Fotoshoot 5 kinderen.

Ik en mijn zus willen binnenkort onze kinderen samen op de foto zetten voor mijn moeder.

We hebben al iemand die de fotoshoot doet, maar nu de kleding nog.

Het moet redelijk budget blijven, omdat ik ook rekening moet houden met mijn zus.

Wat doe je al die kinderen aan dat bij elkaar past, niet te saai word?

Achtergrond is wit en eventueel kan er ook een zwarte achtergrond achter.

Het gaat om 5 kinderen, 2 jongens van 2 jaar en 8 jaar. En 3 meisjes van 6 maanden, 1 jaar en 6 jaar.

Ik zou ze in ‘harde’ primaire kleuren ( rood, blauw, geel, eventueel ook groen erbij) aankleden dan wordt het een vrolijk bont plaatje.

Ik zou de jongens allemaal in dezelfde trui alleen allemaal in een andere kleur doen en hetzelfde voor de meisjes alleen dan in een jurkje of rok.

Een andere optie is om de jongens bijvoorbeeld helemaal in het zwart te doen en de meisjes in het (fel)rood. Dat contrasteert weer, ook leuk.

Nog een optie is om de kleuren in de foto aan te passen aan de inrichting van het huis waar het in komt te hangen. Dan zal de foto er minder ‘uitspringen’.

Het is de bedoeling dat de foto aan de muur komt te hangen van mijn moeder, en daarbij dus echt uitspringt !

Bedankt voor de opties, das wel leuk, vind witshirt met spijkerbroekje leuk, maar niet voor deze foto.

Het moet een eyecatcher zijn, en kleurtjes zijn erg leuk aan de muur bij het geheel van het huis. Weer eens wat anders.

Dan zou ik inderdaad voor de harde primaire kleuren gaan. Dat springt er echt uit.

Zelf vind ik dat voor een kinderfoto ook altijd het leukst.

Ja, dan kunnen ze zichzelf zijn weet je wel, vind wit altijd best gemaakt, kan leuk zijn hoor, maar deze kinderen zijn erg verschillend van elkaar. En dan vind ik het gemaakte dan niet leuk, en weet zeker mijn moeder ook niet.

hier maak ik zelf geregeld een fotoserie met de heren en ik kies vaak toch wel voor een gezamelijke kleur in de kleren.

1e foto met z’n viertjes was met grijs, 2e met paars, 3e met aquablauw.

Ieder gewoon een shirt van zichzelf aan maar met dus die gedeelde kleur.

En we hebben nog genoeg foto’s met allemaal wat anders aan, maar dat vind ik zelf onrustiger ogen.

Oh ze mogen beset allemaal 1 kleur aan (de meisjes 1 kleur, de jongens 1 kleur), maar geen wit.

Dus bijv de jongens in een Rood shirt oid. En de meisjes een andere (bijpassende) kleur.

allemaal een poloshirtje in de kleur die bij ze past en dan de jongens een (spijker)broek en de meisjes een rokje (dus blauw rood geel groen oranje roze enz)

of allemaal dezelfde basiskleur (wit, creme, spijker, na ja wat je mooi vind) en details / accessoires in OF allemaal dezelfde kleur OF allemaal een eigen kleur

zwart-witfotos vind ik mooi en ze allemaal zwart/grijs/wittinten aandoen om het nog beter uit te doen komen :thumbup:

Ik zou ze allemaal het zelfde shirt aan laten trekken in de kleuren die zij leuk vinden/goed bij hun passen. Wat de onderkant betreft, zou ik af laten hangen van de shirts. Als daar 1 kleur broek of rok bijpast, zou ik dat doen. En anders allemaal een broek of rok die biji hun shirt past. De meisjes zou ik trouwens alleen een rok of jurk aandoen als dat bij hun past en ze dat ook prettig vinden.

Ik zou een paar kleuren die mooi bij elkaar zijn bedenken en dan iedereen in dat kleurenschema kleden. Dat staat mooi en als iedereen wel zijn/haar eigen stijl draagt, oogt het ook natuurlijk. Wij hebben dat ook gedaan toen we een foto van ons gezin lieten maken.

@meisje1974 wrote:

Ik zou een paar kleuren die mooi bij elkaar zijn bedenken en dan iedereen in dat kleurenschema kleden. Dat staat mooi en als iedereen wel zijn/haar eigen stijl draagt, oogt het ook natuurlijk. Wij hebben dat ook gedaan toen we een foto van ons gezin lieten maken.

deze foto dus!

Ik zou zelf gaan voor mooie lichtere pastel tintjes, maar dat is mijn eigen persoonlijke smaak…

Je moet natuurlijk ook kijken naar de kinderen/persoonlijk heid zelf :slight_smile:

@meisje1974 wrote:

Dat vind ik dus ook leuk…