Fr*so Comfort of Nutr*ton

Even een vraagje:

wij gebruiken NutriTon om de voeding te verdikken, zodat Teun minder gulzig is en veel minder spuugt. Het probleem is alleen, dat er onderin de fles zo’n dikke drab overblijft, waardoor hij dat niet op kan drinken (of ik moet speen wisselen tijdens de voeding)

Nu hoor ik een hoop positieve verhalen over Friso Comfort tegen het spugen. Ik heb dit echter nog nooit gebruikt, dus heb ik de volgende vragen:

• is deze voeding ook dikker dan gewone voeding?
  • en zo ja, wordt deze ook steeds dikker als hij afkoelt, zodat er een dikke drab ontstaat?

Alvast bedankt,

Johanna

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat helemaal niet heb, die dikke drab onderin, door het gebruik van Nutriton :roll: En wij gebruiken het toch al heel lang eigenlijk…

Misschien doe je net een schep teveel, of het heeft ermee te maken hoe je het flesje klaarmaakt ? (weet niet hoor :shifty: )

Ik maak het water warm, doe de voeding + de nutriton erop en dan schudden.

In het begin is het dan vloeibaar, maar het wordt steeds dikker, hoe verder de voeding afkoelt.

Ik denk niet dat ik teveel erop doe, want ik doe al minder dan de voorgeschreven hoeveelheid.

Maar als je tips hebt, dan hoor ik ze graag!

Johanna

:think: mja dan is het denk ik afhankelijk hoe lang het duurt voordat de fles op is…

Mijn dochter is een super snelle drinker bedenk ik mij net dus het heeft de kans niet om dik te worden :roll:

Ik doe 3 ruime schepjes Nutriton bovenop de warme en al klaargemaakte melk (180 cc + 6 scheppen)

voor thijmen gebruik ik volledig comfort,

deze voeding is ook dikker.

maar hier hetzelfde probleem; vieze drab die thijmen er niet uit krijgt ( en waarvan ik niet wil dat hij dat binnen krijgt)

maar frisocomfort is dus verder hetzelfde volgens mij en nog goedkoper ook :wink:

ik heb trouwens wel gemerkt dat hier het flesje ook erg uitmaakt??

bij de bibi flessen was de drab veel erger en nu hebben we geregeld dat het flesje helemaal leeg gaat met de avent flessen ( gebruik daarvoor speen 3)

Ik heb nu (op aanraden van het CB vanochtend) Nutrilon AR genomen. Is zo’n beetje dezelfde voeding, maar dan al met Nutriton erin.

Op dat pak staat, dat je de voeding min. 30 sec. goed moet schudden. Dit heb ik vanmiddag ook gedaan met de gewone voeding + nutriton en dat scheelt ook een hoop!

Waarschijnlijk heb ik dus gewoon al die tijd niet goed genoeg (lang genoeg) geschud… :shock: :oops: :shock: