Friese moeders; waar de kraamzorg aanvragen?

De titel zegt het eigenljik al.

Ik ga voor het eerst in Friesland bevallen en heb eigenlijk geen idee waar je hier moet zijn voor goede kraamzorg.



Iemand van jullie een idee?

Waar woon je ergens in Friesland?



Ik ken wel een soort van bemiddelingsburo die zzp-ers hebben. Die zit in de noordoostpolder. Als je de gegevens wil dan hoor ik het wel.

O ja en de kraamverzorgers wonen niet alleen maar in de noordoostpolder. Men breidt het gebied steeds meer uit.

Ik heb nu voor het eerst kraamzorgsneek met je weet wel erachter niet alleen in Sneek maar heel zuidwestfriesland nu weet ik niet in welke regio jij zit.

En dan heb je ook nog dekraamvogel



ik hoor van kraamzorgsneek dus alleen maar goeie verhalen niet te groot 1 kraamverzorgster en mensen die luisteren naar jouw wensen en veel ervaring hebben en ja ik heb een verhaal en vind het dan fijn dat mijn kraamhulp daar toch ook wat mee kan doen.



succes

Ik had KraamZus en die is heel erg goed bevallen :thumbup:

Ze hebben kantoren in Sneek, Skarsterlân, Heerenveen, Drachten en Leeuwarden.

Ze kramen dus door heel Friesland heen.



Je krijgt ook hier 1 kraamverzorgende voor de gehele kraamtijd, goed overleg met vk, jouw eisen en wensen staan voorop.

Hier kraamzorg van de Friese Wouden gehad. Hun kantoor zit in Drachten. Erg goede ervaringen mee.

Ik weet niets van Friesland, maar misschien weet je verloskundige ook wel het een en ander?

Ik had via het Friese Land. Doen ook thuiszorg. Is me destijds echt prima bevallen. Ik had een topkraamverzorgster.

Ik heb kraamzorg gehad van Icare. Echt prima bevallen! :thumbup:

Beide keren leuke vrouwen gehad. 2e keer zelfs 2, eentje in opleiding, heerlijk!

Op de site van je zorgverzekering kun je ook kraamburo’s in je buurt vinden. Bij mijn zorgverzekering staan meteen cijfers achter. Die cijfers houden in hoe hoog of laag ze scoren nav een onderzoek van mijn zorgverzekering.

Wij hadden ISIS, de kraamverzorgster was erg leuk.



Alleen ben ik in het zkh bevallen 20 juli 23:52 uur savonds en we konden na bloedonderzoek (en bijkomende afspraken vanwege Roan zijn handje) pas de volgende dag (21 juli) om 2 uur uit het ziekenhuis vertrekken en toen was er dus geen kraamzorg voor ons. Die kwam 22 juli om 9;00 uur.Ik heb dit persoonlijk als heel erg ervaren. We hebben op 21 juli een vrouwtje gehad (die had al een dag gewerkt) en die kwam van half5 tot half6 de belangrijkste dingen uitleggen… Dit vind ik dus niet kunnen. Dus mede daardoor, weet ik niet of ik nog een keer voor ISIS zou kiezen.



Ik weet ook niet in welke regione jij zit, maar mijn zus had de kraamvogel en een paar vriendinnen ook en dit is hun ook erg goed bevallen. :wink: (letterlijk en figuurlijk)

@Marieke_5000 wrote:

Ik had KraamZus en die is heel erg goed bevallen :thumbup:

Ze hebben kantoren in Sneek, Skarsterlân, Heerenveen, Drachten en Leeuwarden.

Ze kramen dus door heel Friesland heen.



Je krijgt ook hier 1 kraamverzorgende voor de gehele kraamtijd, goed overleg met vk, jouw eisen en wensen staan voorop.




Dat dus!!

Ik had er gedeeltelijk ook 2, één in opleiding, maar die ander kwam altijd mee als we dat wilden.



Ze kwamen ook toen ik 's avonds laat om een uur of 8 uit het ziekenhuis kwam om alles uit te leggen en te helpen met aanleggen enzo.



:thumbup:

Wij kwamen ook 's middags met Wessel uit het ziekenhuis en de kraamverzorgster was er een klein half uurtje later.



Ook was ik zeer tevreden over de manier waarop ze met Nathalie omging. Dat was voor ons heel belangrijk, dat er ook veel aandacht voor haar was.

Ehm ik werk voor Isis. Zijn nu de friese wouden, isis, en samenzorg samengevoegd.



