frietpan welke???????????

Ik moet een nieuwe frietpan kopen en zoek me suf naar wat ik nu zal kopen…



Het wordt in elk geval geen Ph… meer want dat ding :sick: :naughty:



Wie heeft goede ervaringen met welke merk frietpan…



en ik wil hem snel kopen want elke keer naar de frietboer kost zo 10 euries… in de week



natas

waar woon je … in elk geval aan dezelfde zee? Je kunt er hier zo één afhalen (als ie het nog doet; hij is ca. 4 jaar oud). Ik frituur nooit en dat ding staat hier maar in de weg. Ik geloof dat we hem drie keer gebruikt hebben.

Princess! Super ding! Helemaal uit elkaar te halen om schoon te maken, heb hem nu 5 jaar, en hij doet het prima

Succes!

Moon, welk frietvet gebruik je?



MEnn weet je ik :oops: me dood om zo’n huishoudelijke vraag op een forum te vragen wordt al een echte muts :mrgreen:



natas

http://www.dalcq.com/frifri/NL/produits_nl.htm



De Fri Fri.



Ik heb in december een pan gekocht, wilde echt een goede. Deze heeft een enorm vermogen, waardoor bijv. friet heel snel dichtschroeit en bijna geen kans krijgt zich vol te zuigen met vet. Van de site van een kookwinkel: Frifri friteuses zijn naar professionele maatstaven gebouwd en onderscheiden zich van andere merken door een degelijke bouw: kuip Inox 18/10, zeer hoog vermogen waardoor de bakwaren minder vet opnemen, nauwkeurige resetbare thermostaat, stabiele ophanging van het element, diepere koude zone, element steunt op een voet, geisoleerd handvat van de frituurmand



En ik ben het er helemaal mee eens. Hij is wel aan de prijzige kant…

ik heb laatst een philps cucina gekocht… en ben er erg tevreden over hoor, kan grotendeels helemaal uit elkaar, krijgt er bakken bij om je vet in te bewaren, en alles kan in de vaatwasser, behalve dan het elektrische gedeelte :mrgreen: Nee ben prima tevreden hoor… Heb ook zo’n priness gehad, en dat vond ik me toch een onding!!!

@natas1 wrote:

Moon, welk frietvet gebruik je?



MEnn weet je ik :oops: me dood om zo’n huishoudelijke vraag op een forum te vragen wordt al een echte muts :mrgreen:



natas




Lees het nu pas, sorry!

Ik gebruik altijd diamant frietvet.

Het hele item aan te vette friet ligt aan het volgende…





Als je bevroren friet in je pan doet, koelt je vet een heel stuk af, je patat ontdooit en eer de temperatuur weer op het goede tempje staat, neemt je patat te veel vet op omdat het te lang in de pan zit…



Dus het hoge vermogen zal wel iets helpen, maar voor het restgedeelte ligt het toch echt aan jezelf…(algemeen bedoel ik)



En daarbij helpt de plantaardige vloeibare nog altijd beter dan de vaste frietvet…



En als je eigen gemaakte friet wilt eten, eerst voor bakken en daarna pas afbakken(ook weer voor de vetopname; eerst schroei je het dicht, daarna bak je het af) niet in 1 keer afbakken dus… :naughty: Je kunt ook een zooi voorbakken, invriezen en daarna als normale friet gebruiken(eerst ontdooien dus :mrgreen: )



(mijn man heeft een snackbar :mrgreen: )

Dus Danka,



om te voorkomen dat het vet teveel in de friet trekt kun je beter de friet eerst laten ontdooien voordat je gaat frituren?

JA







Je vet koelt af door de te koude frietjes(en eventuele waterkristallen die nog aan de frietjes zitten) en moet weer even opwarmen tot het juiste temperatuur, dus zit je patat onnodig lang in de pan. Overdag er al uithalen of even een beetje ontdooien in de mangetron(uiteraard op een ontdooistand) en dan pas bakken.

wij hebben enkele weken geleden de tefal fr7009 - pro fry oléoclean gekocht, echt ideaal apparaat! na het frituren filter je de olie, die dan in een opvangbak eronder komt. apparaat uit elkaar halen, en je kan alles heerlijk schoonmaken, ideaal! frituurolie blijft zo ook goed!



hebben hiervoor een Ph***ps Cucina gehad, maar kreeg dat ding echt niet meer schoon, de binnenpan althans! van alles geprobeerd… maar onze nieuwe wordt nu elke keer na het frituren helemaal mooi schoon :slight_smile: :thumbup:

he wat een goede tip van die bevroren frietjes. Ik doe meestal vers en bak dan voor op 160 graden en dan af op 190.



Maareeeeeeeeeeeh ik heb hem gekocht… bij de horecagroothandel. Volledig roestvrijstaal. Wel duur ding( 110 euries) … merk ben ik even kwijt… en heb er al in gebakken 1e ronde was :thumbup:



Heb ipv diamant frietvet wat ik altijd gebruikte nu maar eens LEMIA gekocht… maar vond de friet wel iets teveel naar het vet smaken dat hem je bij Diamant minder geloof ik.



Dames bedankt voor het meedenken!



natas

@natas1 wrote:

he wat een goede tip van die bevroren frietjes. Ik doe meestal vers en bak dan voor op 160 graden en dan af op 190.



Maareeeeeeeeeeeh ik heb hem gekocht… bij de horecagroothandel. Volledig roestvrijstaal. Wel duur ding( 110 euries) … merk ben ik even kwijt… en heb er al in gebakken 1e ronde was :thumbup:



Heb ipv diamant frietvet wat ik altijd gebruikte nu maar eens LEMIA gekocht… maar vond de friet wel iets teveel naar het vet smaken dat hem je bij Diamant minder geloof ik.



Dames bedankt voor het meedenken!



natas




Welke heb je gekocht :wink: zoek het eens na als je wilt. Vind ik interessant :smiley:

tip voor frituurolie:



soja olie van de burg** nog wat! heerlijke patat krijg je ervan! en niet vet ook!

Bestaan er trouwens frietuurpannen die echt niet ruiken? Of beweren die fabrikanten dat alleen maar? :think:

Hendi friteuse mastercook 4 ltr. Lydia…



weet jij meer van frietpannen omdat je nieuwsgierig bent?



natas

nee. Geen idee waarom. Ik heb een frituurmanie maar dat zal wel hormonaal zijn denk ik. Hoop ik :wink:

@lydia wrote:

nee. Geen idee waarom. Ik heb een frituurmanie maar dat zal wel hormonaal zijn denk ik. Hoop ik :wink:




:lol: frituurmanie… en je wilt niet alles eten maar alles weten of alles eten en alles weten :wink:



natas

@natas1 wrote:

@lydia wrote:
nee. Geen idee waarom. Ik heb een frituurmanie maar dat zal wel hormonaal zijn denk ik. Hoop ik :wink:




:lol: frituurmanie… en je wilt niet alles eten maar alles weten of alles eten en alles weten :wink:



natas




Heb al twee frituurkookboeken gekocht tijdens deze zwangerschap plus de frifri pan. Geen idee waarom. Staan leuke dingen in die boeken trouwens :wink:

Hele krokettenkookboeken en zo :mrgreen: