fruit en groente

wij willen gaan beginnen met fruit of groente binnenkort, maar waar kan je nou het beste mee beginnen groente of fruit?

en hoelang erna gaven jullie het andere ? of is het beter om met alle twee tegelijk te beginnen ?

Hoelang duurt het ongeveer dat een baby de smaak te pakken heeft ?

Sidney slaapt in de ochtend nog best wel lang, dus wilde als we met fruit beginnen dat in de middag doen, kan dat of is het beter om het in de ochtend te doen?

ik had het zo in mijn hoofd?

7.00 uur 200 cc fles

11.30 uur 200 cc fles

13.30 fruit of 17.30 uur groente

16.00 uur 200 cc fles

20.00 uur 230 cc fles plus 3 eetlepels rijstebloem

veel vragen maar alvas bedankt, op het CB deden ze het een beetje makkelijk af van oooohh je ziet het van zelf wel hoe het moet.

Je hoort tegenwoordig veel dat je het beste kunt beginnen met groente, dit omdat fruit zoeter is en ze dan soms groente (minder zoet) niet meer willen, maar ook omdat groente zachter is voor de darmen en het maagje, die kan dan dus wat geleidelijker wennen.

Als je begint, kun je het beste 's ochtends of vroeg in de middag wat geven, maar zeker niet aan het eind van de middag of 's avonds, omdat als je kindje er last van krijgt, het ‘beter’ is als dat overdag gebeurd. Anders kunnen ze 's nachts niet goed slapen (en jij dus ook niet ;)) en 's nachts troost je vaak ook minder omdat je zelf ook in bed ligt en mogelijk krijgen ze dan angsten voor eten. Ik zou dus om 13.30u groente of fruit geven en niet om 17.30u. Als het goed valt en die tijd beter uitkomt, kun je dat na verloop van tijd altijd nog geen doen.

Wij zijn met groente begonnen en ik geloof dat we een week of twee later fruit hebben toegevoegd. Jinthe vond het meteen lekker, ze begreep alleen nog niet zo goed wat de bedoeling was (happen van een lepel, spul in je mond en doorslikken). Maar dat had ze ook best snel door en ze lust eigenlijk alles, dus dat gaat goed. :slight_smile:

Succes!

oke bedankt…ik had niet eens goed bij die tijd nagedacht maar wat je zegt als ze reageerd erop kan ze dat beter overdag hebben.

bedankt

ik ben met beiden tegelijk begonnen. Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor. Fruit ging direct goed, groenten slecht…is tot nu toe gebleven helaas (op spinazi na :wink: )

ik ben met groente begonnen en het gaat super :smiley: ze eet een heel potje leeg en haar darmen reageren goed, dit weekend zijn we begonnen met fruit dat gaat redelijk ze trekt een vies gezichtje maar eet redelijk.