Wij hebben een 1 op 1 beleid maar in de zomermaanden kan dit wel eens anders voorkomen ivm vakantie’s. Zomers werken we wel eens 2 gezinnen op een dag om iedereen de zorg te geven die ze nodig hebben.



Ik ga dus zelf ook na Isis natuurlijk.



Oja even op Sennapen terug te komen, er komt altijd nog iemand langs ookal kom je later thuis, we zijn nu zelfs verplicht om s’nachts na een gezin toe tegaan als ze ontslagen worden na een partus. (we komen dan ook puur even voor de noodzakelijke dingen omdat we er die ochtend ook weer optijd moeten zijn)

@Debz25 wrote:

Ehm ik werk voor Isis. Zijn nu de friese wouden, isis, en samenzorg samengevoegd.



Wij hebben een 1 op 1 beleid maar in de zomermaanden kan dit wel eens anders voorkomen ivm vakantie’s. Zomers werken we wel eens 2 gezinnen op een dag om iedereen de zorg te geven die ze nodig hebben.



Ik ga dus zelf ook na Isis natuurlijk.



Oja even op Sennapen terug te komen, er komt altijd nog iemand langs ookal kom je later thuis, we zijn nu zelfs verplicht om s’nachts na een gezin toe tegaan als ze ontslagen worden na een partus. (we komen dan ook puur even voor de noodzakelijke dingen omdat we er die ochtend ook weer optijd moeten zijn)




Ja dat was nu ook zo, die vrouw is heel even geweest na mijn ontslag uit het zkh en de volgende dag begon de vaste kraamverzorgster. Maar ik heb dit zelf als niet leuk ervaren. Kon wel janken toen ik uit het zkh kwam. Er komt gewoon heel veel op je af en daar heb je hulp bij nodig en niet iemand die even (omdat ze al een hele dag er op heeft zitten) je in een sneltempo wat dingen te vertellen en verder weer naar huis gaat en je het dan maar uit moet zoeken.

Ze was er echt hooguit een uur, half 5 tot half 6 en wij waren 3 uur al thuis. Ik was gewoon al doodop toen ik pas thuis was, daar zit je dan met je baby en eigenlijk weet je geen reet, dat vond ik dus echt niet leuk.

hier kregen we bij de 3e doodleuk te horen dat om 18.05 uur opbellen voor opstart te laat is… moest voor 18 uur zijn!!!

Dit was bij de Kraamvogel overigens.

Hoorde later van de kraamhulp dat dit dikke onzin is en ze altijd opstart moeten geven bij ontslag uit het zhuis/ poliklinische bevalling.



Gelukkig was hij mijn 3e en zijn wij vol vertrouwen de 1e nacht in gegaan. Kregen overigens ook de optie om dan in het zhuis te blijven 1 nacht, maar dat zag ik niet zitten (juist omdat hij de 3e was).



Ben zo blij dat ik deze keer thuis bevallen ben en de hele week zorg er achteraan kreeg van dezelfde kraam als die bij de bevalling was. Haar dienst was net 3 uur in gegaan toen ze door de VK gebeld werd, heerlijk :thumbup: .

Na reacties van bekenden van mij hier in de regio denk ik dat ik voor Kraamvogel ga.



Een kraamzorgburau kan goed zijn, maar het is toch altijd maar afwachten of je een klik hebt met de kraamverzorgster.



Bedankt voor jullie reacties!

@ollie wrote:

Na reacties van bekenden van mij hier in de regio denk ik dat ik voor Kraamvogel ga.



Een kraamzorgburau kan goed zijn, maar het is toch altijd maar afwachten of je een klik hebt met de kraamverzorgster.



Bedankt voor jullie reacties!




Kraamvogel heb ik ook gehad met R. en is heel goed bevallen, de kraamverzorgster wil ik nu ook weer voor de 2e keer hebben.



Kwamen ook gelijk toen ik uit het ziekenhuis kwam.

@ollie wrote:

Na reacties van bekenden van mij hier in de regio denk ik dat ik voor Kraamvogel ga.



Een kraamzorgburau kan goed zijn, maar het is toch altijd maar afwachten of je een klik hebt met de kraamverzorgster.



Bedankt voor jullie reacties!




Ja das altijd afwachten, maar mocht het echt niet gaan werken met de kraamverzorgster dan kan je dit altijd melden.

Hier prima ervaringen met Isis :thumbup: