Mijn kleine meid is nu 6 maanden en lust geen fruithapje.
Ik krijg het er tenminste niet in… :roll:
Ze is een meid die alleen maar van warme dingen houdt…
Een banaan los geven , wil ze ook niet, zelf pureren wil ze ook niet.
Maar 's avonds gaat die warme hap er zonder problemen in…
hebben jullie tips wat betreft het fruit???
ku je niet een banaan pureren en mengen met wat warme opvolgmelk? dan voelt het ook niet ijskoud aan, en heeft nog een vetrouwebare smaak van melk…
ik ga het proberen…
fruithap iets opwarmen zodat de kou er af is.
Warm fruit vinden sommige mensen lekker :sick:
Hier gingen groenten en zo ook makkelijker in dan fruit. Heb vandaag eindelijk (!) de oplossing gevonden: geraspte appel, geprakte banaan en een beetje yogurt(met eventueel nog een beetje liga) en dat allemaal op kamertemperatuur :roll: . Dat gaat er in :thumbup:
Maar Jasper luste wel banaan en appel uit het fuistje(maar kreeg van de appel natuurlijk haast niks binnen dus nu krijgt hij een stuk appel in z’n handen en ik voed hem het prakje )
Ik deed voor Juul vaak wat banaan en peer opwarmen in de magnetron en dan samen prakken. Door de peer werd het allemaal wat smeuiger. Juul was er dol op! :thumbup:
Hier hetzelfde, Lotte houdt niet zo van koude dingen dus warm ik haar vers fruit hapje een heel kleine beetje op en dan gaat het er zo in :thumbup: (gekke meid )
Tips…rustig aan doen.
Aan aan de eerste hapjes moeten ze vaak nog wennen. De smaak maar ook de textuur is vreemd voor ze. Je mag rustig 4 weken uittrekken voor het ‘leren’ eten.
Heb je overwogen om ze zo een stuk banaan te geven? Kijk maar eens hier: http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/rapley_001.htm
http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/rapley_002.htm
ja ik ben bekend met de rapley methode. heb ik bij jeremy ook geprobeert. (helaas niet zo goed gegaan… veel stik werk :sick: )
Quinty eet trouwens haar warme hap binnen no time naar binnen.
En vandaag heeft ze voor het eerst een toetje (yoghurt van Danoontje 4 mnd) gegeten.
Geprakte banaan vanmiddag geprobeert (beetje warm gemaakt) en zonder problemen is alles naar binnen gegaan… :dance: :dance: :dance:
bedankt voor julie tips en reacties!!! :-*
Xander moet ook niets hebben van alles wat maar van een lepel komt
In overleg met CB ben ik begonnen met broodkorsten en brood met appelstroop/smeerkaas en dat gaat er wel in.
@jet wrote:
Xander moet ook niets hebben van alles wat maar van een lepel komt
In overleg met CB ben ik begonnen met broodkorsten en brood met appelstroop/smeerkaas en dat gaat er wel in.
:hug: Komt nog wel goed hoor: Jasper wilde ook geen lepel in z’n buurt, door hem nu zelf een lepel (en meestal ook een eigen bakje :roll: ) te geven, gaat het mondje nu meestal vanzelf open- tenzij hij het niet lust dan he :mrgreen:
@eisblume wrote:
@jet wrote:Xander moet ook niets hebben van alles wat maar van een lepel komt
:hug: Komt nog wel goed hoor: Jasper wilde ook geen lepel in z’n buurt, door hem nu zelf een lepel (en meestal ook een eigen bakje :roll: ) te geven, gaat het mondje nu meestal vanzelf open- tenzij hij het niet lust dan he :mrgreen:
ja die Jasper en Xander hebben dezelfde streken :mrgreen:
Overigens drinkt Xander nu gelukkig wel goed uit de fles.
Ik is jaloers
Ach, van het CB moesten we toch de melk een beetje afbouwen(hij dronk nog steeds 7-9x per dag) dus op het kdv mag hij nu met de grote kids mee doen en dat vind hij :thumbup: