fruit/groente hapjes bewaren

De topic titel zegt al een hoop,



hoe lang kan ik vers gemaakte fruit en groente hapjes in de koelkast bewaren? (banaan, peer,wortel etc)



en kan ik het ook invriezen?



ik werk zelf 3 dagen achter elkaar, en het leek me wel handig om wat klaar te maken de dag voor ik ga werken…alleen geen idee of dat wel kan.



alvast bedankt voor de eventuele tips :dance:

Ik bewaar groente en fruit maximaal 2 dagen in de koelkast, dat wil zeggen, als ik het vandaag klaarmaak, dan krijgt R. er vandaag en morgen van te eten, is er dan nog wat over, gaat het in de kliko…



En invriezen kan heel goed!! Doe ik ook met groente en fruit, ik doe er een stickertje op met wat er in zit en wanneer het gemaakt is. Ideaal!!! (deed ik bij de oudste ook al, 6 jaar geleden.)

Invriezen is ideaal…ik heb toen met mijn dochter allemaal kleine bakjes gehaald voor 1 portie en gebruik ze nu ook weer voor mijn ventje.

Ik maakte veel van tevoren en vroor het dan in…groente en fruit.

Nu heb ik heel vaak van het avondeten over en dat gaat dan in zo`n bakje en hup de vriezer in met een stickertje erop van wat er in zit.

Als ik dan een keer in nood zit kan ik het zo uit de vriezer halen en heeft het ventje toch een warme maaltijd.

thanks :dance:

dus ook banaan kan dan zo de vriezer in?

Banaan doe ik eerlijk gezegd nooit, wel peer appel en meloen maar.banaan geef ik altijd “vers” misschien omdat het zo snel bruin wordt en ik weet.niet wat er dan met ontdooien gebeurd, maar misschien kan het wel gewoon hoor

@ellendekker wrote:

Ik bewaar groente en fruit maximaal 2 dagen in de koelkast, dat wil zeggen, als ik het vandaag klaarmaak, dan krijgt R. er vandaag en morgen van te eten, is er dan nog wat over, gaat het in de kliko…



En invriezen kan heel goed!! Doe ik ook met groente en fruit, ik doe er een stickertje op met wat er in zit en wanneer het gemaakt is. Ideaal!!! (deed ik bij de oudste ook al, 6 jaar geleden.)




Hoelang kun je het in de vriezer bewaren?

Ik bewaar het dan maximaal 2 maanden, maar daar kom ik meestal niet eens aan…Het is binnen een paar weken echt wel op… :wink:

Help…

even snel een vraag:



Kun je witlof nadat je je het hebt gekookt ook invriezen?

Lijkt mij niet… Gekookte andijvie en andere kolen kunnen ook niet de vriezer in. Maar je zou het kunnen proberen.

Oh ik heb het wel ingevroren.

Had dan aardappel met witlof en appel, fijngestampt.



Waarom zou het niet kunnen?

Even snel gegoogled:



HOE BEWAAR IK WITLOF?



In een papieren of plastic zak met gaatjes kun je witlof ongeveer een week goed houden in de koelkast. Op een koele plek (12-15 C) is witlof een paar dagen houdbaar. In de diepvries is gare witlof in een goed gesloten plastic zakje tot 12 maanden houdbaar, bij minimaal -18 C. Rauwe witlof is ook tot 12 maanden houdbaar mits je hem voor het invriezen ca. 2-5 minuten blancheert.