fruit blijven geven?

Mijn dochter vraagt tegenwoordig de hele dag om fruit. (en dat het liefst een appel)

nou mag ze dit van mij niet altijd, want ik vind niet dat ze de hele dag hoef te eten.

Nou is ze wat ziekjes en heeft al 2 dagen niets gegeten. Nou had ik net 2 kleine peertjes geschild en die heeft ze dus helemaal op, en vroeg nou om meer. Ik heb haar nog maar een banaantje gegeven omdat ik alleen m aar blij ben dat ze wat wil eten.

Maar wat doen jullie? krijgen ze meer fruit als ze er om vragen of bepaal je het helemaal zelf?

Grappig, hier toevallig net hetzelfde meegemaakt.

Ze kregen daarnet alledrie een appel, Broes vroeg een 2e appel, nou goed, dat vond ik niet zo erg maar daarna vroeg hij gewoon een 3e appel… dà t vond ik net iets te veel van 't goeie en ik heb hem een rijstkoek aangeboden…

Ik weet niet wat het beste is maar als ze zoveel fruit vragen probeer ik hen met een ander gezond alternatief tevreden te stellen (rijstkoek, rozijntjes, …).

Als ze dan nóg vragen dan zeg ik dat het gewoon genoeg is want zo meteen eten we dan toch aardappeltjes en anders wordt er weer geen avondeten gegeten, dat is tenslotte toch ook wel belangrijk.

Maar ik blijf het ergens ook gek vinden hoor om fruit te weigeren maar toch doe ik het… :think:

Ik zou het ook zo doen als Bietje, 2 stuks achter elkaar oke, maar een 3de zou ik ook niet geven.

Ik zie niet in wat er op tegen is om veel fruit te geven eigenlijk. Geen derde stuk fruit, maar wel een cracker, daar zou ik niet voor kiezen. Als het vlak voor het eten plaats vindt, dan snap ik het wel, maar dan begrijp ik weer niet dat er fruit wordt gegeten vlak voor het eten :angel:



Het gebeurt hier niet vaak, maar als hij om meer fruit vraagt krijgt hij dat gwoon.

in fruit zitten vele suikers, en ook te veelfruitsuikers zijn niet goed voor je,

dus ik zou niet eindeloos fruit aanbieden. 2 stukken zou ip. genoeg zijn…



at mijn kind maar eens fruit… hahaha

Hier ook een fruitmonster! :mrgreen:

2 achter elkaar prima, maar als ze om een 3e vraagt geef ik dat ook niet. Ivm de tanden en dus ook idd vanwege de suikers.

Ja hoor, zeker als ze de dagen ervoor slecht heeft gegeten. Als ze naar haar 2e stuk fruit nog een wil, krijgt ze het ook.