fulltime werken

mamma’s, ik ben even benieuwd.



Zijn er hier ook moeders die >35 uur werken? Zo ja, wat is dan je afweging geweest? Was het financiele nood, of behoefte aan carriere naast het moederschap of iets anders? Hoe zie je jouw rol in de opvoeding? Hoe kan het dat je zelfs nog tijd hebt om op Kok dit berichtje te lezen? :mrgreen:



ik ben zelf niet aan het overwegen het te gaan doen, maar zie wel een groeiend probleem in dat ik door niet fulltime te gaan werken, mijn kansen op een carriere echt drastisch zie kelderen tot uh ongekende laagte… :think: Dus ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het is om wèl fulltime te werken in combi met een kind?

Ik ben 32 uur gaan werken, telt dat ook? :mrgreen:

Ik werkte hiervoor 16 uur met aanvulling van de bijstand maar dat is financieel en emotioneel toch niet te doen. (voor mij persoonlijk dan, anderen redden dat prima)

Ik wilde weer een echte bijdrage leveren en mijn eigenwaarde opkrikken.

Ik heb er tot nog toe geen spijt van, tuurlijk is het behelpen en er moet steeds vanalles geregeld worden omdat ik alleenstaand ben maar het is wel prettig om de ‘regelteef’ uit te kunnen hangen én gewoon mijn knip te kunnen trekken als ik iets nodig heb :mrgreen:

Ik werk nu nog maar 1 dag in de week. Maar tot de geboorte van ons derde kindje heb ik fulltime gewerkt. De overwegingen om fulltime te blijven werken waren verschillenden. Uitgangspunt was dat we de verzorging van de kinderen zo weinig mogelijk uit handen wilde geven. Ik een goede en leuke baan waar ik lang voor gestudeerd had. Mijn man had een veel minder leuke en veel slechter betaalde baan. Bovendien moest mijn man nog allimentatie betalen voor zijn twee kinderen uit zijn vorige relatie en zijn ex. Als we allebei parttime zouden werken was dat finacieel niet mogelijk. Vandaar dat we er voor gekozen hadden dat ik bleef werken en mijn man thuis bij de kindern bleef. Na een jaar heeft mijn man er een klein baantje bijgezocht dat meestal te combineren was met mijn werktijden.

De combinatie fulltime werken en kinderen was voor mij vrij gemakkelijk omdat mijn man bij de kinderen was als ik werkte.

Maar ik kreeg op een gegeven moment toch het gevoel te veel te missen van de kinderen . Dus uiteindleijk hebben we na de geboorte van de derde ons boeltje opgepakt en elders allebei in een parttime baan begonnen die we op elkaar aan konden passen. De baan van mijn man groeide uit tot een fulltime baan. En toen werd het echt passen en meten en vooral ook stressen. Na de geboorte van de 5de heb ik besloten te stoppen met werken. (de oudste kinderen van mijn man konden zich inmiddels zelf bedruipen).

Het liefst had ik 2 dagen willen werken maar dat was financieel niet haalbaar.

3 dagen zou net wel voldoende zijn maar… ik ben nu voor 32 uur leidinggevende in een winkel. Minder uur was niet mogelijk als ik deze functie wilde behouden dus zou ik weer gewoon verkoopster worden.

Als verkoopster zou ik een hele dure werkneemster zijn die ze graag zien vertrekken. Dus dan plaatsen ze je over naar een filiaal zover mogelijk van huis (maar wel binnen de toegestane grenzen). Dat zou mijn werk niet leuker maken zeg maar.

Daarnaast leek het me ontzettend moeilijk om, na 6 jaar leidinggevende te zijn geweest, weer de touwtjes uit handen te geven en naar een ander te moeten luisteren.

En wat opvang voor Hailey betreft maakte het niet uit: Nu is ze 3 dagen bij oma en op zaterdag bij papa. Als ik 3 dagen als verkoopster zou werken zou de zaterdag vervallen dus moet ze nog 3 dagen naar oma.

Ik werk 4dagen in de week, 33 uur in de week en daarbij 8uur reistijd.

Zelf vind ik het niet te doen, en zou het graag anders willen.

Als je paar gebroken nachten heb, ben je gesloopt.

De kleine is 1dag in de week met papa thuis, 1dag bij de gastouder en de andere 2dagen gaat hij met mij mee.

Ik zou liever 3dagen werken en wat dichterbij huis.

