frambozenblad thee en vrouwenmantel thee. wie ervaring?

Ik hoor veel goede verhalen over eht gebruik van frambozenblad thee en/of vrouwenmantel thee na de bevalling.

dit zou het bloedverlies verminderen en de baarmoeder sneller weer terug laten zakken.



heeft iemand hier ervaring mee? ik ben bij sophie veel bloed verloren, net zoals bij de laatste ma waardoor ik bloed bij moes hebben.

volgens de vk is de kans groot dat ik deze keer ook weer rekening moet houden met meer bloedverlies als normaal dus dacht ik aan deze thee.



maar helpt het ook echt?

Ik heb bij Marijne wel thee gedronken maar ik weet even niet meer welke :think: :oops: ik dacht de vrouwenmantel.

Mijn baarmoeder zakte er wel flink van, de eerste twee dagen bijna niks, daarna thee gedronken en hij zakte snel terug. Kraamverzorgster was helemaal verbaasd hoe snel dat ging.

Qua bloedverlies weet ik niet of dat geholpen heeft. Ik denk het eerlijk gezegd niet, want dat was best veel en lang vond ik zelf.



Frambozenthee lees ik van dat je het vóór de bevalling moet gebruiken, vrouwenmantelthee ná de bevalling.

Frambozenbladthee schijnt te helpen om de bevalling op gang te brengen. Maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in.

frambozenblad thee helpt niet zozeer om de bevalling op gang te brengen, maar zorgt ervoor dat je baarmoeder in goede conditie is blijkbaar voor tijdens de bevalling. (of zoiets)

in elk geval ben ik het niet van plan om voor de bevalling te drinken. want hoe klaar ik er ook mee ben, ik ben wel van de natuur zijn gang laten gaan.

Echter lees ik idd op internet dat je met frambozenbladthee vanaf 37 weken mag beginnen zodat het na de bevalling ook echt effect heeft.



vrouwenmantel wordt juist afgeraden tijdens je wangerschap omdat het weeen kan veroorzaken dus dat is echt iets voor na de bevalling maar helpt ook tegen allerhande vrouwenkwaaltjes zoals menstruatieklachten, blaasontstekingen enz.