FRIETEN, sauzen en pannekoeken

n.a.v. de eetgewoontes ben ik benieuwd naar het volgende:





Hoe eten jullie je friet, en met wat?



Bijna altijd vers en met salade, mayonaise, stoofvlees of sate of frikadel/kroket en een lekkere biefstuk vind ik ook niet te versmaden.



Als jullie saus nodig hebben, dus van mayonaise tot spaghettisaus selfmade of niet?

Mayo heel af en toe, de rest bijna altijd selfmade, af en toe wel eens iets van conimex of knorr maar dat is ook zelden.



Pannekoeken: die uit het plastic vind ik allemaal :sick: dus ik bak ze altijd zelf, zo ook poffertjes en wafels. Dus als iemand een merk weet van pannekoeken die wel eetbaar zijn: das welkom ik vind het wel eens makkelijk om die in de koelkast te hebben(lekker vullen met hartig of aardbeien met slagroom :drool: )



natas

Ik eet mijn frieten met mayo. En niet zomaar met mayo… met Belgische calvé die ik speciaal meeneem van bij mijn ouders, of die hier door hun worden gebracht. Want die Nederlandse zoete rommel… die komt er hier niet in 8) Mijn vriend heeft dit trouwens helemaal overgenomen, die wil ook alleen nog de Belgische mayo :wink:



Frietjes bak ik zelf en dan het liefst met biefstuk of grote gemarineerde brochettes (vleesspiezen). Of met gyros in room. Of met stoofvlees… (ik krijg honger… en ik doe even aan sonja bakker… dus ik ben nu niet blij haha).

Als ik in de snackbar wat haal (zelden in NL, maar wel in België) dan is het of met een frikandel en een brochette met veel vleeskruiden. Of met stoofvleessaus :drool:



Mayo dus altijd die potten van calvé. Bearnaisesaus ook een potje of zakje. De rest van de sauzen maak ik meestal zelf.



Pannenkoeken eet ik nooit, vind het niet lekker :wink:

Ik had trouwens al zo’n vermoeden dat dit je vraag zou zijn :lol:

wij zouden best samen kunnen eten… :drool:



natas

Patat bakken we zelf (verse patat uit de supermarkt) en dat eten we met joppiesaus, mayo (calvé), pindasaus, curry of ketchup.

Voor erbij vaak mexicano, kaassouflet, kroket of vlammetjes. 'T is maar net waar we zin in hebben :wink:

Wel altijd een salade erbij…al is het maar voor het idee dat je nog wat gezonds binnen krijg :roll: :wink:



Pannenkoeken maak ik altijd zelf. Ik vind die voorverpakte dingen echt niet te eten :sick:

Poffertjes toevallig eergisteren nog gemaakt! Heerlijk. Ik heb de voorverpakte eigenlijk nooit gegeten…ben het ook niet van plan eigenlijk.



Als we eens bij een friettent wat halen is het bijna altijd patatje stoofvlees. Heerlijk!!!

@natas1 wrote:

wij zouden best samen kunnen eten… :drool:



natas




Wij zijn de week van 15 augustus de hele week in Knokke-Heist 8) :wink:
Hoe eten jullie je friet, en met wat?

Op de markt soms een frietje als lunch :lol: wantja daarna zit ik toch echt vol met mayo en pindasaus.
En anders thuis als bijgerecht, bij een lekker stukje vlees (varkenshaasje, snitzel oid) en met groeten zoals broccolie erbij en dan zelfgemaakte pindasaus! En frietsaus van calve vind ik dan het lekkerst thuis, die met die "dingentjes" erin haha.

Als jullie saus nodig hebben, dus van mayonaise tot spaghettisaus selfmade of niet?

Mayo niet zelfgemaakt die van calve dus: frietsaus. Pindasaus: Zelfgemaakt ja! Andere sausen 8/10 keer zelfgemaakt.
Spagettie saus wil ik nog wel eens uit een pakje nemen haha maar wel wat extra dingen aan toevoegen dan. Dus een beetje van me zelf en een beetje van...

Pannekoeken:

Zeker zelfgemaakt!! Dat is lekker en ook leuk om te doen. Als 1 bepaalde vriendin er is bakken we vaak toch pannenkoeken vinden we leuk! :mrgreen: Met spek enzo!


