Friese mama's, zwemles in Kollum?

wie heeft er ervaring met zwemlessen in Kollum?

het zwembad hier in de buurt is failliet, en Kollum is te doen wbt afstand, maar ik ken het alleen van de advertentie in ons huis-aan-huis-krantje, graag zou ik dus op deze manier meer info willen…

gr Louwina

Hey,

Wij gaan ook al een dik jaar heen met onze zoon.

Bevalt ons super!

Kids krijgen een swimsafe pak aan,hebben een half uurtje in de week zwemles.Ze worden goed door de mostert gehaald :wink: eerste les meteen al onder water door een hoepel.Ze hebben ook een site,moet je maar even op google zoeken.

Als je eerst naar Zuidhorn ging (wat ik vermoed) zou je nu ook naar Oldekerk kunnen gaan. Dat is ook een goed zwembad.

je kan ook naar de kupe in buitenpost of is dat dan net iets te ver…

we zijn vandaag in Kollum wezen zwemmen, en dat was heerlijk, vriendelijk personeel, heerlijk lekker warm water, en de (feest)aanbieding is super, (zie site)

dus hartelijk dank voor jullie reakties, ik heb er een goed gevoel over, maandag 20-12 intake, 28-12 feest en inschrijven, en dan in januari van start, en regelmatig op zondag familiezwemmen :lol: ik heb er zin in, ik vind zwemmen heerlijk :mrgreen: (we rijden het in 23 minuten, Oldekerk en Buitenpost is te doen in 18 tot 20 min.)

(in Oldekerk heb ik zelf A & B gehaald, en vervolgens een aantal jaren op de zeno gezeten, en een paar jaar terug een aantal jaar-abo’s gehad, maar het trekt me nu niet meer… Buitenpost ken ik niet, ga ik nog even op internet bekijken.)

gr Louwina

ik weet niet meer hoe het nu in buitenpost is… ik heb daar ooit schoolzwemmen gehad en ging daar altijd wel op woensdag middag vrijzwemmen en op dinsdag of donderdag avond vrouwen uurtje…

ik vond het altijd wel gezellig… een peuter bad met glijbaan en een groot zwembad

Zwemschool Oostwold (Leek) daar hoor ik wel positieve reacties over…

Oostwold heeft sinds Zuidhorn dicht is een wachtlijst van (geloof ik, horen zeggen…) een half jaar, en het bad is nog kleiner dan zwemcentrum K. je kunt daar ook niet afzwemmen, dat doen ze in Leek, zwemkasteel.

Buitenpost is behoorlijk duurder dan Kollum.

allemaal hartelijk dank voor jullie reakties tot nu toe :-*

gr Louwina

Kardinge??

Of is dat te ver uit de richting?

Kardinge is 23 kilometer, en dan is Kollum aantrekkelijker

(volgens mij zwemmen schoonzus en zwager er regelmatig, maar dat weet ik niet zeker, er zijn zoveel zwembaden in de stad)

gr Louwina

ik wist trouwens niet eens dat kollum een zwembad had… alleen het paradiske

zwemcentrum Kollum, bestaat (nog maar) 5 jaar, en is niet echt een volledig zwembad, er is maar 1 bad, 14 bij 6 meter, 1.40 diep (overal),

met een grand cafe erbij (serieuze horeca ipv sportkantine), kijk maar eens op hun site.

gr Louwina

het is Kollum geworden, intake hebben de kids al achter de rug, idd gelijk koppie onder een ring opduiken, erin springen en koppie onder, en van het startblok springen, ze vonden het heel stoer (en ik ook, dat durfde ik echt niet, kan me nog herinneren dat het een drama was met mij :oops: )

gr Louwina