Het eerste wat ik tegen Johan zei toen ik dit las, was: hoeveel uren werk ik eigenlijk? Ik heb echt geen flauw idee! Ik werk in het basisonderwijs, dus dat betekent dat ik de woensdagmiddag vrij ben. De vrijdagmiddag werk ik wel, maar bouw ik vrije dagen mee op. Ik werk nu:

dinsdag hele dag

woensdag ochtend (is meer dan een halve dag, lekker vaag)

donderdag hele dag

vrijdag hele dag (waarvan 2 uren opbouw vrije dagen)



Nou ja, maakt ook niet uit, het is veel. Teveel naar mijn mening. Wel te doen, maar ik mis teveel van Leonie, vind ik. Het is financieel gezien nog even nodig, en ik heb me stiekem wel eens voor mijn hoofd geslagen dat ik dat zo gemakkelijk ingeschat heb. :doh: Ik heb wel het voordeel dat Johan thuis werkt, maar het huishouden is hier pet. Dat is ook de reden dat ik nog tijd heb om dit berichtje te lezen :mrgreen:

Jouw vraag was hoe het mensen beviel om nog fulltime te werken, maar sorry… ik kan je dus geen antwoord geven.

Maar ik las het berichtje van jou, Biebels en ik vind het knap hoor dat je dat volhoudt; 3 en een halve dag voor de klas! :o :thumbup: Dus daar wilde ik even op reageren! :lol: :oops: sorry fiep!! :lol:

Ikzelf werk op de maandag, de dinsdag en om de week de woensdag, wat ik eeeeeeeeerrug prettig vind! Zo heb ik ook niet de meeste verantwoording voor de groep, maar gewoon echt een gedeelde verantwoording. Mijn duopartner werkt de donderdag, vrijdag en die andere woensdag om en om!

Maarre… hoeveel uur weet ik dus ook niet! :lol:

Ik werk niet fulltime, maar 28 uur! Komt aardig in de richting vind ik zelf haha!

Hier is het dus 28 omdat minder financieel niet haalbaar is, en meer wil ik niet, omdat Sam nu dus al alle uren (op 4 na) naar de opvang moet.

Als ik een partner had gehad, had ik misschien wel meer willen werken, maar ik kan voor mijn gevoel niet maken tegenover Sam om meer uren te gaan werken per week.



Maar je meot gewoon doen waar jij je goed bij voelt! En als dat voor Nano geen probleem is (mocht je toch fulltime gaan werken).

Ik werk 36 uur (is fulltime) verdeeld over 4 dagen. Ik ben de woensdag altijd vrij. Ik heb een leidinggevende functie en vind dat ik minimaal 4 dagen aanwezig hoor te zijn.



M’n man is op de maandag vrij.



De overige 3 dagen gaat Noor mee naar het kdv bij mij op het terrein van het werk.



Het is hectisch, maar wel te doen als je goed plant. Zo kook ik bijvoorbeeld 1 avond voor alle doordeweekse dagen. Voordeel daarvan is dat als ik thuiskom een maaltijd in de combi-oven schuif en ik m’n handen vrij heb voor Noor en we snel aan tafel kunnen. Ook minder afwas na die tijd en de keuken hoeft niet schoongemaakt te worden.



Woensdag is m’n vrije dag en poets ik het huis als Noor slaapt. De weekboodschappen doen we samen op woensdag. De woensdag vind ik wel erg fijn om vrij te zijn, het breekt de week. M’n man helpt ook in huis.



Routine is bij ons wel belangrijk want dan hou je wel vrije tijd over voor jezelf (de avonden na 20.00 uur).



Nu ik zwanger ben van de 2e vind ik het wel zwaar, maar dat komt omdat ik momenteel ook een studie volg (is eind mei afgerond).



Ik overweeg wel om straks na de geboorte van de 2e 32 uur te gaan werken. Geeft iets meer lucht denk ik…



Noor is zelf wel een makkelijk kindje wat het ook mogelijk maakt…



Succes met je beslissing!



Groetjes,



Aike

Hoi!



Ik werk zelf op papier ongeveer 35 uur, hiervan krijg ik 32 uur uitbetaald. De overige uren bouw ik op om veel vrij te kunnen nemen tijdens schoolvakanties. Dat is nu nog niet nodig (maar wel lekker!) maar over een tijdje natuurlijk wel!

Heeft heel wat voeten in aarde gehad want deze regeling is bij mijn werk zeker niet standaard. In de praktijk is het overigens zo dat ik echt makkelijk 40 uur of meer werk. Vrijdag ben ik wel lekker vrij.



Mijn man werkt ook vier dagen, dus Demi gaat drie dagen naar oma.

