fruit en psz

een beetje kort dag maar morgen mag mijn ventje naar de peuterspeelzaal. in de brief stond dat hij wat drinken en wat eten mee moet: bij voorkeur fruit of brood. brood vind ik niet logisch maar fruit…schillen/snijden ze dat dan voor hem? appel wordt toch bruin als ik dat in een bakje doe? geldt dit voor alle fruit? mandarijn kan hij niet schillen… :think: :shifty:

Appel met een beetje citroen erover dan word het niet bruin

Mandarijntjes kun je ook makkelijk van te voren schillen

Druiven

aardbeien

Mango

ananas



etccc

@romata bedankt…mango vindt hij super lekker maar heb ik helaas niet in huis maar is een goede tip voor donderdag, dan mag hij weer.

toevallig heb ik net jouw topic gelezen…ik hoop dat een flinke huilbui mij bespaard wordt morgen maar ik bereid me er wel op voor…al gaat hij ook al ruim een jaar een ochtend naar het kdv maar toch hij is niet van onbekende dingen zeg maar vandaar dat ik het ook altijd voor me uitschoof :wink: denk dat ik morgen voor een manderijn ga…heb een bakje en beker van Cars en dat vindt hij wel super stoer :inlove:

Ik geef ook wel eens fruit mee. Mestal appel maar ook wel eens perzik of meleon (in de zomer). Omdat het roch vrij snel opgegeten wordt is eht meestal niet bruin…

Het is gesnelden en geschild maar dat kan best wel even hoor.

Ik schil, was en snij het als ik fruit mee geef, maar meestal geef ik een koekje mee en thuis krijgt ze fruit.

Appel geef ik ook wel eens mee, wordt wel een beetje bruin natuurlijk maar niet minder lekker erdoor, dus dat vind ik niet zo’n probleem.

Hier moeten we heel fruit meegeven en wordt het klaar gemaakt door de juffen. Alles gaat in 1 grote schaal en wordt gedeeld.



Maar druiven, mandarijn kun je al meegeven zonder kleuren. Banaan hebben ze zo open en heel erg bruin wordt het vast ook niet denk ik. Veel ki krijgen niet anders mee dan in bakjes en zakjes.

Maar een hele appel of peer kan toch ook?

@wieniex wrote:

Hier moeten we heel fruit meegeven en wordt het klaar gemaakt door de juffen. Alles gaat in 1 grote schaal en wordt gedeeld.


hier net zo....
alle kindjes een stuk fruit mee en dan schillen de juffen het en snijden het in partjes oid en dan in een schaal en krijgen ze allemaal verschillende sukjes fruit.

Op de psz waar ik voor mijn stage kwam, namen de kinderen ook heel fruit mee en dat werd daar geschild/gepeld en dan ging het op een grote schaal voor alle kindjes.



Maar als hij brood of fruit mee moet nemen, dan denk ik dat het gewoon ‘ieder voor zich’ is. Een vooraf geschilde mandarijn lijkt me dan prima geschikt. :slight_smile:

bedankt allemaal :thumbup:



vorige week heeft hij peer mee gehad…hij was heel blij dat dat mocht…hihihi waar hij nu nog blij mee kan zijn; das over tien jaar vast anders :mrgreen:

morgen ga ik mandarijn meegeven…het gaat alleen om de ma.ochtend. de don.middag hoeft hij niks mee om te eten.

wat gek heel verschillend allemaal wij moeten fruit mee geven

en dan klaar gemaakt in een bakje zodat alle kindjes hun eigen bakje uit hun tas pakken en dan meteen kunnen eten.

ze mogen wel een hele bannaan mee nemen dan doen ze wel de schil eraf maar verder moet het klaar gemaakt zijn.



drinken krijgen ze daar

en op de do middag krijgen ze een koekje en limonade

o ja nikki vind fruit meestal niet zo lekker en neemt dan snoep tomaatjes mee die vind ze heerlijk