friso voeding

heb een vraagje:



Ben nu 33 weken zwanger en wil me gaan orienteren op flesvoeding. Ik wil graag de eerst 12 weken ongeveer borstvoeding gaan geven en daarna zou ik het liefst over gaan op friso voeding ( verschillende redenen ) nu heb ik van een vriendin een aantal proefverpakkingen gehad van friso ( h.a., comfort en normaal) en vroeg me af hoe ik deze het best kon gebruiken. het liefst gebruik ik ze allemaal omdat de kosten van de voeding al prijzig genoeg zijn en het ook zonde is het niet te gebruiken!



Ik zou dus graag ervaringen horen van mensen die overgestapt zijn tussen deze soorten (ik begreep zelf dat comfort en normaal prima naast elkaar te gebruiken zijn) En dat de H.A. het best te combineren is naast borstvoeding… iemand ervaringen of ideeën?



groetjes,



Louise

Het is op zich prima dat je de proefverpakkingen wilt gebruiken, maar die proefverpakkingen zijn voor vanaf 6 maanden.

Daarvoor mogen flesvoedingfrabrikanten geen reclame maken of proefverpakkingen geven.



Daarnaast zou ik 1 voeding kiezen en als die werkt niet meer overstappen op een ander soort, kindjes kunnen er heftig op reageren en dat is ook niet de bedoeling.

Ja eens met bovenstaande hoor.

Mijn ervaring is dat je dadelijk al blij bent als je gewoon voeding gevonden hebt die past bij je kindje en dat alles gewoon soepeltjes verloopt. Die paar proefverpakkingen die je dan niet kunt gebruiken… so be it… of anders probeer je die te ruilen tegen de juiste soort hier op KOK? (terzijnertijd dan he)



Succes!

muts

beste joseetje, deze proefverpakkingen zijn wel voor 0-6 maanden, dus dat is niet zo’n probleem… Ik wil ook bij 1 merk blijven ( friso!) omdat ze dat ook hebben op het kdv uiteindelijk, maar probleem is dus, wat is het handigst? want wil beginnen met borstvoeding en naast borstvoeding is H.A. dus de beste oplossing. ( staat op de verpakking dan hoor…) Als je echter van de borstvoeding af bent en niet meer combineert, dan zou dat dus niet meer uitmaken begrijp ik van de verpakkingen… Dan zou ik dus kunnen kiezen voor of comfort, of de ‘normaal’ En volgens de verpakkingen zijn deze 2 dus naast en door elkaar te gebruiken, de comfort bevat alleen johannespitbroodmeel…

het gaat niet om het merk, maar om het type voeding.

normale friso en comfort zijn prima te combineren, maar de bedoeling is dan dat ze tegelijk in 1 flesje gaan.

( mischien bedoel je dat ook wel?)

Maar als je kind goed werkende darmpjes heeft en niet veel spuugt zou ik geen comfort geven.

Comfort is ook voor verstopping, dus als je kind daar geen last van heeft, waarom dan iets ertegen geven?

Zelfs overstappen van 1 soort tot een ander soort moet je in stapjes doen om krampjes ed te vekomen.

Vandaar dat ik het persoonlijk afraad om de proefverpakkingen te gebruiken.



en als je dit hieronder leest zul je snappen dat ik zeer verbaast ben om te horen dat jij proefverpakkingen voor onder de 6 maanden hebt.



http://www.bvborstvoeding.nl/reclame/reclame_voor_flesvoeding.html

beste Joseetje, dank je voor de info, hier heb ik wat aan :slight_smile: Ik kan dus het beste gewoon 1 van de 3 proberen en werkt deze niet, dan eventueel een andere proberen begrijp ik… Is het dan het meest verstandige om toch naast de bv te beginnen met H.A. of is het juist handiger om meteen de ‘normaal’ te gebruiken? H.A. word naast borstvoeding aangeraden… Maar als ik meteen met normaal zou beginnen zou dat weer een ‘overstap’ schelen zeg maar… Ik weet dat er geen reclames gemaakt mogen worden van babyvoeding nr. 1, maar er zijn wel degelijk proefverpakkingen ( ook in de handel trouwens hoor, kijk maar bijv. op marktplaats) Ik denk dat ze dat doen zodat er geen hele grote verpakkingen verkocht hoeven te worden ofzo, weet het niet precies.



Uiteraard begrijp ik dat de mogenlijkheid ook bestaat dat de beeb straks Friso niet eens lekker vind, maar moet toch ooit beginnen met 1 soort flesvoeding aan te bieden om te proberen…



groetjes,



Louise

als je de eerste tijd bv wil geven, zou ik zolang mogelijk geen ander soort melk geven.

Ik heb ook bv gegeven, maar moest al snel beginnen met bijvoeden, Ik heb toen van de vk gewone friso gekregen. (overgens moest ik daarna weer heel snel overstappen op de comfort omdat Thijmen heel veel spuugde en verstopt raakte)

Maar mischien heb je straks een kindje wat gevoelig is voor koemelk en dan moet je toch de Ha gebruiken.

