Fout boek!?

Nou jaaaaa… na Saba’s geboorte kwam hier zo’n aardige Felicitas mevrouw en die heeft me een boek weten te verkopen van “de Kinderarts”. Er staan allerlei meest voorkomende klachten, kwalen en ziektes van kindjes in. Reuze handig leek me dat. Soms wel 's opengeslagen in geval van dreigende 5e, 6e, of zoveelste kinderziekte :wink: maar verder nooit veel mee gedaan nog. Tot gisteren… in mijn strijd om flink gemotiveerd te blijven bv te geven aan Tosca (het is deze keer wat lastiger om het vol te houden :oops: ) sla ik het boek open en staat er tot mijn verbazing keihard geschreven dat het niet aangetoond is dat bv beter is dan kv :shock: :shock: :shock: . En dat kv net zo goed is. En dat er geen reden is om niet gewoon kv te geven. En dat kv wél vitamine K en D bevat en je dus niet bij hoeft te druppelen, dus wel handig, enzovoorts.



Nou wil ik geen discussie beginnen, maar dat kán toch niet waar zijn?! Nee, lekkere motivatie is dat (nou weet ik wel beter dus ik ga natuurlijk door)!? Mag dat zomaar geschreven worden…?! En erger nog: ik ben vast niet de enige die dat boek toendertijd heeft aangeschaft…?!

mijn moeder heeft dat boek ik veder weet ik niks van dat boek af en over bv heb ik ook niet zo veel verstand

STOM boek! :wall:

WAT FOUT ZEG!!

Kijk of je nu pro kv of bv bent maakt niet uit maar om nu zulke teksten neer te kwakken in een boek die mensen juist kijken als ze bijv. onzeker zijn over iets vind ik zeer kwalijk!

Ik zou eens kijken waar je een mail heen kan sturen,ik vind dat echt niet kunnen! :naughty:

Gaat dit toevallig over het boek van Herman van Tinteren? Echt onbegrijpelijk dat een zogenaamde kinderarts dit soort onzin verkoopt :evil: En hij spreekt zichzelf blijkbaar ook nog tegen, want in zijn boek “Handboek Baby & Kind” raadt hij m.b.t. allergie aan om een baby de eerste zes maanden uitsluitend bv te geven: http://www.opvoedinfo.nl/Allergie.html . Pfffff…

Ja Yvonne, dat is 'em :shock: :think: ?! Huh, wat raar dan. Achterin het boek schrijft hij één keer dat bv de voorkeur heeft, maar nergens geeft hij aan waarom en hij benadrukt meerdere keren dat bv en kv hetzelfde zijn. Rare man.

boek heb ik ook volgens mij. Nog niet in gekeken hahaha

Dat is wat voor een BV 3 minuten actie!

Dat soort dingen mag je trouwens helemaal niet zeggen. Is bij wet verboden.

Ja, ik heb dat boek ook en er staan wel meer onzinnige dingen in. Weet niet meer wat, het is alweer een tijdje terug dat ik het heb ingelezen.

Ik heb het boek ook gekocht, leek mij ook wel handig. Toen de mevrouw weg was keek ik eens beter, en nu blijkt het boek al van 1994 te zijn (1996 voor de Nederlandse versie). :shock: Dat is al 13 jaar oud!! :shock: Daar heb ik het boek niet voor gekocht… Ik wilde up-to-date informatie… :frowning:



Over die bv heb ik nog niet gelezen trouwens. Inderdaad een 3 minuten actie waard. Vreselijk zo’n uitspraak. :evil:



Het boek is overigens van Dr Helmut Keudel.

Ik heb het even zitten nalezen, maar ik denk toch dat ik dan een ander boek heb. Hier staat wel in dat je het beste BV kan geven.

Ik heb het boek van Herman van Tinteren ook (gekregen van iemand die het had aangeschaft bij Felicitas ongeveer een jaar geleden) ik citeer een stukje:



“Borstvoeding geldt als de meest natuurlijke en optimale voeding voor gezonde op tijd geboren zuigelingen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat borstvoeding de meest gegeven voeding is in de eerste maanden. Behalve over de kwaliteit valt er ook veel positiefs te zeggen over het voeden zelf waardoor zo’n speciale onderlinge band tussen moeder en kind wordt gesmeed. Wanneer we kijken naar de samestelling van moedermelk blijkt dat bij een gezonde moeder, met een normaal dieet, behoudens de vitamines K en D, een optimale samenstelling aanwezig is.”



Ik weet dat er nu een ander medisch boek verkocht wordt bij Felicitas, dus laten we even goed in de boekenkast kijken voor we massaal Herman van Tinteren gaan terechtwijzen… :wink:



Even wat kleine typefoutjes weggewerkt hoor!

Ik heb hem ook (op de kamer van Micah) dus ik ga morgen gelijk even checken…

Dan heb ik een oude variant en corrigeer ik mijn aanval op hem :wink: . Want in mijn oude variant (ik zal later wat stukken quoten) staat toch echt iets anders.

Hij heeft zijn mening herzien joh… :clap: :clap:

dat boek heb ik ook… nog nooit gebruikt…

Wat belachelijk dat Felicitas een verouderd boek verkoopt. Zou ze zeker even bellen hoor! Vind het niet kunnen :naughty:

Ze komen binnenkort toch weer langs n.a.v. Tosca’s geboorte. Ga er zéker iets van zeggen en laat de “foute” stukken ook even gearceerd aan ze zien…!

jee, ben ik toch wel blij dat ik hem niet heb gekocht…wordt je niet vrolijk van…