Fruit

Wat voor fruit eten jullie kids? En hoe geven jullie appel en welke appel?



Ivan eet eigenlijk geen appel heb alle soorten we geprobeerd maar hij neemt 2 hapjes en vindt het wel genoeg.



Banaan, druif, nectarine , peer vind hij wel erg lekker nadeel vind ik dat druifen en nectarines zo belachelijk duur zijn .

Iemand nog andere tips?

onze jongste meneer weigert momenteel categorisch alle fruit… dus ik heb geen tips.

Blijf het aanbieden en wat hij niet opeet… dat eet ik dan zelf wel.

Hmmm soms krijgt maar uit nood een potje 12 maanden fruit of knijpfruit. Maar daar wil ik gewoon af

Ze eten hier eigenlijk alle fruit…vanaf het begin. Kiwi, perzik, mango, ananas, aardbeien, bramen nu, frambozen, meloen enz.

Vaak koop ik wat in de aanbieding is naast de biologische fruittas die we halen.

Ik zou appel ook gewoon blijven aanbieden, je kan ook appel, kiwi en peer ofzo in een bakje mengen zodat hij wat verschillende dingen heeft.

Appel is makkelijk om het klokhuis eruit te halen en dan in plakken te snijden, kunnen kleintjes goed vasthouden. Inmiddels eten ze ze hier gewoon uit de hand, soms in partjes.

Jurian eet alleen bananen en appels. Daar kan hij er wel 10 van op :smiley:

Hij krijgt maximaal 1 banaan op een dag, en zodra ik merk dat zijn ontlasting dikker wordt, dan een weekje niet.

Appels eet hij erg graag. Pas had hij van alle 6 de appels die in de fruitmand lagen, een paar hapjes genomen, en al die velletjes netjes op tafel naast elkaar gelegd :slight_smile:

Maar normaal gesproken schil ik de appel, en snij hem in 8 stukken ofzo. Dan in zijn eigen bakje, en dat is dan zo op. Met schil eet hij dus niet.

En verder ook niks, geen kiwi’s meer, geen druiven, niks. Allemaal 1 hapje en verder niet. Nouja, appels vind ik ook prima. We hebben meestal Jonagold of Elstar

Jesse eet appels zonder schil, bananen, druiven, aardbeien en mandarijnen.

Thomas eet het liefst banaan, maar ook wel kiwi (gemengd met banaan), mandarijn, druiven en appel (gemengd met banaan).

Hij lust ook mango en peer, maar dat krijgt hij maar heel af en toe, omdat we eigenlijk standaard bananen, appels, kiwi’s en druiven in huis hebben.



Blijven aanbieden, in stukjes, geprakt, heel, wie weet lust hij het op een gegeven moment wel.

Wij hebben altijd Elstar appels.

Melinda eet



Appel in partjes zonder schil

Kiwi in stukjes

Banaan zo uit het vuistje of in stukjes

Druif door de helft doen en dan geven

Peer in stukjes

Sinaasappel in partjes

Mandarijn

Meloen









Meestal door de week eet ze de ene dag een appel de andere banaan en weer de andere kiwi en peer

Ik wissel door de week af met die 4 fruitsoorten…



In het weekend of als het in de aanbieding is hebben we vaak als toetje na het eten Meloen :drool:

En dan eet ze dapper meloen mee





Potjes fruit geef ik niet meer, knijpfruit vind ik wel handig als we weggaan maar hier thuis niet

Appel , afgespoeld en dan gewoon afbijten.

Ze kreeg tot afgelopen woensdag dr fruit in stukjes.

Mw weigerde dat steeds, dus toen maar de appel zo gegeven en ze kauwt hem zo weg :mrgreen:



Druiven



Banaan



Meloen



Sinasappel



Kiwi

Meloen is hier ook erg geliefd en pruimen gaan er ook wel in :thumbup:

Kiwi eet hij wel hoor, (als hij maar goed rijp is)

Komkommer en tomaat gruwelt hij van :roll: die blijven we ook aanbieden hoor.



Meloen (met nam watermeloen) kauwt hij ook zo weg Sinasappel en mandarijn heb ik nog niet geprobeerd. TIs nog niet echt mandarijnen seizoen toch :think:

@Karin1981 wrote:

Kiwi eet hij wel hoor, (als hij maar goed rijp is)

Komkommer en tomaat gruwelt hij van :roll: die blijven we ook aanbieden hoor.



Meloen (met nam watermeloen) kauwt hij ook zo weg Sinasappel en mandarijn heb ik nog niet geprobeerd. TIs nog niet echt mandarijnen seizoen toch :think:




Geen idd of het mandarijn seizoen is zie een netje in de winkel en af en toe neem ik zo,n netje mee :oops: :mrgreen:

Hier eten ze alleen maar banaan en peer wat ik aan stukjes maak…iets anders krijg ik er niet in.

Ik ben zelf ook geen fruiteter dus daar zal het wel van komen.

Ik neem echt vanalles mee, probeer alles !!



Ananas

Mango

Granaatappel

peer

appel

pruimen

Nectarines

kiwi(gold)

meloen

banaan

Druiven

Aardbeien

Frambozen

Sinaasappel

Mandarijn



tomaat

komkommer

paprika



Naja je kunt beter vragen wat eet ze niet, er zijn wel dingen die ze niet zo graag heeft dus gaat minder snel op. Maar tot nu toe eet ze alles wel gewoon op.

Lars eet alle soorten fruit wel. Appel eet hij in partjes zonder schil.

Eet Ivan ook geen kiwi, mandarijnen en sinaasappels?

En hoe vindt hij komkommer / tomaat?

Dat bied ik Lars ook wel eens aan ipv fruit.