Ergens denk ik dat dit een typisch iets is, wat zich vanzelf oplost als je kindje er is :wink:

joseetje, heel erg bedankt voor de info nogmaals :slight_smile: Ik weet genoeg. Ben wel van plan om borstvoeding te gaan geven zo lang mogenlijk en te kolven hiernaast, maar je hoort zoveel verhalen dat… Maar idd, denk dat het allemaal wel goed komt en we kijken wel hoe het loopt :slight_smile: Heel erg bedankt!



Topic mag wat mij betreft gesloten worden, anders maak ik nog andere mama’s to be onzeker … :frowning:



groetjes,



Louise

ach nee joh niet onzeker zijn.

Je gaat gewoon je best doen en lukt het niet dan zijn er nog een heleboel andere oplossingen.

kolven of een lk, genoeg mensen die je in je kraamweek en daarna kunnen helpen.



en 1 troost je kindje word er wel groot :-*

hoi allemaal,



ik wil alleen ffw at zeggen over die 0-6 maanden proefverpakkingen.

Ik werk zelf bij de Etos en wij krijgen om de zoveel tijd een ‘testdoos’ om producten zelf te testen, en daar zit weleens voeding bij voor baby’s van 0-6 maanden. Dus wie weet komt het wel daar vandaan ofzo, we mogen het niet verkopen, het is meer om de klanten over de streep te trekken, tja hoe zeg je dat.



groetjes

Dat je je laat informeren is natuurlijk prima, Louise, maar staar je niet blind op “de verhalen” die je leest. Het is voor iedereen verschillend. Bedenk je dat BV het beste is voor je kindje en elke dag dat je dat geeft is beter dan niet. Ik heb het zelf een maand volgehouden en ben er reuze blij mee. Lukt het je niet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd en heeft je kindje misschien in ieder geval de eerste periode jouw melk gekregen.

Kijk gewoon hoe het je afgaat. Je moederinstinct is er ook nog!

@mirmou wrote:

hoi allemaal,



ik wil alleen ffw at zeggen over die 0-6 maanden proefverpakkingen.

Ik werk zelf bij de Etos en wij krijgen om de zoveel tijd een ‘testdoos’ om producten zelf te testen, en daar zit weleens voeding bij voor baby’s van 0-6 maanden. Dus wie weet komt het wel daar vandaan ofzo, we mogen het niet verkopen, het is meer om de klanten over de streep te trekken, tja hoe zeg je dat.



groetjes




dit mag helemaal niet, is bij de wet verboden, weet je zeker dat het niet voor nummer 2 is?



Verder heb ik net gelezen dat juist dit merk zijn prijs omhoog heeft gegooid, misschien is het dan toch goedkoper om een ander goedkoper merk te kiezen en dat mee te geven naar het kdv.



Nog goedkoper is natuurlijk gewoon te gaan kolven op je werk. Wist je dat je dat onder werktijd mag doen?

Kijk voor meer ervaringen over kolven op het werk op http://www.borstvoedingsforumnl of hier bij het borstvoedingsgedeelte. Het valt echt heel erg mee hoor, kolven op je werk, het proberen waard!

@tejo wrote:



Verder heb ik net gelezen dat juist dit merk zijn prijs omhoog heeft gegooid, misschien is het dan toch goedkoper om een ander goedkoper merk te kiezen en dat mee te geven naar het kdv.




Ik geef mijn zoon friso en heb niks gemerkt van eventuele prijsstijgingen... het is nog altijd stukken goedkoper dan nutril*n!

nogmaals bedankt voor de extra info. Ik weet zeker dat het nr 1 is, staat heel duidelijk op de verpakking en mijn vriendin geeft dit ook aan… Het is zoals … de mevrouw van etos ( sorry ik weet je naam even niet) aangeeft, er word ter promotie voor sommige bedrijven wel proefverpakkingen gemaakt van nr 1. Ik zat in de winkel te kijken naar de prijs en bij onze supermarkt scheelt het per pak maar 0,50 cent met similac en dat is daar het goedkoopste merk. Maar: blijf voor zolang mogenlijk borstvoeding gaan ( als dit lukt ) en pakje babyvoeding ernaast is dan voor de zekerheid altijd fijn mocht dit niet lukken…



groetjes,



Louise

@mv2kids wrote:

@tejo wrote:


Verder heb ik net gelezen dat juist dit merk zijn prijs omhoog heeft gegooid, misschien is het dan toch goedkoper om een ander goedkoper merk te kiezen en dat mee te geven naar het kdv.




Ik geef mijn zoon friso en heb niks gemerkt van eventuele prijsstijgingen... het is nog altijd stukken goedkoper dan nutril*n!


Ja, de prijzen zijn omhoog hoor! Er zijn nieuwe verpakkingen, maar dat is echt heel recent hoor!!

Maar Friso blijft een stuk goedkoper dan nutrilon!