Fruit invriezen

Ik heb allerlei groenten ingemaakt voor Tess maar kan je fruit ook invriezen. Er is mij verteld van niet maar zou niet weten waarom niet.



Alvast bedankt voor de reacties.



Groetjes

Karlijn

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nooit gehoord heb dat t niet mag en ik deed het wel eerder hoor… en hij heeft er nooit wat van gehad.



Groetjes loes

Ik heb verschillende fruitsoorten in de vriezer bewaard met uitzondering van banaan. Banaan kan dus niet in de vriezer bewaard worden maar volgens mij niet omdat het dan niet goed blijft maar eerder om de smaak en het ontdooien.

Hier gaat alles de vriezer in, ook banaan met wat citroensap zodat het niet zo goor word! :thumbup:

In principe kun je banaan invriezen … maar je kunt een banaantje ook even snel fijnprakken als je het wilt gebruiken en de rest wat je er niet van gebruikt kun je zelf dan opeten, krijg je zelf ook je fruit weer binnen…

EN gemixt kan het helemaal geen kwaad… Alleen kan het idd verkleuren bij het ontdooien, maar dat is ook niet erg…

Liefs

je kan inderdaad alles invriezen. Banaan kreeg ik nooit voor elkaar, omdat het al bruin werd als ik het prakte, dat vond ik er niet zo fris uit zien.

Ondanks dat je het dan ook nog prima kan eten.



Appels kookte ik altijd eerst trouwens, heerlijk :drool:

ik vroor alles in, ook banaan!!



Mischa vond het bruin ook erg lekker hihi

Vroor voor bas ook alles in en ook banaan. Voor Sanne alles vers en wat over is lusten bas en ik wel.

Ik vries alles in, in ijsblokjes vormpjes, zowel fruit als groente.



Nog nooit problemen mee gehad :wink:

Mss stomme/domme vraag maar waar vries je het friut in? Maak je niet iedere dag vers dan?

@Daantjuh wrote:

Mss stomme/domme vraag maar waar vries je het friut in? Maak je niet iedere dag vers dan?




waar of waarom? :wink:



Ik vries het in, om het makkelijker is. Het gaat sneller om wat uit de vriezer te pakken en op te warmen dan elke dag een appel te schillen en te pureren. Voor mij puur gemakzucht dus…

Hmm bedoel inderdaad waarom :wall:



Maar warm je het fruit dan gewoon in de magnetron op? En voor hoeveel dagen maak je dan? En is het niet zo dat de vitamines door de vries vergaan?

Nee, de vitamines blijven gewoon behouden. Dat is mij altijd verteld in ieder geval. Ik koop gewoon een stapel appels, kook ze eerst, pureer ze en vries ze in. Hangt er maar net vanaf hoeveel appels en wat er in de ijsklontbakjes past zeg maar. Sta gewoon een dag van alles te maken en in te vriezen.

Denk wel voor een week ofzo? :think:



Ik warm het inderdaad in de magnetron op. Haal 'sochtends wat ijsklontjes er uit, doe die in een bakje in de koelkast en tegen de tijd dat ze het krijgen, gooi ik het effe in de magnetron, zodat de kou er vanaf is.

Geef jij alleen appel? en geef jij de 2ling al fruit?

Momenteel geef ik alleen appel. Ja, de mannen krijgen al fruit!

*Bergt zich voor een hoop reacties *



Ryan had niet meer genoeg met een liter voeding op een dag en nu krijgt hij er fruit bij. Gaat super!

En nee…de kinderarts doet er ook niet moeilijk over :wink:

Ben er nu 3 weken mee bezig ongeveer. Quin krijgt af en toe wat. Die is er nog niet echt aan toe vinden we.



Ik bouw het langzaam op. Eerst appel en als dat een tijd goed gaat, peer of wat anders…

Vind altijd zo onzin dat je hoop commentaar krijgt over dit soort dingen… Als jij als moeder vind dat je kindje er klaar voor is, wie is dan die gene die het tegen spreekt… Lekker doen waar je zelf goed bij voelt… Ik zit ook te denken om te beginnen… Merk dat Jazz toe is aan iets meer… Ik geef nu smiddags rijstebloem met lepeltje… Mss als hij 5 maand is dat ik eens met fruit begin…



Maare je kook appels in pan tot helemaal zacht is??? Dan pureren en af laten koelen en dan invriezen? En dat kan je dan met alle fruit doen?

@Daantjuh wrote:

rijstebloem met lepeltje… Mss als hij 5 maand is dat ik eens met fruit begin…



Maare je kook appels in pan tot helemaal zacht is??? Dan pureren en af laten koelen en dan invriezen? En dat kan je dan met alle fruit doen?




Yep, maar niet al het fruit hoeft gekookt hoor.

http://www.keukenkikker.nl/recepten/?c=groentehapje



Bovenstaande link gebruik ik veel voor receptjes, of anders http://www.keukenkikker.nl is ook een goede.



Ze zijn beide niet commercieel, dus ik ga er vanuit dat de linkjes blijven staan, anders pb ik ze wel :wink:

Super sla hem gelijk op…dank je wel…

wat een super site!!! :smiley: