Samen met Lotte’s gastouder hebben we besloten dat we toch het liefst vers fruit hapjes willen geven ipv uit een potje. Ook haar kids krijgen dat en ik ben er zelf ook wel een voorstander van. Zitten ook daarin gelukkig goed op 1 lijn.
Nu loop ik tegen het “probleem” aan dat als ik bv. een halve appel, een halve peer en een pruim met de staafmixer pureer, het door de kleine hoeveelheid niet lekker mengt :evil:
Nu kwam ik op het lumineuze idee om, net als bij de groentehapjes die ik zlef maak en invries, het ook met meerdere stukken fruit in 1 keer klaar te maken en dan in porties in te vriezen… lekker makkelijk… maarrrr… kan dat eigenlijk wel? Verse fruithapjes invriezen voor de rest van de week?
Hoe doen jullie dat?
ja hoor, dat kan gewoon… makkelijkste is om het in een ijsblokjesbakje te doen, kun je gewoon per portie(naar gelang ze meer gaat eten, kun je meer blokjes doen) ontdooien…
Ik merkte alleen wel dat daan het minder lekker vond, verandert toch iets aan de smaak ofzo…
kun je je gastouder niet eventueel vragen of ze het ter plekke wil pureren??(dus gewoon een stuk fruit meegeven?)
Eten is inclusief dus ik hoef geen fruit mee te geven, ze eet gewoon met haar jongens mee (ze heeft zelf 2 jongens, 1 van 8 maanden en 1 van 2,5). Lotte eet met de jongste mee en dat gaat eigenlijk best goed.
Het rottige van maar 1 stuk fruit pureren is dat het maar een klein beetje is en dat alles dan in de snijbladen van de blender of staafmixer gaat zitten en dus niet een lekker papje wordt. Als je meer maakt dan mengt het lekkerder
Kan gewoon hoor!
Ik heb het altijd gedaan en ik deed ook altijd grote hoeveelheden.
6 tot soms wel 10 stuks fruit.
Ik heb het altijd per portie ingevroren in plastic bakjes. Je kan het ook invriezen in inderdaad ijsblokbakjes.
Er zijn hele lekkere combinaties van te maken :thumbup:
Ik ga strax maar weer eens lekker pureren en combineren. Heb bakjes genoeg!
:mrgreen:
Dat is toevallig dat ik dit topic tegenkom, ik vries sinds deze week ook fruithapje in. Afgelopen woensdag wilden we zelf wat pureren en inderdaad kleine hoeveelheden mengt niet lekker daarbij was het ook nodig dat het fruit dat er nog lag verwerkt werd. Vanochtend heeft hij een ingevroren portie gehad en er net zo lekker van gesmuld als anders, Alleen wij doen het in een boterhamzakje is dat dan wel verstandig?
Ik wil dus eigenlijk op de dagen dat ie naar de oma,s gaat ook zo,n zakje meegeven nu kreeg hij nog potje mee voor bij oma en op de dagen dat ik thuis ben krijgt ie het vers maar sons is het wel makkelijk om het uit de diepvries te halen bijvoorbeeld als er nog boodschappen gedaan moeten worden!!
Groetjes
Ik maak ook grote hoeveelheden fruit en groente en vries het in. Eerts in ijsblokjesbakjes en nu in gewone bakjes want de porties zijn groter geworden . hahaha
De groente die wij over hebben maak ik klaar voor Demi en vries het in.
Potjes eet ze ook maar zo heb je altijd vers in huis.
fruit pureerde ik en gooide ik in ijsblokjes bakjes, en als dat ingevroren was in een diepvrieszakje. Savonds voor de volgende dag eruit halen en smullen maar.
Eventueel omdat het erg vloeibaar is er een beetje rijstebloem erdoor.
Ik vries dus ook gepureerd fruit in maar ik vroeg mij af hoelang het in de vriezer te bewaren is?