frustaties zwemles

Sorry maar moet het even kwijt. Onze oudste, 5 jaar, zit in het laatste badje van zwemles. Nu moet hij allemaal lintjes halen om te mogen afzwemmen. Vanaf begin december bijna alle lintjes gehaald behalve de borst en rug crawl. Nog 5 lessen en dan is het afzwemmen en daarna moet hij weer 2 maanden wachten. Ik vrijdag vragen: gaat het goed?? Ja maar denk niet dat hij het gaat halen want hij heeft de slag nog niet helemaal te pakken. OK kan maar wel balen voor een lintje,kost toch weer 2 maal 40 euro. Ik vandaag andere juf ook nog eens vragen: gaat het goed? Ja de slag wel maar hij heeft nog niet genoeg kracht voor A??? nou ik begrijp het niet meer. Niet genoeg kracht??? Nou dat kan je ook niet leren denk ik maar moet je opbouwen. Ja dat is zo maar daarom kan ik hem nu niet zijn lintje geven. Kind helemaal overstuur: Ik doe het toch goed, de juf zegt dat ik heel goed doe??? Wat moet ik dan nog meer doen. Vind het zo rot voor hem vooral omdat hij er eigenlijk niets aan kan doen. Sorry moest het even van me afschrijven.

Dat is ook heel vervelend voor je kind.

Kan me ook goed voorstellen dat het frustrerend is voor jou.

Hij kan er dan inderdaad maar heel weinig aan doen.



Mijn dochter mag eigenlijk al ruim een maand naar het laatste badje.

Ze kan alleen niet doorstromen omdat er gewoon geen plek is.

Hele vervelende situaties zijn dat.

eigenlijk belachelijk. Dit heeft hij ook gehad zodra er afgezwommen was mocht hij naar het laatste badje en heeft nu in 6 weken alles al bijna gehaald, Terwijl ik af en tpe kinderen zie zwemmen dat ik denk???

Helemaal herkenbaar! Mijn zoon is al 2 jaar bezig en nog lang niet zo ver als je jouwe, dat is misschien vast een troost.



Maar je kunt hem ondertussen wel wat kracht laten opbouwen door zelf met hem te gaan zwemmen. Gaat hij 1x per week naar zwemles?

Mijn zoon wel, en ik had het plan (is alleen nog maar 1x gelukt) om dan op zondagmorgen naar het zwem uurtje te gaan, dat is het enige uurtje in de week dat je in het recreatiebad zonder bandjes mag, puur om te oefenen dus!

Al oefent hij maar een half uurtje, dat helpt wel!



Succes in ieder geval, je bent niet de enige met frustraties, en ook niet de enige die zich afvraagt waarom sommige kinderen al verder zijn dan de jouwe terwijl die ook niet geweldig zwemmen.

Bedankt. Ik hoor inderdaad veel met de zelfde klacht. Hij zwemt nu 2 keer een half uurtje en af en toe vrij zwemmen. Hij is nog maar 5 en vrij klein