géén efteling meer voor Fenna

Leuk,… winterefteling. Al jaren niet in de Efteling geweest dus vanochtend op pad, mede ook na de enthousiaste verhalen van anderen met kleine kindjes. En het is voor kindjes bedoeld toch? Sprookjesbos, de laafjes enzo.



We waren er rond 11 uur en vanaf het begin al was Fenna strontvervelend. Gillen, krijsen, schoppen, dreinen. Het kon niet op. Droomvlucht, waarvoor we al een half uur moesten wachten vond ze nog wel leuk. Maar bij de laven werd ze irritant en in het sprookjesbos onhandelbaar.



Dus kind op de rug gepakt in de doek, en richting uitgang. Nu zijn we thuis, ze slaapt en ik ben gebroken. We gaan volgende keer zónder Fenna. Klinkt vreemd, maar dit krijgt ze nog lang te horen…



een teleurgestelde kiddo

hoe oud is fenna?

brittany was 1 1/2 jaar oud toen we daarheen gingen

was precies hetzelfde wat jou dochter deed vanmorgen

balen dat jullie dag niet naar wens is gelopen

o, wat erg en jammer ook :eh: je hebt je natuurlijk erg verheugt en denkt ook leuk voor fenna, ja dit verwacht je natuurlijk niet. :hug:

en die kaartjes zijn ook niet goedkoop.

hoe oudt is fenna als ik vragen mag?

meestal vinden ze de laven en het sprookjesbos wel leuk :think:



jammer volgende keer oppas :wink:

anderhalf bijna

en het storende is dan

dat daar hordes mensen lopen met kindjes in dezelfde leeftijd

en die zijn wél rustig :wall:

oo, wat balen. Wij willen vrijdag gaan met Marlot (ook bijna anderhalf :eh: :eh: ). En als die tantes geen zin hebben, dan hebben ze geen zin!!! Nou ja, we zullen wel zien. Ik zou de volgende keer gewoon een oppas meenemen :mrgreen:

wat ongelooflijk balen…

misschien had ze haar dag niet :think:

:eh: Lang te horen? Ze 1,5! :shock:

Misschien had dat arme kind haar dag niet!



Ik begrijp jou teleurstelling heel goed en dat je haar op dat moment ff achter het behang kan plakken kan ik me ook in vinden…



Maar lang te horen vind ik een beetje ver gaan lieve meid…



Ze is nog zo jong en begreep jullie boodschap dat jullie dit voor haar deden misschien nog gewoon ff niet…



Ff uitrazen :thumbup: Maar zet het daarna van je af en probeer het over een tijdje nog is…als ze wat ouder is en meer besef heeft van plezier maken met paps en mams.



:-*

Wat jammer dat Fenna haar dag niet had :frowning: :hug:



Mijn dochter is geloof ik 1 maandje jonger en we hebben er vorige week van genoten…



Maar gelukkig wonen jullie wel dichtbij toch? Gewoon van de lente nog een keertje gaan voor een herkansing! Hopelijk staat haar pet dan de andere kant op! :-*

Hoe kan dat nu? Had ze haar dag niet? Misschien niet lekker in haar velletje of was het er te druk?

Ik kan Joost nl geen groter plezier doen dan naar de Efteling te gaan…Als we er geweest zijn heeft hij het er daaaaagen over en we moeten bijna dagelijks laten zien wat we hebben opgenomen met de videorecorder daar…

Wat jammer zeg… Misschien in het voorjaar nog es proberen? Het is ook zo duur he?

Reden voor mij om volgens jaar een abbonement te nemen.

@Kiddo wrote:

Leuk,… winterefteling. Al jaren niet in de Efteling geweest dus vanochtend op pad, mede ook na de enthousiaste verhalen van anderen met kleine kindjes. En het is voor kindjes bedoeld toch? Sprookjesbos, de laafjes enzo.



We waren er rond 11 uur en vanaf het begin al was Fenna strontvervelend. Gillen, krijsen, schoppen, dreinen. Het kon niet op. Droomvlucht, waarvoor we al een half uur moesten wachten vond ze nog wel leuk. Maar bij de laven werd ze irritant en in het sprookjesbos onhandelbaar.



Dus kind op de rug gepakt in de doek, en richting uitgang. Nu zijn we thuis, ze slaapt en ik ben gebroken. We gaan volgende keer zónder Fenna. Klinkt vreemd, maar dit krijgt ze nog lang te horen…



een teleurgestelde kiddo




Noah van 5 heeft zulke dagen ook. EN dan zeggen wij ook steevast dat we niet meer terug gaan (Folly Farm in West Wales, in dit geval). Maar dat houden we nooit vol.

