fruitvliegjes

Ik had al een tijdje last van fruitvliegjes en ben er nu dus achter dat ze in een plant zitten :? Nou ja…nu moeten ze natuurlijk nog bestreden worden :twisted:



Wie heeft DE tip!!!

(Afwasmiddel met azijn heb ik al geprobeerd maar heeft niet geholpen)

de plant weg doen :stuck_out_tongue:





haha grapje



nee weet echt niet wat er tegen te doen.

bij ons kwamen ze elke keer uit vuilnisbak, dus die een tijd in de berging gezet

@knollie1 wrote:

de plant weg doen :stuck_out_tongue:





haha grapje



nee weet echt niet wat er tegen te doen.

bij ons kwamen ze elke keer uit vuilnisbak, dus die een tijd in de berging gezet




Ik blijf planten kopen :stuck_out_tongue:

Mijn vader gebruikte Admire van Bayer dacht ik.



Beetje in het gietwater doen en in het zand gieten.



Maar ja het is wel een bestrijdingsmiddel, daar moet je niks op tegen hebben dan natuurlijk :shifty:

verhuizen?

@meisje1974 wrote:

verhuizen?




Wie…wij of de plant :mrgreen:



denk dat het dan de plant wordt…ik zie wel weg willen maar manlief niet



De plant is trouwens voor een paar uurtjes naar buiten verhuisd. Zou dat ook helpen?

@aapie wrote:

@meisje1974 wrote:
verhuizen?




Wie…wij of de plant :mrgreen:



denk dat het dan de plant wordt…ik zie wel weg willen maar manlief niet



haha, ik denk dan toch de plant, anders moet je zonder man verhuizen :wink:



De plant is trouwens voor een paar uurtjes naar buiten verhuisd. Zou dat ook helpen?




Zou toch wel? Irritante vliegjes hè.

Ooit gehoord van het spreekwoord “men vangt meer vliegen met stroop (of honing) dan met azijn?”



Azijn met afwasmiddel lijkt me daarom niet erg werken. Ik gebruik honing. Schaaltje, honing erop, paar dagen laten staan. Zitten ze er allemaal in vastgeplakt.

gebruik je gewone azijn? Ik gebruik altijd appelazijn met een scheutje afwasmiddel en dat helpt echt goed.

hier staat een kopje azijn met een scheut aanmaaksiroop erbij… alleen azijn werkt hier niet… En alles weghalen waar ze ook op afkomen (overrijp fruit enz.).



Heb het ooit op een bananenplant gehad en die vliegjes kreeg ik met niks weg…die vliegjes waren volgens mij ook net iets anders dan de gewone fruitvliegjes.

Wij hadden het ook in een plant. Ze zitten in de aarde en leggen daar ook hun eitjes.

Wij hebben de plant verpot. Zoveel mogelijk aarde uit de wortels schudden en dan in helemaal nieuwe aarde weer verpotten. Het heeft hier geholpen.

Daarom hou ik dus niet van planten :stuck_out_tongue: Ik heb ze ook niet. Toen ik ze nog wel had, vergat ik ze ook altijd water te geven :lol: