bed hoor. Pfff, ik ben de hele dag vanaf ochtends 6 uur met ze bezig, ik vind ze hartstikke lief, maar ik moet ook even een half uurtje voor mezelf. Even geen gehuil, geen politie agentje spelen, noem maar op. 2 van zulke jonge kids die de hele dag aandacht vragen en niet zelf kunnen spelen en niet slapen, das dodelijk
Nee maar ik vind het verbazingwekkend, hoe kan een baby nou zo weinig slapen :o :eh:
Nou, fijn om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben met een kindje dat overdag slecht slaapt :lol: Vandaag heb ik het nog nog gezegd tegen Yana: “Hallo?! Je bent een baby hoor… je hoort veel te slapen… ook overdag!”, maar het maakt geen indruk :?
Yana wil niet op haar eigen kamertje slapen overdag. Liefst wil ze helemaal niet slapen, maar ja… haar ogen vallen soms gewoon dicht van vermoeidheid en dan schrikt ze wakker en zie je haar denken: “Shit?! Ik ben in slaap gevallen!”. Ik heb nog de hoop dat dit wel bijtrekt, maar als ik lees dat jouw kindje al een maand (vanaf maand 2) zo slecht slaapt, dan weet ik het niet…
Het is erg vermoeiend. Vooral omdat Yana zichzelf niet (lang) kan vermaken, dus je kunt dan ook niks voor jezelf doen. Overdag ben ik zowat de hele dag met haar bezig. Als ze toevallig wel een keer slaapt, dan ga ik me haast vervelen :? of ik check iedere keer de babyfoon offie nog wel aanstaat
Ik ben helemaal flieft op mijn meissie :inlove: , maar soms word ik er niet goed van dat ze gewoon niet wil slapen (ook als ze wel doodmoe is). Dus ik begrijp precies wat je schrijft (en dan heb jij nog eens 2 kleintjes!!! R-E-S-P-E-C-T ) Of ze slaapt (ik maak al een vreugdedansje) en dan is ze weer wakker…
Ach jaaaaaaaaaaaaaaaa… ik ga toch maar gewoon heel hard hopen dat dit een fase is die overgaat :shock:
Misschien kan ik jullie een beetje hoop geven…
Hailey sliep de eerste 4 maanden ook nauwelijks overdag (hooguit halfuurtje) van 's ochtends 7 tot 's avonds 19:00.
Maar zij is daarna alles in gaan halen lijkt het wel.
Langzaamaan ging ze steeds meer slapen.
's Ochtens na de fles van 7:00 sliep ze tot 10:00.
Dan om 13:00 weer en dan soms zo lang dat ik haar om half 5 vaak zelf maar weer wakker ging maken :roll: En vervolgens sliep ze weer van 19:00 tot 7:00.
Toen leek het wel alsof er helemaal geen kind was :shock:
Nu slaapt ze wel weer veel minder hoor: 's middags nog zo’n 2 uurtjes.
Dus misschien…
Mijn dochter komt overdags ook maar aan een totaal van 1 tot 1,5 uur, en dan verdeeld over 2 of 3 slaapjes. :roll:
Dus ja, het komt vaker voor en hier lijkt het helaas echt geen fase te zijn.
Dit doet ze namelijk al sinds ze een week of drie oud is…
Ze is verder wel vrolijk hoor, en 's nachts slaapt ze 12-13 uur aan een stuk, dus echt klagen mag ik niet.
maar toch ben ik wel eens jaloers op moeders van echte slaapkopjes… :oops:
Hier had ik ook echt een slaapprobleem. Pff een half uurtje op een dag sliep ze en meer niet… maar na bijna 6 maanden toch echt een oververmoeide baby. Ben nu 1 1/2 week aan het inbakeren en ze slaap zo 3 uur achter elkaar! Dat is nog steeds haar enige slaapje op een dag maar wel veeeeel langer.
En deze mama heeft opeens tijd over :dance:
Sam wil soms overdag ook niet slapen terwijl hij wel moe is. (Hij vind alles veeels te interessant, wil alles zien en alles meemaken :mrgreen: )
Maar als ik merk dat hij moe wordt (oogjes wrijven, gapen etc) gaat mannetje gewoon naar bed! Even pruttlen, soms huilen, maar daarna gaat hij wel slapen!
