Mijn beiden mannetjes zijn spugertjes. Quin heeft verborgen reflux en Ryan…sja…die spuugt zo af en toe gewoon alles weer uit
Omdat we bij Quin Nutriton er door moesten doen en dat zo goed helpt, hebben we het bij Ryan ook maar vast gedaan en ook daar helpt het goed bij.
Maar het is best een gedoe en we doen 1 week met een pakje Nutriton.
Omdat Quin nog speciaal prematurenvoeding krijgt, moeten we het voor hem wel apart toevoegen, maar voor Ryan zouden we over kunnen stappen op Friso Comfort.
Zijn er hier mensen die het gebruiken en bevalt het? Op de site van Friso staat dat het verstand is te geven n overleg met de kinderarts. Hebben jullie dat gedaan, of zijn jullie gewoon overgestapt?
En is het klaarmaken een heel gedoe, omdat het met kokend water moet?
Ik heb het aan de kinderarts gevraagd en die keek me aan met van :eh: eeeuh duuuh. :mrgreen:
Volgens mij is het dus logisch als je kind gewoon veel spuugt. Ik gebruik die van nutrilon. Het oranje pak. DIe bevalt mij het beste. Dat wordt echt een papje.
kokend water?? :think: . Nee ik doe het gewoon afgekookt water in de magnetron en dan handwarm de voeding er bij en klaar is klara.
Btw geen klontjes
ook friso comfort gebruikt ivm reflux :thumbup:
zeer tevreden!
je móet het overigens met bijna kokend water aanmaken,
anders wordt dat spul niet goed dik en heb je kans op dunne ontlasting.
het staat ook op het pak zo vermeld.
het gaat dus niet om klonten, het gaat om het johannesbroodpitmeel dat er in zit, dat wordt alleen dikker bij zulke hoge temperaturen.
ik deed altijd een derde fles met kokend water,
dan de volledige melkpoeder erbij
en doorroeren
daarna de rest aanvullen met koud water, zodat je het meteen kunt geven.
Dan ligt het denk ik aan het merk. Op de nutrilon staat"water koken en laten afkoelen ot 37 graden"en daarna dus de scheppen…
hihi ik dacht al. Doe ik het verkeerd?? :mrgreen:
nutriton bedoel je :mrgreen:
ja die vezels doen het 'm,
ik heb er nog over gebeld met friso toen,
die drukte me echt op het hart het goed te doen.
en ze hadden gelijk, want meteen een stuk minder gespuug en een stuk minder dunne broeken :sick: :mrgreen:
Nee echt… op de nutrilon A.R staat het hoe ik het heb getyped. Maar ik heb ook geen klontjes gehad en de luiers…geen spuit :sick: :mrgreen:
ja maar nutrilon is geen friso
wij gebruikten daarvoor omneo van nutrilon… was geen goed idee met die reflux…
:mrgreen: Gek.
Ik schrok namenlijk… ik dacht dat ik het verkeerd deed. Vandaar. Omneo + reflux= geen verbetering geweest hier ook.
KA zei daarom de AR. Maar goed… om op becca haar vraag terug te komen. Wil je geen gedoe met kokend water klaar maken e.d. Nutrilon A.R
Thijmen heeft ook friso comfort gebruikt tot een week geleden…Ik kreeg het voorgeschreven van de kinderarts toen Thijmen in het ZH lag toen hij 1 maand was…
Hij was toen erg ziek en bleek een makkelijke spuger…soms kwam de halve fles er weer uit…
Hij moest zijn flessen binnenhouden om weer aan te sterken…
Het beviel mij heel goed…Het spugen stopte…soms gaf hij nog een mondje terug…meer niet…
De bereiding viel ook ontzettend mee van Friso…
Gewoon 90 cc water wat net van de kook af is, 6 schep erin oplossen. Roeren schudden…
Dan 90 cc koud water erbij. Dan was hier de fles klaar om gegeven te worden…
Wij hebben bij Rav Friso Comfort gebruikt.
Het is ons toen goed bevallen :thumbup: .
Ik heb toen gewoon even bij het CB gevraagd of ik kon overstappen. Dat was prima. Ben in 1 keer over gestapt van normaal naar comfort.
Kokend water :think: :think: . Weet ik niets van. Wij gebruikten gewoon kraanwater in de magnetron. Maar misschien is het veranderd in tussentijd :think: .
Wij geven het ook, de kinderarts op het cb stelde het ons voor. We gebruiken het al vanaf dat ze 2 weken was. Bevalt hier heel goed ! Spugen was toen vrijwel meteen over.
En de gewone voeding van Friso maakte ik ook al met gekookt water, niet anders hier dus. Ik vind dat geen gedoe hoor.