friemelen bij vagina

Mijn meisje is aan het proberen om op het potje te plassen, dus het liefst loopt ze de hele dag zonder luier om zodra ze denkt dat ze moet plassen (wat meestal niet zo is) op het potje te gaan.

Echter in de tussentijd zit ze veel te krabben/friemelen bij haar vagina.

Ik denk dat het haar een prettig gevoel geeft ofzo. In bed ligt ze ook altijd op haar buik, met haar knieen onder zich en haar handen tussen haar beentjes.

maar herkent iemand dit? en wat hebben jullie ermee gedaan? toegelaten of geprobeerd af te leren? en waarom?

ik neig naar het gewoon toe laten. Misschien heeft ze gewoon echt jeuk (veel last van uitslag altijd) of vind ze het gewoon een fijn gevoel. Ook dan vind ik dat ze dit moet mogen ervaren.

Maar toch twijfel ik, dus hoor graag at jullie zouden doen!

ze is ruim 2, het is normaal, maar je kunt er wel voorwaarden aan stellen.

Dat zal op deze leeftijd veel geduld en herhaling vragen, maar lijkt me wel noodzaak.

Het is hier aan de orde geweest en wij hebben steeds gezegd… het mag, maar niet beneden in de woonkamer waar mama het ook steeds moet zien.

Het mag in je eigen kamertje, in bed, onder de douche en meer prive dus.

Het duurde even, maar inmiddels snappen ze het prima.

Bij Peter duurde het wat langer, we hebben zeker 4 maanden moeten blijven herhalen… Nee Peet… aan je piem zitten mag alleen in je eigen kamer.

Bij hem verdween te pas en te onpas die hand in zijn broek.

maar in grote lijnen dus wel laten gaan, alleen voorwaarden aan verbinden…

Ook niets afkeuren, maar gewoon zeggen, dat jij het niet wilt zien en dat ze het dus op haar kamertje mag doen.

Dat hebben ze snel zat door hoor.

helemaal mee eens. Het is gewoon een gezonde ontwikkeling en je moet zeker niet zeggen dat het vies is of niet mag. Dat kan voor de verdere ontwikkeling van haar seksualiteit echt grote gevolgen hebben. Maar ook op jonge leeftijd kun je ze best leren dat het prive is.

Ik las er laatst ergens een stuk over, ik ga even kijken of ik het nog terug kan vinden.

http://www.kiind.nl/articles/169/Seksuele_ontwikkeling.html

gevonden!

dank jullie wel voor jullie reacties.

Ik wist al wel dat het normaal was, maar eigenlijk niet zo goed hoe erop te reageren.

Doet mij een beetje denken aan mijn zoontje ( ik zal het uitleggen) :mrgreen:

Toen hij zindelijk werd liet ik hem dus ook in zijn blote kont rond lopen. En hij en zijn "maatje"zaten ook de gondganse tijd hand in hand. Maar dat hoort er denk ik bij. We zijn nu ruim 2 jaar verder en hij doet niets vreemds hoor.

Gewoon het “blote gevoel” nodigd uit denk ik.