O ja en nog een vraagje eten jullie wel is snacks? En wanneer?
Wij eten die ook soms als lunch met een zachtbroodje ofzo. Of savonds van die mini snacks als er bezoek is. Maar niet zo vaak eigenlijk (beide) maar zo op zn tijd is het wel erg lekker!

Patat met yogonaise en een snack; voor de jongens een frikadel, en voor mij vaak een zelfgemaakte kalfskroket bij Henri uit de zaak :drool: Maar vandaag toevallig alleen maar een frikadel. En ik denk dat ik een salade erbij maak voor mijzelf… de eieren zijn toch al gekookt… :think:



Voor de makkelijkheid voor de jongens de laatste tijd alleen maar kant en klare pannekoeken(de lucht kon ik niet tegen, ms dat dat weer verandert…)

Friet van de frietkraam, zelf maken is wel lekkerder, maar als ik kook maak ik liever iets echt gezonds, en als we dan geen tijd hebben halen we een keertje friet.

Compleet met frituursnacks wel thuis de curry en mayonaise (van calve en de friteslijn van remia)



sauzen voor gerechten maak ik vaak zelf, maar wel met kruidenmixxen van honig enzovoorts.



Pannekoeken maak ik ook altijd zelf, dan een lekkere hartige met spek, fetakaas en verse spinazie even roerbakken en de spekpannekoek ermee vullen…MMMMMMMMMMMMMMMMMM

Hoe eten jullie je friet, en met wat?



Bijna nooit, hooguit vijf keer per jaar. Zonder saus en met groente en met een kroketje of kipnuggets. Thuis bak ik nooit friet. Alleen halen en dan is het omdat ik onverwachts niet naar de winkel kon, we druk aan het klussen zijn of een keer in de vakantie. Ik bak thuis wel regelmatig aardappeltjes, maar dan van vers voorgekookte aardappelen met een beetje olijfolie. Thuis frituren doe ik niet.



Als jullie saus nodig hebben, dus van mayonaise tot spaghettisaus selfmade of niet?



Bij de friet heb ik nooit saus. Mijn man neemt meestal ketchup. Sauzen voor pastagerechten en rijstgerechten. Selfmade met hooguit gezeefde tomaten uit een pak en wat pesto uit een potje erdoor. Verder eigenlijk alles vers. Ik vind die kant en klare gerechten en sauzen zo ontzettend zout.



Pannekoeken:



Uhm … ik hou er zelf niet van, net zo min als van oliebollen, appelflappen e.d. (ja, ze bestaan :mrgreen:). Mijn man wel, maar dan wel zelfbebakken en niet uit het plastic. Maar hij krijgt ze dus bijna nooit. Mijn zoontje lust ze tot nu toe ook niet en als hij op zijn mama lijkt, dan zal dat niet veranderen. Mijn man hoopt natuurlijk van wel :wink:

@natas1 wrote:



Hoe eten jullie je friet, en met wat?



vriendlief bakt ze :thumbup: :inlove: en we eten er broodjes kroket bij…die bakt hij ook :drool: .



Als jullie saus nodig hebben, dus van mayonaise tot spaghettisaus selfmade of niet?

Mayo van calve of uit die tube :think: hoe heet het ook alweer?

andere sausjes uit het potje



Pannekoeken:

pannenkoeken bak ik zelf…(en niet die kant en klare beslag…nee alles zelf mengen :wink: )


in goed nieuw plantaardig vet gebakken friet is eigenlijk best gezond :stuck_out_tongue: vol vit. c 8)

de sauzen en teveel zout maken het ongezond :wink:



hier vrij regelmatig friet. zelf gebakken.

ik kaliumzout vanwege mijn kaliumtekort, man en zoon zoutloos. knoflooksaus voor mij. tom kaal, man mayo.

vegetarische kroket of vegetarische frikandel er soms bij. en veeeeeel appel compote.



sauzen…knorr is mijn rechterhand. tsja zout…zout is belangrijk voor een lijf, voor je zenuwen.

ik gebruik geen extra zout tijdens het koken dus het zout uit zo.n pakje is best welkom.



pannenkoeken…lekker uit pak. maar dan wel de biologische :angel: :lol:

Ooooohhh ik ga nu iets heel vertellen wat heeeel ranzig lijkt maar oooo zooo lekker is :



Hoe eten jullie je friet, en met wat?

Als wij thuis frietjes eten dan maak ik die vers . Eerst voorbakken en dan afbakken . De eerste portie altijd met een spiegelei en mayo en dan doorelkaar husselen (dat ziet er dus heel ranzig uit maar lekker ! ) Vriendlief heeft dit ook overgemomen en is er ook helemaal weg van . Meestal bij de 2e portie een visstick en als we naar de friettent (die ook vers snijd en bakt ) gaan dan ook met of tartaarsaus of joppiesaus .



Pannekoeken luste ik niet voor ik zwanger werd en nu gewoon uit de koopmanspakken . Heeeeerlijk :smiley:

Als jullie saus nodig hebben, dus van mayonaise tot spaghettisaus selfmade of niet?



Mayo appie eigen merk en de apaghettisaus maak ik ook vers uit pot is echt smerig :hand:

Hoe eten jullie je friet, en met wat?

Ik snijd ze zelf van aardappels en ik eet ze zelf altijd met hete chilisaus, manlief met belgische mayo of zaanse mayo(tube), Kids met ketchup of satesaus.



Als jullie saus nodig hebben, dus van mayonaise tot spaghettisaus selfmade of niet?

Mayo altijd uit pot. Andere sauzen verschillen per keer, hoeveel tijd en zin ik heb



Pannekoeken:

Bakt manlief altijd, want ik kan het niet, maar denk dat we ze misschien 2x per jaar eten. De kinderen houden er niet van namelijk.

Hoe eten jullie je friet, en met wat?

Altijd van de snackbar met mayo en ketsjup van de poeisz.

mcdonalds saus en soms appelmoes en/of satesaus.



Als jullie saus nodig hebben, dus van mayonaise tot spaghettisaus selfmade of niet?

Altijd uit de winkel!



Pannekoeken:

We eten niet vaak pannenkoeken soms haal ik een pak kant en klare pannenkoeken voor mijn vriend gewoon voor tussendoor.

Als we pannekoeken gaan eten als avond eten maak ik ze zelf maar ben er niet zo gek op dus vaak gebeurd het niet.

Wij eten heel weinig patat maar als we het eten van de snackbar en dan vaak patat stoofvlees met een kaassouflé :drool:



Mijn man eet wel eens mayo bij de gebakken aard, uit de winkel.

Currysaus uit Duitsland.



Pannenkoeken eten we bijna nooit, anders bij de pannenkoekenboerderij!

Patat snijd en bak ik zelf, ik vind dat toch het lekkerst van verse piepers :drool: We eten ze met tzatziki en mijn eigen saus van mayo/yoghurt/kruiden en een beetje olie.



Meestal eten we er gegrilde kip en een salade bij :drool:



Als we halen uit tijdgebrek of omdat we al heeeel laat zijn en bijna thuis dan halen we meestal een patatje oorlog en een frikandel speciaal. Dan zit ik de hele avond te boeren, maar vooruit :roll:



Spaghettisaus en andere sauzen maak ik zelf, net als soep… verse tomaten, kruiden en groenten en lekker pielen tot hij smaakt :drool:



S’ avonds word er weinig gesnacked maar soms vinden we een toastje met brie of kip-kerrie salade (zelf gemaakt :mrgreen: ) wel erg lekker.



Pannenkoeken, ja die bak ik zelf, mijn kinderen zijn er gek op en gezien ze niet zo veel vezels eten maak ik ze van boekweitmeel en brinta.

Heeeeeeeeeerlijk… :drool:



Poffertjes vind ik rotdingen om te maken, dus die haal ik nog wel eens kant en klaar, maar verder ben ik erg van het zelf maken, zelfs de kip tandoori maak ik zelf en niet met hulp van knorr :wink:

Hoe eten jullie je friet, en met wat?



Met majo en curry en dan een kroketje erbij!! Maar soms ook gewoon met worteltjes en een stukje vlees. Hmmm…



Als jullie saus nodig hebben, dus van mayonaise tot spaghettisaus selfmade of niet?

Kant en klaar :shifty: Ik ben niet zo heel kokkerellerig



Pannekoeken Zelf bakken natuurlijk met stroop of (poeder)suiker… hmmm…

Patat haal ik het liefst,vind die toch het lekkerst…maar meestal bakken we zelf met een grote zak van de Ldll…



Mayo hebben we altijd van de O**e hoorn…jammie…echt lekker,wel duur maar ja…



Pannenkoeken bak ik met eigen merk van S
per de b*er…heerlijk…ook maken wij best vaak wentelteefjes…zijn de kids erg gek op…