friemelen

Hallo!



Mijn zoontje van 3 heeft sinds een paar maand ondekt dat hij het prettig vind om te friemelen aan zijn pielie (zo noemen we dat hier)

ook als we ergens op visite zijn staat hij maar zo met zijn hand in zijn broek…

hoe kan ik dit een beetje tactisch aanpakken?

Het is normaal…Ik wil niet dat hij denkt dat dat vies is ofzo…maar overal te pas en te onpas met zijn hand in de broek kan natuurlijk ook niet…

En voor het praatje van dat hij dat alleen op zijn kamer in zijn bed mag doen lijkt hij mij nog te jong…ik denk niet dat hij dat begrijpt…en dan maak ik het onderwerp denk ik te zwaar voor zo’n klein kereltje…ik denk namelijk niet dat het al echt iets sexueels is…wat denken jullie?

En hoe ga ik hier het best mee om? Hoe maak ik hem duidelijk dat dat niet overal kan?



Ik loop er echt mee vast nu…



alvast bedankt!



groetjes!

als hij 3 jaar is, kun je hem dat best duidelijk maken.

in de trant van; dat geeft een fijn gevoel he? dat is fijn en helemaal niet raar.

andere mensen kunnen het raar vinden om te zien als je dat doet.

kun je beter maar gewoon thuis doen, of onder de douche of in bed.

doe het maar niet bij andere mensen.

maar het is wel een feijn gevoel he?

Daar sluit ik me helemaal bij aan! En ook bij 3 jaar snappen ze het best hoor!

Die van mij staat er gewoon aan te friemelen als hij in zijn blote billen tegen je staat te praten, dan vraag je wat hij doet, krijg je een bigsmile met: ik zit te spelen met mijn plassertje, en als je vraagt waarom doe je dat, zegt hij: dat vind ik lekker… hihi! Hij doet het alleen maar als hij moet plassen of zo of van de wc af komt of in bad of zo, maar meer niet.

bedankt voor jullie reacties!



Ruben zegt ook dat ie het lekker vind…Ik vind het ook niet erg, maar niet overal…Ik denk dat ik het even ga proberen aan te pakken zoals Hedwich zei…

wordt vervolgd…



groetjes!

zo heb ik het toen ook bij jan gedaan.

en dat ging prima.

kan best zijn dat je hem er nog eens aan moet herinneren hoor

Gister stond ie dus weer te friemelen…Heb het hem duidelijk proberen te maken dat dat niet overal kan en dat dat beterkan doen als hij in bed ligt of in bad zit…iig niet met andere mensen erbij…

Ik zag hem denken en toen speelde hij verder…

Ben benieuwd of de boodschap is overgekomen…we wachten af…

Hihi,Bian,het is wat he…

Maar je hebt t goed aangepakt hoor…

Romay doet t ook wel,op haar kamertje…soms te erg,dan is het rood…dan weet ik al hoe laat het is…en zeg ik haar dat ze niet te hard moet friemelen…

Nou mijn dochter van 4 zit ook aan dr tum(naam ervoor hier :mrgreen: ) en ze noemt het jukken ,maar het is wel iets meer dan dat :shifty: dus ik zeg ook tegen haar dat ze dan maar even naar de gang ofzo moet gaan of tenminste niet waar anderen bij zijn.



Laatst waren we bij de italiaan,en leuk dat kinderen eerlijk zijn maar dit was een beetje genant :oops: ze zat netjes op dr stoel en zei lekker hard :mam ik heb juk aan mn tum ik ga ff naar de wc :shock: ,dus hebben we even een moeder dochter gesprekje gehad ,en nu gaat het goed :dance:



gevoelens hebben ze allemaal he?hoort erbij en gewoon vertellen wat het beste kan ,komt heus over,ik hoop dat het gesprek met je zoon heeft gewerkt



ursula