Foutje van tandarts kost mij heel wat geld...wat te doen?

In de zomervakantie kreeg ik ontzettend last van m’n kies.

Ik ben echt doodsbenauwd voor de tandarts, dus na 2 weken kloppende pijn, slecht slapen, en alleen maar paracetamol kunnen slikken vanwege borstvoeding toch maar gegaan. Jammer genoeg een vakantietandarts waar ik 2 uur in de wachtkamer heb moeten wachten. Hij zag dat er een ontsteking onder de wortelpunten (3) zat. Dus helemaal verdoofd en 1,5 uur bezig geweest.

Daarna gelukkig geen pijn meer.



Toen ik in Oktober terug ging om hem ‘af te laten maken’ bij mijn eigen tandarts kwamen ze erachter dat de kies gewoon gevuld was…Dus niet met een wattenbolletje eronder. Nu heeft ze dus ruim een uur geprobeerd die kanaaltjes te vinden door te boren, maar ze durfde het toch niet aan. Volgende keer maar weer terug komen mevrouw. Dus ik weer terug en zijn ze met een microscoop geval aan de slag gegaan, en gelukkig lukte het. Jammer genoeg was er (weer) niet genoeg tijd gepland en moest ik nog een keer terug komen om het definitief te laten schoonmaken en vullen.



Al met al ben ik 5 keer (incl de vakantietandarts) voor deze kies naar de tandarts gegaan. Ben dik over de maximale vergoeding heen, en dat alles door een vette fout van de vakantietandarts…



M’n man zegt dat wij zowiezo 1 rekening (van over de 200,-) niet gaan betalen maar dat die vakantietandarts die maar moet betalen…



Ik weet het niet…Wat vinden jullie?

Ik zou aan jou eigen vaste tandarts vragen of de vakantie tandarts juist gehandeld heeft, Zo niet, dan het op papier laten zetten en aan je verzekering uitleggen wat er gebeurd is.



Als jouw tandarts zegt dat de vakantie tandarts het verkeerd heeft gedaan, of anders had aanmoeten pakken, sta je sterker in je schoenen tegenover de verzekering. Maar het risico is dat je tandarts haar collega niet gaat afvallen.



Moeilijk hoor. Is er een medische consumenten bond waar je dit mee kan bespreken?

@Nefarious wrote:

Is er een medische consumenten bond waar je dit mee kan bespreken?




Hmmm…ik zou het eerlijk gezegd niet weten :think:

Maar mijn eigen tandarts heeft al aangegeven dat het een dikke fout was van de vak.tandarts…

Ik denk dat het inderdaad wel slim is om het gewoon even te bespreken met m’n eigen tandarts.



Thanks!

Zou een klacht indienen bij de vakantietandarts!

Wanneer je er uiteindelijk met de zorgverzekeraar niet uitkomt, kan je je vraag nog hier neerleggen:

http://www.skgz.nl/