Niels krijgt sinds vorige week als wij friet eten(1 x in de week) na zijn eten een paar frietjes die hij heerlijk oppeuzelt.
Nu was hij bij mijn moeder en die had hem stukjes frikadel laten proeven…
Het was niet veel dus heb er maar geen drama van gemaakt maar frikadel. kwaad zal het wel niet kunnen maar wanneer geef je dat eigenlijk?
zoiezo vraag ik me af, wij zijn echte vleeseters. Niels eet sinds kort redelijk goed met de pot mee. Maar wat als ik biefstuk eet. Wij eten heel erg biologisch vlees( ik kies samen met de eigenaar een koe uit in de wei en we delen met nog een aantal mensen het vlees, de slager slacht he dat doen we zelf niet hoor). Ik weet dus zeker dat ik topvlees heb en weet waar het vandaan komt hoe oud het beest was en hoe lang ik het invries.
Ik bak mijn biefstuk Medium en zo ook b.v. lamsvlees…
Vanaf wanneer mogen kindjes dat???
Natas
Hoi,
Ik geef Mariano ook sinds kort een paar stukjes frikadel hij vind het erg lekker hoor.
Volgens mij mag het ook best wel als het maar niet te taai is.
Biefstuk is denk ik nog wat te taai maar je kunt het altijd proberen.
Ik ben ook een echte vleeseter en Mariano vind ook de vlees altijd erg lekker :drool:
Ik laat hem alles proeven behalve dus als het taai is oof er gekruid.
Esmie
Frikadel mag volgens mij gewoon hoor, je mag tenslotte met 1 jaar met de pot mee eten. (alleen oppassen met kruiden)
Rauw vlees mag echter nog niet dus als je Niels biefstuk wil laten proeven moet je zijn stukje even doorbakken.
Hier ook echte vleeseters…
Wij geven de kinderen bieflapjes als wij biefstuk eten, deze zijn dunner en die bak je zo door.
Peter vind het heerlijk, aniek niet, maar dat zegt niks, want ze eet niks.
Dus dat kan ook
Vind biefstuk voor de kinderen ook nog te duur.
Als wij varkenshaas eten, krijgen zij gewoon varkenfilte ala minute.
Frikandel kregen ze hier al met een maand of 10 hoor… gewoon klein snijden.
We waren toen op bbq’s en voor die kids is een frikadel zo even gegrild natuurlijk. Heb het toen ook gevraagd aan t cb en vanaf 10 maand mag dat best.
Lekker mee laten eten dus :drool:
Hier krijgt Merel idd ook al wel eens een klein hapje frikandel en patajes die zijn helemaal het einde :lol: :twisted: Moet mama wel eerste het zout eraf likken en kouder blazen, maar dan gaat het mondje wagewijd open :inlove: :inlove:
Vandaag ga ik haar voor het eerst gebakken gehakt geven (zonder boter f zout gebakken/gerult) ben erg benieuwd of ze het lekker vind met de verse gekookte groente :eh:
Anne eet 1 keer per week sinds ze ruim 11 maanden is een frietje mee. Ze krijgt dan wat friet en een fricandel of kroket of bami of een kipburger. Ze eet dan ook groente.
Er zit natuurlijk een verschil tussen dingen die niet zo gezond zijn (zoals een frikandel) en dingen waar je echt ziek van kunt worden (zoals rauw vlees).
Af en toe iets minder gezonds, daar maak ik me niet echt druk over, zolang het niet dagelijks is… Laura eet vanaf een maand of 10,11 met de pot mee, dus ook af en toe een patatje of een hapje chinees.
Maar met rauw vlees wil ik nog wel wachten tot ze wat ouder is. Kleine moeite om het even door te bakken, waarom zou je het risico nemen?