Francaises onder ons gezocht! of heel goed Frans sprekend..

Ben nu 33 weken zwanger en ik zit nog met een dringende vraag in m’n maag.

Over een paar jaar gaan mijn man en ik emigreren naar Frankrijk. Ik ben bang dat ik er tegen die tijd achter kom dat de naam van mijn kind daar iets heel vies of vulgairs betekend of op zoiets rijmt.



Wie mag ik PB-en over de namen die we in gedachten hebben? :pray:



groetjes, Ellis

moeilijk hoor. Mijn frans is wel beter dan de gemiddelde nederlander maar of ik dit zou durven te beantwoorden??



Kijk anders eens of je ergens een student Frans kan vragen? Die vindt het vast een leuke uitdaging.

En anders kan je altijd de Alliance Francaise of een dergelijke organisatie vragen (desnoods de Franstalige site).

Je mag mij pb’en! Ik heb Frans gestudeerd en werk dinsdag met iemand die wel al 25 jaar in Nederland woont, maar van origine Franstalig is.

je mag mij ook wel proberen… tis wat stoffig, maar weet van de meeste ‘rare’ woorden toch wel de betekenis… :lol:

je mag mij ook wel een pb sturen, frans is de moedertaal van mijn mama

Helaas mijn Frans is niet zo denderend…je ne parle pas francais :wink:



Maar wel fijn dat je toch altijd wel iemand vind op KOK :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik woon in Frankrijk en heb zelf ook goed gekeken naar de namen van mijn kinderen. PB de naam maar door als je wil.



O ja, waar gaan jullie naar toe emigreren (welke streek), en waarom? hihi, vind ik altijd leuk om te horen :angel:

Volgens mij voldoende hulp aangeboden gekregen volgens mij! Is het nog gelukt?



Leuk om te lezen dat er zoveel mensen zijn die de franse taal beheersen!

Ook erg leuk om te lezen dat er mensen zijn geïmmigreerd, wij hebben dat ook in de planning :mrgreen:

je mag mij ook wel pb-en maar ik geloof niet dat je dat gaat doen :stuck_out_tongue: :mrgreen:

Haha, leuk Annemarie, maar ik dacht t niet!



Wat leuk dat er zoveel reacties zijn! Had ik niet gedacht. Ik zal een aantal van jullie PB-en.

Ben benieuwd…

Staat deze post nou dubbel of is hij verschoven van ‘zwanger zijn’? :shifty:



Edit: gevind: klikkerdeklik

dank je wel voor het gedane werk mel

hoef ik deze alleen nog te sluiten :-*



verdere reacties via de link in mel haar bericht