Het is zo moeilijk om te peilen of een kind een goede dag zal hebben. Hopelijk gaat ze volgende keer gewoon mee, en heeft ze een betere dag! (En jullie dan ook!!)

@LovelyEllen wrote:





Maar lang te horen vind ik een beetje ver gaan lieve meid…


Heerlijk, als je iets figuurlijk zegt en mensen pikken dat meteen letterlijk op :?

mensen die mij kennen weten dat ik enorm van het meebewegen ben met haar. Daarom gingen we ook naar huis. Dat is ook de reden dat we haar voorlopig niet mee terug nemen.

Goh das wel vervelend zeg. En het is al zo duur…





@dena wrote:



Het is ook zo duur he?

Reden voor mij om volgens jaar een abbonement te nemen.




Ook weleens aan zitten denken, wat kost dat eigenlijk, zo’n abonnement!

Ik weet het al 135 euro pp, kinderen tot 4 jaar gratis. vind dat nog wel meevallen. Maar bedacht me net dat een abo op Dippiedoe in Best misschien ook wel leuk zal zijn voor ons…

Daar zit ook een zwemstrandje bij, en het is veel dichterbij.

Daar zijn ook tegenwoordig heel veel leuke attracties en het is voor de kleintjes toch misschien wel leuker dan de Efteling.

Plus je kan er bij wijze van op de fiets naartoe, van ons af (Liempde)



Hier kost een abo 195 euro per gezin met 2 kinderen!



Ga heel effe iets checken in de huiskamer, ben nu erg nieuwsgierig wie zoiets doet?

Stein vind dat soort dingen gelukkig wel leuk. Altijd al leuk gevonden.

Hij durft niet echt in dingen (ja droomvlucht) maar heeft het dik naar zijn zin.



ZOnde dat Fenna het niet leuk vond. Vooral voor jullie

@Kiddo wrote:

@LovelyEllen wrote:




Maar lang te horen vind ik een beetje ver gaan lieve meid…


Heerlijk, als je iets figuurlijk zegt en mensen pikken dat meteen letterlijk op :?

mensen die mij kennen weten dat ik enorm van het meebewegen ben met haar. Daarom gingen we ook naar huis. Dat is ook de reden dat we haar voorlopig niet mee terug nemen.


:? uuuhhh ik lees puur wat je zelf heb neergezet.....

Maar goed maakt niet uit. Ik weet nu wat je bedoelt.

He wat jammer dat het niet ging zoals je hoopte. Echt jammer van wat een leuk dagje moest worden.

Dit is dus precies de reden dat wij nog niet met onze dochter naar de Efteling zijn geweest (ze is nu 5). Ik heb echt het idee dat de dingen die ze leuk vind, ook te vinden zijn bij Sprookjeswonderland in Enkhuizen (en daar zijn we dus gisteren geweest! :inlove: ). Voor de grote attracties hoeven we met haar niet te gaan en om alleen voor het sprookjesbos te gaan scheelt de prijs net iets te veel: in Enkhuizen betaal je maar 6,50 pp… dus dat is dan een stuk beter te doen vind ik, in plaats van 26,- pp…

Binnenkort gaan we wel een keer, maar nu nog even niet!


Het is zo moeilijk om te peilen of een kind een goede dag zal hebben.

Wat helpt (maar wel heeeeel moeilijk is!), is om ze pas op de dag zelf te vertellen dat je gaat. Een of meer dagen van tevoren zorgt vaak voor zoveel spanning dat ze niet kunnen slapen en dus niet te genieten zijn... vlak voordat je ze in de auto zet pas vertellen, dan hebben ze geen tijd om er druk over te worden...

Yep, same here. Wij gaan wel naar de Sprookjeshof in Zuidlaren, als ik denk dat Leonie daar aan toe is :inlove:

(Leonie is bijna net zo oud als Fenna, maar ik weet nu al dat ze ruzie gaat schoppen nog VOORDAT we naar binnen zijn :shifty: )

helaas zitten wij weer wat ver van Enkhuizen af. Ik ken hier alleen de Efteling (een ander speelpark in de omgeving zou daar niet echt mee kunnen concurreren)



wij gaan volgende keer gewoon naar het bos. Staan ook bomen :slight_smile:

met een kind dat zo jong is zulke uitjes plannen, neemt onherroepelijk het risico met zich mee dat je kind er nog helemaal geen ene snars aan vindt. Dat lijkt me all in the game, eigenlijk…Lekker naar de geitenboerderij of het bos idd, dan is de teleurstelling voor jullie ook minder groot als ze haar dag niet heeft of even helemaal geen zin heeft in bomen, geiten of zingende carnavalspoppetjes :wink: