Fruitvliegjes

beste is gewoon alles zo goed mogelijk op te bergen/dicht zetten…



fruit in de ijskast,

zelfs mijn afwasmiddel is een lokaas :shock:



hier met de electronische vliegenmepper aan het vechten geweest… :thumbup:

kruidnagels in een halve sinaasappel steken en dat op je aanrecht leggen

Hier lok ik ze in een fles met een restantje zoete wijn. Die zijn allemaal dronken verdronken. :angel: Hier zijn ze overigens ws binnengekomen via een bos bloemen. :wall: Snijbloemenvoeding is volgens mij ook licht zoet oid waardoor larfjes uitkomen. Tussendoor mep ik ze af en toe kapot met de handdoek. Best aardige anti agressie therapie. 8)

@mariska89 wrote:

kruidnagels in een halve sinaasappel steken en dat op je aanrecht leggen




dat werkte hier ook goed, plus dat het lekker ruikt!

Ik was gisteren vergeten de fruitbak meteen af te wassen dus vanmorgen stikte het hier van de fruitvliegjes! Omdat ik dacht dat er vast wel een fruitvliegejs-topic was heb ik even gezocht en wat tips gezien hier. Ik had de wijnazijn met een drupje afwasmiddel al ingeschonken in een bakje. In de tijd dat ik het plastic folie bezig was te knippen zaten er al 4 op het randje! Ze vinden het dus overheerlijk ruiken :wink: Nu maar hopen dat ze de gaatjes kunnen vinden en er niet meer uit kunnen…

Update na 1 uur: in het open bakje liggen er al 12, in het bakje met de gaatjes in de folie slechts 1. Nu staan er dus 2 open bakjes…

ben benieuwd lag in bed met kok op me foon en las dit hup me bed uit en staat azijn met druppie afwasm in :mrgreen:

nou hier zijn ze imuum voor azijn plus afwasmiddel. De eerste dag een paar, maar niks meer!



Ben maar grondig aan de sop :?

Hier ook geen succes met azijn en afwasmiddel… Misschien morgen toch wijnazijn kopen dan…

Vandaag hadden we een explosie! Geen idee waar ze vandaan kwamen maar sinds gistermiddag zijn er al honderden verzopen in de wijnazijn met drupje dreft! (Of ze vinden het zo lekker dat de overlevenden hun vriendjes erbij geroepen hebben :wink:)