Fruit pureren

Ik mag met Jesse met fruit en groente beginnen, maar nu wil ik het fruit zelf gaan pureren ipv potjes.

Banaan gaat super met de staafmixer, maar wat kun je nu allemaal maken? Wie heeft dit ook gedaan?

van alles eigenlijk!!

zachte peer

meloen

(straks) perzik/abricoos

kiwi

en allerlei combinaties van peer en banaan, kiwi en meloen…etc

alles wat je teveel hebt kan je invriezen (in ijsblokbakjes oid)

succes!

Als je appel wilt verwerken kun je die het beste raspen… dit levert wel hele kleine stukjes op maar meestal gaan dit wel goed…

verder kun je idd invriezen in ijsblokjes en zo elke keer pakken wat je hebben wilt en alerlei smaakjes combineren…

Maar een klaargemaakte maaltijd of hap mag je 48 uur bewaren als ik het me goed herinner…

dus als je het dan vlak voor eten klaarmaakt kun je daarna nog 2 dagen geven…( wel oppassen met verkleuring enzo).

http://www.keukenkikker.nl

dit is een leuke site met receptjes en tips enzo..!

Fruit koken en invriezen in bakjes voor langwerpige ijsblokjes deed ik altijd.

Net zo als met groente,

Had een flinke voorraad fruit, groente en aardappel altijd in de vriezer liggen. Want als de boel bevroren was deed ik het over in diepvriesbakken of zakjes.

Scheelt iig een heleboel geld met de potjes, 't is even een uurtje werk, maar dan heb je er ook wel lang plezier van.

Mag zelf binnenkort ook weer op zoek naar die ijsblokbakjes! :dance:

Oh, ja, ik had ( en heb nog steeds ergens) het baby kookboek van appie. Daar heb ik toen ook veel tips uitgehaald, volgens mij hebben ze dat nu ook weer opnieuw uitgegeven.

Hier zijn we nog niet toe aan hapjes. Maar ik maak voor mezelf altijd smoothies e.d. met de staafmixer en ik gooi er echt alles in.

Mijn tip is wel om in het begin alles apart aan te bieden. Reageert Jesse dan ergens heftig op dan weet je precies wat het is.

Liefs Moirah

2 appels

2 peren

2 bananen

sap van 2 sinasappels (moet 'ie daar wel tegen kunnen)

schillen, in stukjes en in de blender. Mmmmmmmmm.

opperdepop van AH is en geweldig boek…veel recepten en tips…elke week ben ik met het boek in de weer. Invriezen en klaar. Jaydin vindt helemaal lekker.

Doen jullie appels niet koken? Het lijkt mij zo hard :?

nee hoor, zachte en zoete appelsoort pakken , in stukjes snijden en gewoon de staafmixer erop… gaat prima!!!

Appel kun je evt ook raspen om het fijn te krijgen…

Maar idd een zachte zoete appelsoort nemen…

Elstar is het meest verkochte kinderappeltje…

( zul je net zien lust die van mij alleen breaburns hihihi)

ik deed alle fruit door de mixer…

Soms had ik brokjes, soms had ik soep :mrgreen: :mrgreen:

Nouja, t went wel, zo’n mixer :mrgreen:

Wij zijn nog niet toe aan fruithapjes, maar uit ervaring als au pair: ik kookte de appels en peren voor het pureren, dan kleurt het namelijk niet bruin en kun je het best een dag in de koelkast bewaren zonder dat het er vies uit gaat zien. Moest weer even in mijn geheugen gaan graven, maar ik ben zelf straks ook van plan om zelf te gaan pureren, ook groenten ed.