Op woensdag doet mijn hubbie meestal de was en op donderdag hebben we een poets, want ik heb echt geen zin om op mijn vrije dagen te gaan poetsen :oops:

Reden om het zo te doen zijn divers:

natuurlijk financieel, we kunnen wel een stap terug maar dat willen we helemaal niet! Op deze manier hebben we het financieel gewoon goed (ook niet super rijk ofzo hoor, sta iedere maand rood…)

Mijn baan betaalt beter dan die van mijn hubbie dus voor mij zou het nooit mogelijk zijn echt minder te werken als kostwinnaar.



Carrieretechnisch heeft dit met vier dagen ook negatieve gevolgen want bij mijn werk houdt het op als je parttime werkt. Mijn verdere carriere is dus on hold totdat ik weer fulltime zou willen werken (en dat wil ik de komende jaren zeker niet!)



Nou een heel verhaal, hoop dat je er wat mee kunt!



groeten

Muts

Ik werk 27 uur. Drie dagen van 9 uur. Ik heb gekozen voor langere dagen zodat ik lekker 2 doordeweekse dagen vrij ben.

Mijn vriend werk full-time, maar is wel elke vrijdag vrij omdat hij zaterdags werkt.

Dus die kleine gaat maar 2 dagen naar oma.

Vind het wel lekker zo.

Hoi,



Ik werk 32 uur en mijn man ook. Nu we een 2e kindje hebben met extra zorgen, zal dit best zwaar worden. Ik heb in 2005 de keuze gehad om 24 uur te werken in een andere functie. Vond deze functie niet zo leuk en besloot daarom terug te gaan naar mijn oude functie ( moest dus wel meer aanwezig zijn, 32 uur).



Ook financieel kwam dit veel beter uit omdat ik een veel hoger salaris heb dan mijn man. De kinderen gaan nu 2 hele dagen naar het KDV. En oma past 1 dagje op.



Mijn man doet veel in het huishouden en we verzorgen 's ochtends en 's avonds allebei 1 kind. Zo krijgen ze de volle aandacht. En na 20.00 de avond voor onszelf inderdaad. 's avonds douchen, tasjes pakken, tafel dekken, kleding klaarleggen. Scheelt een hoop stress in de ochtend :wink: .

Ik werk 25 uur per week,verdeeld over vier dagen,zo veel mogelijk binnen de schooltijden…

voor nu vind ik het iets te veel…vooral omdat Tycho nog niet naar school gaat,zou hij naar school gaan heb ik er geen moeite mee want dan ben ik aan t werk als zij op school zitten…



maar af en toe heb ik nu wel zoiets van,ik zou wel 5 uur willen inlveren…heb alleen geen garantie dat ik ze terug krijg als ik zou willen…

Ik weet dat deze topic al een paar dagen oud is maar wilde toch ff reageren.



Ik werk zelf fulltime heb een zoontje van 4 jaar, daar komt nog eens bij dat ik af en toe meedere dagen van huis ben ik ben. Het is hier in ons huishouden goed vol te houden omdat ik een man heb die zelf ook alles in het huishouden doet en mijn zoontje er geen last van heeft hij is altijd super vrolijk ook als ik weg ben.

Natuurlijk is het zo dat er toch ook negatieve dingen tegenover staan ik mis hem nog steeds als ik weg ben en dat zal ook nooit over gaan en soms zou ik best eens wat meer vrij hebben. Daarom heb ik ook besloten dat als mijn contract er op zit dat ik minder ga werken zeker nu we aan het klussen zijn voor een 2e kindje.



Ik weet dat fulltime werken net ff anders is als soms meerdere dagen van huis zijn maar het komt wel overeen.



Groetjes…

Ik weet dat deze topic al een paar dagen oud is maar wilde toch ff reageren.



Ik werk zelf fulltime heb een zoontje van 4 jaar, daar komt nog eens bij dat ik af en toe meedere dagen van huis ben ik ben. Het is hier in ons huishouden goed vol te houden omdat ik een man heb die zelf ook alles in het huishouden doet en mijn zoontje er geen last van heeft hij is altijd super vrolijk ook als ik weg ben.

Natuurlijk is het zo dat er toch ook negatieve dingen tegenover staan ik mis hem nog steeds als ik weg ben en dat zal ook nooit over gaan en soms zou ik best eens wat meer vrij hebben. Daarom heb ik ook besloten dat als mijn contract er op zit dat ik minder ga werken zeker nu we aan het klussen zijn voor een 2e kindje.



Ik weet dat fulltime werken net ff anders is als soms meerdere dagen van huis zijn maar het komt wel overeen.



Groetjes…