Noa sliep vooral de eerste3 a 4 maanden heel weinig en onrustig. Toen we 1 keer naar een osteopaat zijn gegaan, sliep ze ineens beter. Wel maar 3 kwartier steeds (doet ze nu nog hoor), maar ze sliep wel. Ik heb ook wel eens dat ik denk, slaap toch eens een keer wat langer, maar ja, ze heeft nou eenmaal niet meer slaap nodig. En ik vind het al heel wat waard als ze 's nachts goed slaapt. Ik heb mezelf wel aangewend om niet steeds met haar te spelen en zelf ook eens op de bank te gaan zitten met een tijdschrift of boek. Noa kan zichzelf prima vermaken. Dan kom ze zelf ook tot rust, maar ik snap dat dat met twee kids toch wat lastiger is.
succes ermee
Firyel sliep ging na ca. 4 weken ook steeds minder slapen. Er zaten dagen bij dat ze van 's morgens 9.00 -22.00 uur wakker was :shock: Ik kon er ook echt niet meer tegen. Ben toen heel strak rust en regelmaat gaan toepassen (slapen-wakker-drinken-samen spelen-alleen spelen- bij eerste vermoeidheid meteen wakker in bed leggen) in combinatie met inbakeren. Ik moest haar in het begin soms wel 45 min. laten huilen voor ze in slaap viel, maar heeft uiteindelijk wel super geholpen. Ze bleek ook oververmoeid te zijn en sliep de tijd daarna bij constant (wakker om te drinken en na een half uur weer naar bed). Nu slaapt ze nog twee keer per dag 2-3 uur zonder inbakerdoek. Ik en vele anderen hier hebben veel gehad aan het boekje van Ria Blom over inbakeren en rust en regelmaat.
Groetjes
Toensie
wow beetje latev reactie van mijn kant…hier hetzelfde…als meneertje ongeveer 1 - 1.30 van 07.00-19.00 slaapt is het al veel (hij zit nu op mijn schoot)…maar ik denk zelf maar zo…hij slaapt in elk geval de avond en nacht vrij goed(meldt zich 's nachts maar 1 keer)
ik wordt met eentje soms al moe, maar jij hebt er ook nog 2…pfoeh…
liefs :-*
Heel herkenbaar Karin!!!
Hier ook twee kleintjes en Isabel is bij ons degene die niet tot nauwelijks sliep en slaapt .
De tweede slaapt gelukkig wel behoorlijk wat en echt ik sta verbaasd wat heerlijk!!!
Isabel sliep met haar 1,5 jaar ook niet meer overdag :roll: .
Ja het is erg druk, met geen tijd voor jezelf. Ik moet zeggen ik ben blij dat ik ook werk!
:hug:
Groetjes Alex
En mijn schoonmoeder maar tegen mij zeggen dat lars nog veel moet slapen want dat doen baby’s. Nou lars is overdag ook liever wakker hoor, lekker kijken in de box of in mijn armen een beetje ouwehoeren/dutten. Hij doet wel hazeslaapjes van ongeveer een uurtje ofzo. Pas na 19.00 uur komt het lange slapen (max 3uur) weer te voorschijn… :lol:
Snoepje
Christan is nog steeds erg veel wakker overdag, hij slaapt overdag alles bij elkaar 1,5 uur en dan vanaf 20:30 tot 7 uur. Das dan wel erg lekker, de avonden zijn weer voor onszelf en dat moet ook anders trek ik het niet. De kids zuigen alle energie uit me en 's avonds laad ik me weer op :thumbup:
ook ik heb een kleintje die niet overdag wil slapen in haar bedje!
maar nu ik haar in een bakerdoek en een cd tje opzet met versjes voor het slapen gaan heeft ze vandaag voor het eerst heerlijk geslapen.
dus ik hou mijn duimen gekruist en hoop dat ze dat vaker gaat doen.
dan kom je ook weer is aan wat toe he! het huis lijkt wel een vuilnisbelt haha
Mijn meissie is nu 6 weken en heeft de eerste 3,5 a 4 weken alleen maar gehuild en wilde niet slapen terwijl ze toch echt wel moe was.
De oplossing: 2 behandelingen door een manueel therapeut en de pacco inbakerdoek.
