Fotos delen uitschakelen (FB)

Oneindige reacties ‘’ Plaats het dan gewoon niet.’’ heb ik al gehad.

Ik wil alleen maar weten of het kan, en zo ja HOE?!



Ik heb op mijn facebook de vraagstelling van uit mij gesteld,

was even makkelijker, maar even een schets.



Mijn zus plaatst een foto van haar dochter op FB.

Onder het kopje ‘’ Vrienden. ‘’, dus alleen vrienden van haar zien deze foto.

Haar schoonmoeder en schoonzusje, delen de foto op hun facebook.

Dus haar dochter is niet meer alleen gedeeld bij haar vrienden, maar ook bij de vrienden (vrienden die zij niet kent) van haar schoonmoeder/zusje. Er worden reacties bij geplaatst die zij eerst moet vertalen dus niet altijd weet wat er gezegd word.

Ze vind het niet fijn dat de foto gedeeld word op hun profiel, maar er iets van zeggen werkt niet.



Dan is het

Ze begrijpen haar niet.

Ze doen er niks mee.

Ze doen het gewoon toch.

Etc etc.



Nu is mijn vraag, kan je ‘’ Delen ‘’ optie uitschakelen??

Als je een foto plaatst, staat er (bij mij althans) rechts onder in het plaatsingsvak een tekentje van 2 poppetjes… Als je daar op klikt kun je de functie “alleen ik” aanvinken… Jij bent dan de enige die de foto ziet…



Of je ook de foto’s zo kunt instellen dat amderen hem niet kunnen delen weet ik zo niet

Ze wil de foto wel laten zien aan haar familie, maar niet laten delen.

Ik weet ook niet hoe precies ze dat kan doen.

die optie is er geloof ik niet.



Ze moet gewoon zeggen tegen die personen die haar foto delen dat ze dat niet mogen.

en als ze zich er niet aan houden , zij de foto verborgen zet voor hen .



die optie is er dan weer wel ( bij plaatsten "aangepast " dan kun je mensen invullen die de foto niet mogen zien )

@Mam van 2 wrote:



die optie is er dan weer wel ( bij plaatsten "aangepast " dan kun je mensen invullen die de foto niet mogen zien )


Je was me al voor :lol:



Dat ze idd alleen schoonmoeder en schoonzusje bij ‘‘aangepast’’ kan instellen zodat zij de foto’s niet zien.

Zelfs al is die foto er wel, als ze hem alsnog opslaan en zelf opnieuw uploaden, kunnen ze hem alsnog openbaar gooien.

Kortom, het kan niet. Hooguit verbergen voor bepaalde personen of groepen. Je zou ook mensen kunnen blocken (dan kunnen ze uberhaupt niets van haar zien), maar ander…tja…inderdaad, niet op social media plaatsen.