Ik heb vandaag van de arts het FSH level gekregen van de bloedafname op dag 2 van mijn cyclus , mijn FSH was 8.7.
Ik ben nu 31 jaar.
Kan iemand me vertellen wat het normale level voor FSH is om goed te zijn ?
De FSH test is een onderzoek dat ik moest doen alvorens een eerste IVF consult aan te gaan.
Hopelijk weet iemand van jullie er meer over.
Alvast bedankt
Ik meen me te herinneren dat alle FSH onder de 10 goed is. Denk dus niet dat het iets is waar je je zorgen over hoeft te maken! :thumbup: Succes met jullie verdere traject *geef overigens je topic een slinger naar Wanneer zwanger worden langer duurt want menigeen hier zal hopelijk nog nooit gehoord hebben over FSH metingen *
Volgens mij inderdaad onder de 10.
Met het FSH onderzoek kijken ze of je nog genoeg eicellen op voorraad hebt liggen. Een echt hele hoge FSH heb je bijvoorbeeld als je in de overgang bent.
Bij mij hebben ze ook de FSH geprikt een aantal maanden terug, was iets boven de 10. Ik kreeg de vraag van de gyn of vervroegd in de overgang gaan bij ons in de fam zat, omdat hij aan de hoge kant was. Schrok ik wel een beetje van, maaaar dat was nergens voor nodig zie banner… :mrgreen:
Normaal is tussen de 5 en 10.
Mijn FSH is 21 en helaas betekent dat dat de voorraad eicellen opraakt, dat wil niet zeggen dat je al in de overgang bent. Je bent pas in de overgang als je een jaar lang geen menstruatie meer hebt. Het betekent wel dat je vervroegd in de overgang raakt.
:-* Deedee
Hoi DeeDee,
Las net je berichtje, ik heb ook deze week te horen gekregen dat mijn FSH waarde heel hoog is 20.1.
Konden ze niks meer voor jullie doen?
En hoe oud ben je als ik vragen mag?
Ik heb de 28-7 een afspraak voor evt. IUI.
Ook wordt mijn FSH waarde opnieuw onderzocht, maar heb er geen goed gevoel bij, hij kan wel wat schommelen maar niet zo veel dacht ik.
Ben nu zo bang dat dit alles niet door zal gaan!
Hoop oprecht van je te horen, en je mag eerlijk zijn, dat liever dan valse hoop die ik nu al z’n 2 en half jaar heb.
Bedankt en sterkte.
Groetjes Beele.
Hoi Beele,
Nee, helaas, het mag wel, maar het heeft geen zin. Ik heb mijn verhaal bij de juli/augustus 2004 stoppers staan, je kunt het daar lezen als je wil.
In het kort zie je het in mijn onderschrift.
Ik ben 31 jaar.
Sterkte met alles!
Hoi meiden,
Wanneer gaan ze je FSH meten? Wat voor klachten ofzoiets horen daarbij voor ze dat gaan meten? Moet je dan bv al heel lang “bezig” zijn?
Ik ben nl verwezen door mijn huisarts naar de gyn en ik ben benieuwd wat wanneer wordt gedaan.
Liefs
Bij mij is (na veel onderzoeken) bij diverse echo’s gebleken dat ik maar één eiblaasje (en soms ook een paar hele kleintjes) had.
Naar aanleiding van die echo’s is toen bloed afgenomen, en daaruit bleek dat mijn FSH te hoog was. De gyn had het vermoeden dat de overgang er wel eens vervroegd aan zou kunnen komen, vandaar dat mijn bloed toen maar eens onderzocht werd.
Maar als je voor het eerst naar de gyn gaat, zullen jullie waarschijnlijk eerst allerlei andere onderzoeken krijgen.
Ter info:
Ze heeft bij mij een inwendige echo gemaakt en er is bloed geprikt. Volgende week kan ik bellen voor de uitslag.
Heb je met die echo ook gezien hoeveel eiblaasjes je had? Of was het op een ander moment in je cyclus?
Succes met wachten!
Beele, hoe is het gegaan?
Hoi DeeDee,
Het bezoek aan weert bij de Gyn. is wel positief verlopen!
Heb inmiddels een baarmoederfoto gehad.
Om de doorgankelijkheid van mijn eileiders te controleren,
Gelukkig was alles goed.
mijn man heeft zijn zwemmers gebracht
De Gyn. vond het niet nodig dat mijn FSH waarde opnieuw onderzocht zouden worden, de uitslag klopt wel bij mijn leeftijd.
13-8 hebben wij een evaluerend gesprek, of IUI nog zin heeft :eh:
Dus tot die tijd in spanning.
Hoe gaat het met jou?
Heb een site gekregen, wil je geen valse hoop geven hoor!
Maar het is echt ook nog zelf mogelijk!
Daar staan succes verhalen van vrouwen met net z’n hoge FSH als wij
en toch nog zwanger zijn geworden.
Maar uiteraard moet er wel veel geluk bij zijn gekomen.
Hebben jullie al definitief besloten om voor adoptie te gaan!
Spannend,
Heel veel sterkte met alles.
groetjes Beele.
Beele succes de 13e!!!
Deedee ik zit op ongeveer 2 weken na mijn 1e ongidag… mijn cyclus duurt wel langer dan 6 weken.
Ik heb haar niet over eiblaasjes gehoord…
He Newbe,
Ik hoop dat de uitslag de 6e toch nog mee zal vallen!
En ze kunnen tegen woordig veel doen aan hormoon problemen!
Dus hou goede moed!
Beele:
Ja dat heb ik ook.
Ben zeer positief! Ik meld het wel ff als ik meer weet!
Bedankt!
Hoi Beele en anderen
bij deze nog ff wat info over mij:
In mijn bloed was te zien (aan progesteron) dat ik 7 dagen ervoor een eisprong gehad moet hebben (toen was ik dus ongi…blijkbaar niet dus) dus zou ik deze week ongi moeten morgen (volgens mijn bloed dus) Als ik dit niet wordt dan ben ik of zwanger of heb ik zeg maar een niet-goede eisprong gehad. Als dat zo is dan krijg ik medicijnen om ongi op te wekken en gaan ze dus kijken waar het “mis” gaat.
Hoop dat het een beetje duidelijk is… Dus moet deze week afwachten…
Liefs
He Newbe,
Dit moet allemaal wel verwarrend voor je zijn!
Bloeding en dan ook je eisprong hebben!
Ik hoop dat ze dit probleem voor je kunnen oplossen!
Maar ik denk het wel, heb al zoveel gelezen over meiden met hormoon problemen, die door middel van het juiste medicijn(hormoon)
Een normale cycles kregen, dus het komt goed meid
Groetjes Beele.