Ik heb eergisteren een fruithapje gemaakt, Lissa’s eerste. Een peer geschild, in stukken gesneden, 3 minuten gekookt en met moedermelk gepureerd. Gisteren heeft ze daar ook nog wat van gehad. Er staat nog steeds een beetje in de koelkast, maar ik vroeg me af tot hoe lang het houdbaar is?
Ik zou het denk ik niet langer dan 24 uur bewaren. Vooral met dit hete weer. Dus zeg maar twee dagen wat van geven. Ik zal eens kijken of ik kan vinden hoelang je “officieel” kan bewaren.
Je kunt het ook invriezen. In zo’n ijsblokjesding en dan per keer 1 of 2 blokjes laten ontdooien. Kun je lekker veel in 1x maken. Dadelijk als ze aan alle soorten is gewend, kun je van alles combineren. Ik vond het ideaal.
Overigens heb ik het fruit, behalve appel, nooit gekookt. Als je goed, rijp fruit heb hoeft dat volgens mij helemaal niet. Appel is te hard, dat krijg je anders nooit gepureerd.
@Carenza wrote:
Ik heb eergisteren een fruithapje gemaakt, Lissa’s eerste. Een peer geschild, in stukken gesneden, 3 minuten gekookt en met moedermelk gepureerd. Gisteren heeft ze daar ook nog wat van gehad. Er staat nog steeds een beetje in de koelkast, maar ik vroeg me af tot hoe lang het houdbaar is?
als ik vanuit dat zelfde bakje het heb gegeven gooi ik het weg. Als ik het heb overgeschept dan bewaar ik het 24 uur en anders gaat het weg of in de vriezer.
Ik heb het boek Opperdepop van AH gekocht en daarin stond dat je de peren als moes moest geven. Leek die ik ben, heb ik dat dus braaf opgevolgd, hoewel de peer m.i. ook wel rijp genoeg was. Maar ze vond het wel lekker, en daar ging het om.
Ik heb de moes overgeschept in een Via bakje en het de volgende dag gegeven. Ze heeft nu weer een portie voor morgen. Ik heb ijsblokjeszakjes maar hoe krijg ik het daar handig ingefrot? :oops:
Ik vries het ook meteen in. Ook in ijsblok-zakjes. Ik doe er geen melk doorheen trouwens…En met de staafmixer kan je ook gewoon appel pureren.
Hier staan naast allemaal recepten ook allemaal bewaaradviezen over koelkast en vriezer,..
@Carenza wrote:
Ik heb ijsblokjeszakjes maar hoe krijg ik het daar handig ingefrot? :oops:
Bij Xenos en Ikea (vast nog wel meer winkels) heb je van die siliconen ijsblokjes gevallen. Daar kan je ze veel beter in bewaren!
En vergeet niet dat bv ook maar zo lang houdbaar is hé