Hallo,
Sinds dat onze meid 4 maanden is zijn we langzaam begonnen met bijvoeden. We zijn begonnen met kleine beetjes groente. Na een week of 3 zijn we kleine beetje fruit gaan bijgeven, nu is het zo dat ze dit dus niet wilde. Alleen als je het wat opwarmde. Sinds kort geef ik wat sap na het fruithapje, dit drinkt ze dus ook alleen als het lauw is. Is dit herkenbaar??
Ik probeer nu fruit eerst op kamertemeratuur te geven, als dat echt niet lukt warm ik het op, zelfde doe ik bij het sap.
TAmara, heel herkenbaar. Zie dit ook vaak op mijn werk. Idd gewoon het sap even iets warm maken in de magnetron…Dan is de overgang minder groot.
Sam heeft ook tijden lauw diksap of lauwe appelsap gedronken. Toch meer herkenning met de bv/fv denk ik dan ineens zo’n koude plons. Inmiddels drinkt ie ook koud trouwens.
Jep. Heel herkenbaar.
Fijn die herkenning. Hoe lang duurde het bij jullie voor de kleine wel koude dingen wilde??
Oeh… dat weet ik niet meer precies. Nog altijd drinkt ze liever op kamertemperatuur dan koud (net als mama…) en melk warm. Maar sap hoef ik niet meer op te warmen.
Ik denk dat Sam met een maand of 11 wel koud wilde drinken. Maar nog steeds vind ik lauw lekkerder heb ik het idee. Behalve dan als het soja bosvruchtenmelk is, dat heeft ie het liefst ijskoud.
Hier ook heel herkenbaar, Jana wou in het begin niets weten van haar fruit als t koud was dus dat warmde ik ook op. Sapjes en dergelijke wou ze helemaal niet. Nu is ze over de 6 maanden heen en eet ze haar fruithap wel koud en t drinken gewoon koud maar niet uit de ijskast
Nog steeds wil ze eigenlijk de fruit en sap niet op kamertemperatuur.
Vind geen probleem, maak het gewoon warm en probeer het soms wat kouder.
Nu vroeg ik me alleen af of jullie niet tegen problemen aan liepen met geven van yoghurt, dat is koud hé. Kun je ook niet echt warm maken.
Yoghurt koud is hier eigenlijk nooit een probleem geweest.
Ga voorlopig nog geen yoghurt geven, eerst maar eens fruit goed laten gaan. <Misschien dat over een poos wel goed gaat met koud eten en drinken.
Je kunt de yoghurt altijd op kamertemperatuur laten komen en dan bijvoorbeeld een lauwe banaan erdoorheen prakken.
Bedankt voor de tip, misschien dat ze het dan wel wil.
Voorlopig zal ze het wel niet moeten, wil fruit absoluut niet oud. Als ze het tegen haar lip aan voelt, houd ze haar mond dicht, is het warm word ze helemaal anthousiast.
Yoghurt is hem dus ng niet.