Even een vraagje, Finn krijgt nu gewone Friso en zit al op 120/130 cc per keer (6 Ã 7 voedingen) maar is nog steeds erg hongerig. Hij komt soms na 1,5 uur alweer.
De kraamhulp en vk adviseerde speciale voeding omdat uit onderzoek is gebleken dat wanneer je ze meer voeding geeft ze op latere leeftijd meer kans hebben op overgewicht en het consultatieburo wil juist weer dat ik meer voeding geef :think: :think:
Wanneer ga je nou over op voeding voor hongerige baby’s?
Ik hoor graag wat ervaringen
O ja, Finn is een flinke baby, hij woog bij zijn geboorte 5.075 gram en was een paar dagen geleden weer op z’n geboortegewicht.
hoiii
toevallig heb ik gisterenmijn eerste pak friso extra gekocht
lindsay is overdag heel veel wakker ook net na een fles… ze drinkt nu 6 keer 120 cc
als ze overdag wakker is zeurt ze gelukkig niet om een fles en red ik het aardig om de 3 en half uur.
ze sliep vanaf dag 1door s’nachts tot voor kort zekreeg s’nacht super veel trek.
nu heb ik dus gekozen om voor de nacht een fles friso extra te geven.
en moet je eerlijk zeggen ze sliep vanacht van hald 12 tot half 7 hihih heeeeerlijk.
mij werd geadviseerd dat ik het ook kon verdelenover de dag de ene fles friso gewoon en de andere een friso extra zodat niet alles in een keer zwaar op de maag valt en je baby de hele dag slaapt en een blokop de maaag
groetjess miranda
ik denk dat jouw verhaal anders is miranda… jouw kindje laat keurig 3-3.5 uur tussen de voeding…
Om op de vraag te reageren, dat had ik bij mijn eerste ook, en ben toen inderdaad overgestapt op extra… deed hij het prima op toen… je kunt daarna alsnog meer gaan geven. Je zegt wel dat je kindje een flinkerd was… wellicht heeft hij ook al gewoon meer in de fles nodig(dat kan natuurlijk ook) Je kunt gewoon eens proberen he, ene fles met bijvoorbeeld 150 erin, kijken of hij het op drinkt, en hoe lang hij er mee doet… werkt dat niet, zou ik dan alsnog op forte overgaan
Vandaag met het cb gebeld en vanaf vanavond krijgt hij 120 cc met 2 schepjes gewone friso en 2 schepjes friso extra. Meer in de fles doen kon niet want hij krijgt de 120 cc al met moeite op. Het is bij hem echt snel verteerd. Gaan het nu even zo proberen, ben benieuwd hoe het morgen gaat.
oooh mag je het mengen hier vertelde ze dat ik gewoon een hele fles dus 120 cc met 4 schepjes friso extra moest doen
en nu moet ik haar dus idd wakker schudden om 7 uur…