Ik heb weer een vrolijk meisje terug, die goed slaapt overdag en zich 's nachts maar 1 keer meldt voor een voeding en daarna ook zonder huilen weer lekker gaat slapen. :dance:
groetjes Judith
Ok het is een beetje een late reactie in het jaar…maar ik was op zoek naar soort gelijke vragen…Jaydin slaapt namelijk overdag maar gemiddeld 1 uur tussen de voedingen, in de maxi kan hij het veel langer volhouden. s Avonds is het huilen en soms valt hij ineens in slaap en dan moeten we hem voor de laatste voeding wakker maken. s Nachts doet hij het geweldig ( tot nu toe en sinds 2 weken). Slaapt gemiddeld van 11:30 tot 7 uur. Mag dus niet klagen. Maar toch slaat de twijfel toe: baby’s horen toch gemiddeld 2 a 3 uur tussen de voedingen te slapen :think:
En om de 2 uur voeden is best vermoeiend :? Klaag, klaag…
Tsja, dat gemiddelde moet ergens vandaan komen, toch? Ik denk dat je eerst uit moet sluiten of er ‘iets’ aan de hand is. Maar als je kleine gewoon tevreden is overdag, dan heb je gewoon een kind dat minder slaap nodig heeft! Leonie had altijd een uur-schema: uurtje wakker, uurtje slapen, waardoor ik dus ook om de 2 uren voedde. Op een gegeven moment veranderde dit vanzelf.
Ja idd dat gemiddelde moet ergens vandaan komen…Hij lijkt verder tevreden op de avonden na dan. Wel heeft hij op dit moment fysiotherapie voor zijn voorkeurshouding en het overstrekken wat hij doet ( zo’n volwassen afspraak voor zo’n uk). :think:
En op op dit moment slaapt hij weer 2 uur…dus het kan per dag verschillend dus ik kijk het nog maar aan… :?
Wij hebben een monitor in de woonkamer en een camera boven het bedje, zo kunnen we zijn slaapgedrag volgen.
Het blijkt dat hij dus steeds korte slaapjes houdt, even wakker is, een beetje ligt te brabbelen, vingers tellen, duimen en weer verder slaapt.
Ik had dus verwacht dat baby´s aan 1 stuk door sliepen maar dat blijkt niet zo te zijn.
Als onze zoon dus wakker wordt, laat ik hem gewoon even liggen en dan merk ik dat hij gewoon weer verder slaapt.
Na een paar waak-slaapritmes haal ik m uit zijn bedje.
@Renellen wrote:
Ok het is een beetje een late reactie in het jaar…maar ik was op zoek naar soort gelijke vragen…Jaydin slaapt namelijk overdag maar gemiddeld 1 uur tussen de voedingen, in de maxi kan hij het veel langer volhouden. s Avonds is het huilen en soms valt hij ineens in slaap en dan moeten we hem voor de laatste voeding wakker maken. s Nachts doet hij het geweldig ( tot nu toe en sinds 2 weken). Slaapt gemiddeld van 11:30 tot 7 uur. Mag dus niet klagen. Maar toch slaat de twijfel toe: baby’s horen toch gemiddeld 2 a 3 uur tussen de voedingen te slapen :think:
En om de 2 uur voeden is best vermoeiend :? Klaag, klaag…
Nou alletwee mijn beebjes hebben niet 2 a 3 uur tussen voedingen geslapen hoor…en ze zijn er groot mee geworden
Misschien is inbakeren een optie…Celiza ging wel beter slapen daardoor en omdat je zegt dat hij in de cosi wél beter slaapt vind hij dat misschien wel prettig.
Verder merk ik heel erg dat ze de cyclus van de 40 a 50 minuten regel heeft…ze is vaak na 3 kwartier even wakker,jammert of kletst en valt weer in slaap (op de dag) voorheen stond ik gelijk naast haar bed maar nu wacht ik heel eventjes en vaak is het dan weer stil.
Nu is ze 10 maanden en ze slaapt de nacht van 19.30/20u tot 7u en in de ochtend van 9.30/10u- 11u/11.30 en soms nog een klein uurtje in de middag maar ook vaak niet… :shifty: …het is gewoon een wakker meisje…
Renzo sliep ook al met ruim2 jaar niet meer tussen de middag,iig vaak niet…er zijn altijd van die uitzondering dagen…ligt er
maar net aan hoe hun pet staat hé
Maar het is niet gek dat je kleine nog geen ritme heeft hoor…
Maar vind dat hij de nachten al super doet zeg