Help…
we hebben dinsdag een “funeral tea” in Engeland.
En manlief gaat dit leiden, maar eigenlijk weten we helemaal niet wat het is :oops:
Het wordt een gewoon afscheid, met wat muziek, korte toespraken en muziek er tussendoor.
We zijn best goed in begrafenisdingen maar van een funeral tea hebben we nog nooit gehoord :think:
Iemand misschien?
Is dat niet ongeveer hetzelfde wat wij na de begrafenis de koffietafel met een plakje cake hebben.
in Engeland heb je dan thee met sandwiches zoiets?
Maar Mel zal het wel zeker weten denk ik.
Gecondoleerd trouwens, weer heftige weekjes voor jullie nietwaar, wanneer mag je op vakantie Lydia?
:-*
Gecondoleerd Lydia.
Dit is wat ik vond. Klinkt erg veel als een Brabantse koffietafel als je het mij vraagt :think:
“Een ‘Funeral Tea’ is de gelegenheid om met elkaar over ‘de goeie ouwe tijd’ te praten. Plezierige momenten te delen en samen te zijn met hen die dierbaar zijn. Hiermee is de uitvaart iets bijzonders.”
Maar mogelijk kan iemand anders je het exact vertellen
@mamma van sharondenise wrote:
Is dat niet ongeveer hetzelfde wat wij na de begrafenis de koffietafel met een plakje cake hebben.
Gecondoleerd trouwens, weer heftige weekjes voor jullie nietwaar, wanneer mag je op vakantie Lydia?
Nou, in Ierland gaan we doorgaans naar een pub na de begrafenis of naar het huis van de overledene en dan inderdaad tea, sandwiches en cake.
Maar dat is denk ik niet wat hier bedoeld word.
Leuk, naar de pub met de fam :mrgreen:
Crien, dat zal het wel zo’n beetje zijn inderdaad…
Mama van sharonetc.: bijna vakantie maar dat geeft geen garanties
Gecondoleerd! Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
@Melanie wrote:
@mamma van sharondenise wrote:Is dat niet ongeveer hetzelfde wat wij na de begrafenis de koffietafel met een plakje cake hebben.
Nou, in Ierland gaan we doorgaans naar een pub na de begrafenis of naar het huis van de overledene en dan inderdaad tea, sandwiches en cake.
Maar dat is denk ik niet wat hier bedoeld word.
er was dus geen begrafenis (die is dinsdag in NL) maar het ging ongeveer wel zo dus!
Van die cupcakes, sandwiches, chocolate cake, tea, van alles. Op het biljart

Gelukkig had Engeland net verloren dus er hingen allemaal van die voetbalvlaggetjes :wall: dus we hebben het zaaltje maar wat omgebouwd en zo.
Ik vond het wel aardig, beter dan die koffie en droge hotelcake…
Dus toch, ja zo vond ik het ook al klinken.
Ik moest ook wel een beetje aan four weddings and a funeral denken.
Al vind ik de versie van Mel hup de pub in ook wel wat hebben
Mijn Indische schoonmoeder had dus een aantal eisen voor haar begrafenis
daarvan was spekkoek en marmercake bij de koffie na de begrafenis er eentje van
Sterkte Dinsdag (wat duurt dat trouwens nog lang zeg
:think: )
@mamma van sharondenise wrote:
Dus toch, ja zo vond ik het ook al klinken.
Ik moest ook wel een beetje aan four weddings and a funeral denken.
Al vind ik de versie van Mel hup de pub in ook wel wat hebben
Mijn Indische schoonmoeder had dus een aantal eisen voor haar begrafenis
daarvan was spekkoek en marmercake bij de koffie na de begrafenis er eentje van
Sterkte Dinsdag (wat duurt dat trouwens nog lang zeg
:think: )
Je moet er wel van houden, net als een wake, je moet je voorstellen dat bij sommige wakes de pint glazen op de kist staan en er gezongen word.
Pub na de begrafenis; er word dan geen thee besteld zeg maar

Ik wil zelf wel zo iets, dat ze met een biertje in de hand de oven aan gooien of zo :mrgreen: