Sinds een paar dagen ben ik overgestapt van BV naar FV.
Alles verloopt prima! Voel me veel vrijer en blijer!
we geven Nestlé NAN HA 1 (hypo allergeen). Ik vroeg me af hoe ik het kan meenemen om dan ‘op verplaatsing’ te voeden. Thuis koud klaar maken en dan in de magnetron laten opwarmen?
Of poeder en water apart meenemen?
Hoe doen jullie het?
Poeder meenemen, water is overal wel te krijgen. Vantevoren klaarmaken mag volgens mij niet, weet ik niet zeker. :think:
je hebt hele handige poederdoosjes dus poeder mee lege fles mee , ,overal is wel water te krijgen en dan op de plaats van bestemming ff opwarmen poeder erbij en klaar!
Ja ik nam altijd poeder mee in zo een doosje (bij hema, prenatal etc te koop)
En als ik ergens heen ging waar ik n iet snel water kon krijgen.
Flesje uitgekookt koud water mee.
En thermos (zo kleine) mee met heet water.
En dan kan je het zelf mixen :thumbup:
zoals kleinbloemetje doe en deed ik het ook…
Die poederbakjes met drie vakjes in de rondte kun je beter niet nemen aangezien daar het poeder niet goed gescheiden blijft als het geschud wordt…
Het beste zijn de stapelbakjes ( 3 voor 1,50 bij H*ma)
en idd of een flesje water mee om ergens in een magnetron te doen en of zelf heet water meenemen… je kunt er ook voor kiezen een flessenwarmer mee te nemen maar dat is zo een gesleep… Het is wel slim om zelf water mee te nemen, want kom je ergens waar ze loden leidingen hebben zit je…
EN nog een voordeel je kunt zelfs ergens buiten op een bankje een voeding geven…
Liefs TIna
@mama tina wrote:
Juist!! Daarom deed ik het altijd zo. Want als je in de trein, auto, dierentuin of ander park, bos, strand etc etc bent kan je gewoon fles geven zonder probleem :thumbup:
EN nog een voordeel je kunt zelfs ergens buiten op een bankje een voeding geven…
Liefs TIna
Ik neem altyd een poeder mee in die bekende doosjes maar ook een flesje met water …weet niet of je bv autorijd maar stel je voor je staat een keer ergens met pech langs de kant waar geen water is heb je gewoon wel bij je …wel koud maar als het nodig is heb je t wel !
Meestal als ik weg ga doe ik er al kokend water in blijft best een tydje warm voor het geval dat !
Groetjes loes
Bedankt voor de tips allemaal!!! :thumbup:
Ik ben gisteren zo’n doosjes gaan kopen, en dat werkt perfect! Ook om thuis te gebruiken.
KV is maximaal 2 uur buiten de koelkast houdbaar dus poeder in van die doosjes meenemen is idd het meest voor de hand liggende.
Ook is het raadzaam om gekookt water of bronwater te gebruiken voor KV. Hoewel het kraanwater in nederland van goede kwaliteit is. Is zeker voor jonge baby’s aan te raden het water te koken en dan af te laten koelen voor gebruik.
Bij de Hema kun je van die makkelijke kleine thermoflesjes aanschaffen waar je dan gekookt heet water in kan doen. Neem een flesje koud water mee, je poederdoosjes en je flesgerei en je kan je kleintje overal te eten geven zonder een zoektocht naar een magnetron!
Supermakkelijk!