Hallo iedereen!
Toen ik zwanger was vd eerste heb ik een fruitdag gehouden, volgens mij toen omdat ik veel vocht vasthield. Diezelfde dag begon de bevalling en die avond was ons meiske er. Nu wordt er wel eens gezegd dat zo’n fruitdag de bevalling kan opwekken en aangezien dit (toeval of niet) “gelukt” is bij de eerste ga ik het morgen weer proberen. Maar eigenlijk vraag ik me wel eens af waar dit idee vandaan komt dat zoiets de bevalling kan opwekken; heeft het iets te maken met de spijsvertering en hoe je buik erop reageert of zijn het alleen bakerpraatjes? Weet iemand hier eigenlijk inhoudelijk iets van? Gelukkig is het een heel natuurlijke methode en ben ik ervan overtuigd dat het kind echt niet van zoiets ter wereld zal komen als hij er niet klaar voor is…
:-* Jen
volgens mij zijn het alleen bakerpraatje hoor
bij de 1e had je gewoon mazzel hihi
komt wanner het komt zeg maar even geduld nog
Het is volgens mij wel zo dat als je darmkrampen hebt dat die kunnen overslaan in weeën.
Fruit en vooral veel fruiteen hele dag werkt natuurlijk best wel laxerend.
Dus wie weet heeft het je daarom wel een handje geholpen, maar is je lichaam of je kindje er nog niet klaar voor dan gebeurt er ook niets hoor.
Ja ik vroeg me al af waat het vandaan kwam maar ik vermoedde al zoiets. Dus eigenlijk kan het fruit hetzelfde effect teweeg brengen als wonderolie (werkt ook laxerend) maar dan natuurlijker! Ik ben benieuwd, ik heb mijn fruitontbijtje net achter de rug :mrgreen: nu de rest vd dag nog!
thanx voor jullie reacties!
Hier vandaag ook maar weer een fruit-dagje… maar niet om de bevalling op te wekken, maar om weer een paar overtollige kilotjes vocht kwijt te raken… m’n voeten, enkels en benen staan weer strak van het vocht :? . De vorige keer dat ik een fruitdagje deed, scheelde dat gewoon 2,5 kilo :shock:
Ooooh ennuh Jen, ik zie je SMS-je wel tegemoet
2,5 kilo??? :shock: waw dat is nogal ef wat voor 1 dagje fruit! Volgens mij heb ik het toen bij Elynn ook gedaan om vocht kwijt te raken, had toen ook heel veel last van “michelinmannetjes-voeten en enkels” :lol: !
Ja als het echt begint komt het smsje jouw kant op :mrgreen: