Fotoboeken? Doen jullie dat ook?

Ik ben nogal van de fotoboeken, om ze te maken.

Maar het worden er nu nogal veel omdat wij een tweede zoon hebben mogen krijgen.

K. heeft zijn eigen fotoboek nu wil ik voor D. ook een eigen fotoboek maken en dan heb je nog het fotoboek van mijzelf. Deze maak ik altijd per jaar zeg maar.

Hoe doen jullie dat met foto’s? Hebben jullie ook een fotoboek van de kinderen apart en een fotoboek van jullie zelf?

Ik heb voor ieder kind een eigen fotoboek. Ik ben wel heel selectief met foto’s en van zoon heb ik dus pas 1 fotoboek terwijl hij al 3 is.

De foto’s van onszelf staan op de computer en het is er nog niet van gekomen om een album te maken.

hier begonnen aan een scrapalbum maar te weinig tijd ervoor. Planning is om voor ieder jaar een fotoboek (zo’n kant en klare) te maken en verder een leuk scrapalbum.

Ik heb voor Jinte 1 fotoboek van elk jaar, nu dus 4 boeken, en heb ze dubbel, 1 om netjes te houden en 1 waar ze te pas en te onpas zelf in mag kijken. En dus ook zo voor Fenne, daar heb ik er nu 1 van, en ben ik met de tweede bezig.

Voor onszelf wil ik er ook nog 1 maken, maar dat schiet er op de een of andere manier telkens bij in :think: :wink:

@Cariska wrote:

hier begonnen aan een scrapalbum maar te weinig tijd ervoor. Planning is om voor ieder jaar een fotoboek (zo’n kant en klare) te maken en verder een leuk scrapalbum.

Zo wil ik dit ook gaan doen. Ik vind scrappen erg leuk en wil de leukste/grappigste foto’s scrappen. Doe ik nu al met foto’s van de test, echo’s en buiken etc etc.

Ik vind persoonlijk van elk jaar een boek wel erg veel. Ik heb van vroeger 2 fotoboeken. De eerste gaat tot mn 6e of zoiets en de volgende daarna tot mn 16e ergens en daarna mocht ik het zelf gaan doen :slight_smile:

Maak zelf wel na de vakantie altijd meteen een boek (of meerdere), vind het ook erg leuk om te doen. En wat ik ga doen met boeken voor kinderen, ik heb nog geen idee. Weet wel dat ik boeken ga maken :smiley: Ik vind echte fotoboeken toch nog steeds meer hebben dan op de computer gemaakte boeken. Vind ik veel minder persoonlijk.

Wow, een fotoalbum tot en met J zijn 6e gaat hier echt niet lukken, haha.

Ik ben nu bezig met aan fotoalbum tot zijn 1e verjaardag en daar zitten al meer dan 100 pagina’s in… :roll:

Nu heb je van het eerste jaar denk ik ook wel de meeste foto’s, denk ik… daar heb je toch de meeste mijlpalen volgens mij.

Maar in elk geval ben ik van plan om van beide kids ( :inlove: ) eigen boeken te maken. De eerste 3 maanden in een echt geplakt fotoalbum, de rest van het eerste jaar in een afgedrukt fotoalbum, die zijn ook lekker compact. Denk dan ook dat ik de eerste tijd gewoon voor elk jaar een album maak, ze nemen toch niet veel plaats in en dan heb je tenminste wel altijd een recent boek om te laten zien.

Van mezelf druk ik eigenlijk nooit wat af, alleen soms van een vakantie.

Ik heb wel van die echte grote fotoboeken hè, dus die nemen ook wel een beetje plaats in als je er veel van hebt :wink: Fotoalbum heet het dan misschien.

Een beetje zoiets bedoel ik:

@Noekie wrote:

Ik vind persoonlijk van elk jaar een boek wel erg veel. Ik heb van vroeger 2 fotoboeken. De eerste gaat tot mn 6e of zoiets en de volgende daarna tot mn 16e ergens en daarna mocht ik het zelf gaan doen :slight_smile:

Maak zelf wel na de vakantie altijd meteen een boek (of meerdere), vind het ook erg leuk om te doen. En wat ik ga doen met boeken voor kinderen, ik heb nog geen idee. Weet wel dat ik boeken ga maken :smiley: Ik vind echte fotoboeken toch nog steeds meer hebben dan op de computer gemaakte boeken. Vind ik veel minder persoonlijk.

Ik heb er maar 1 en dat vind ik veel te weinig, 2 ook trouwens. Ik vind het jammer dat ik bv geen foto’s heb samen met mijn vader als baby/klein kind. Dus ik wil het heel anders gaan doen voor mijn eigen kind.

1e jaar elke maand plus de verjaardag dus 13 boeken

2e jaar elk kwartaal plus de vakantie en de verjaardag dus 6 boeken

Vanaf nu ieder jaar plus de verjaardag

Mijn eerste zoon heeft al 3 fotoboeken. 2 van zijn ‘gewone’ leven en 1 van de vakanties. Deze boeken zijn ook nog mooie versierd en dergelijke.

Sinds zoon 2 er is bestaat er alleen nog een grote berg foto’s, niet op datum en niet bij wie ze horen.

Ik heb me weer voorgenomen deze winter er even goed voor te gaan zitten :smiley:

En ach, als het goed is hebben we nog een levenlang de tijd om het in orde te maken :wink:

Overigens ga ik 2 mooie fotokistjes kopen ( bij t.rend.hopper heb je mooie) zodat ik niet álle foto’s in hoef te plakken maar alleen de allermooiste, met daarnaast voor allebei de kinderen een kistje.

Een boek per maand? Wowie. Hoe groot zijn die boeken dan?

In mijn boeken zitten heel veel foto’s, zijn dus ook van die hele dikke grote fotoalbums en heb ook van alles foto’s en mis dus niks en blader nog steeds graag door mn 2 boeken heen. Iets meer had best gemogen, maar ik vind het ook wel prima zo.

Maar heb nog geen idee wat ik voor mn eigen kinderen ga doen, zie ik tegen die tijd wel :slight_smile:

30 bij 30 cm en dan ongeveer 1 cm dik :wink:

Ik heb van Noortjes eerste jaar zes albums haha, ik schaam me dood :oops: :roll: . Wel gewoone albums, met twee foto’s per pagina. Erg saai, vind ik nu :smiley: :shifty: . Ik ga nog een keer opnieuw beginnen. Ik heb alle digitale foto’s van 2005 t/m 2010 uitgezocht en in een excelbestandje opgeschreven welke foto in welk album komt. Album wordt boek trouwens. Dat er ook een paar foto’s van alleen Noortje in de albums, boeken (ik moet nog even wennen) komen en andersom. Ik zoek het per jaar uit en ooit ga ik dan van die fotoboeken bij albelli ofzo maken. Moet ik wel nog leren photoshoppen :wink: .

Verder bewaar ik alles wat ik hier op het forum schrijf (en soms uit mailtjes naar een vriendin ofzo) in een bestandje en daar kopieer ik dan ook dingen uit naar de bestandjes van ieder kind afzonderlijk. Zodat ze later een verslag hebben van hun jeugd, van mijlpalen zoals afzwemmen, maar ook gewoon van leuke anekdotes, hoe ik het moederschap heb ervaren, enz. Ik weet nog niet hoe ik het precies ga doen, of ze twee aparte boeken krijgen (één met tekst en één met foto’s), of dat ik het enigszins combineer. Komt nog wel. En kan best dat het dan twee fotoboeken worden, dat hangt af van de hoeveelheid foto’s en hoe ik die ga gebruiken. (In zo’n fotoboek kun je ze natuurlijk kleiner gebruiken dan in een klassiek fotoalbum.)

Fenna heeft haar eigen fotoboeken. Had ik vroeger ook en nooit bedacht om dat anders te doen eigenlijk. Kan ze ze later meenemen als ze uit huis gaat :wink:

Van onszelf maak ik eigenlijk geen fotoboeken, enkel van vakanties. Maar dat zijn ook de voornaamste foto’s die er van mij zijn, buiten die samen met Fenna om. En die staan dus in haar boek.

ik doe voor de kinderen 1 (digitaal afgedrukte) album per jaar, en hou dat wonderbaarlijk goed bij. Dan voor elke reis naar afrika een apart klein album. Voor mezelf doe ik dan weer niet, geen idee waarom.

Ik heb er eigenlijk nooit voer gedacht om boeken te maken die de kinderen meekrijgen. We hebben wel babyboeken en verder wil ik ooit als tijd heb gewoon fotoalbums maken van alle kinderen zo door de jaren heen, vakanties en sint, verjaardagen, maar ook gewone dagen.

Ik vind het idee overigens wel leuk, ik denk datik dan zou eindigen op zoiets als Deerntje ook zegt, verhaal en wat foto’s. Maar ik zou dan wel voor een globaal overzicht gaan zeg maar… 1 album of hooguit 2 per kind lijkt me zat.

Verder hebben wij wel een gezinsdagboek voor verhalen en alles wat we meemaken. Iedereen mag daar in schrijven, tekenen, plakken. Echt heel erg leuk! Daar zitten ook wat foto’s in, ik denk zo’n 15 per jaar ofzo, echt weinig.

Ik heb voor elk jaar een fotoboek, ik kan nooit niet kiezen tussen al die leuke foto´s :inlove:

Ik maak de jaaralbums ook voor de kinderen apart. En omdat ik nogal perfectionistisch ben op dit gebied duurt het altijd erg lang :roll: :wink: Vakantiealbums maak ik van hun samen.

Hier 3 voorbeeldjes van het vakantiealbum wat nog steeds niet af is…:

leuk hanneke met welke doe jij het ik doe het bij de hema!

pff ik vind maar lastig moet nog steeds van nikki doen

ik heb van elk jaar 1 boek

0-1 jaar

1-2 jaar

2-3 jaar

3-4 jaar is nu voor nikki

en voor lizz al

0-1 jaar

en bijna 1-2 jaar

dus 6 te doen :oops: :roll:

voor lizz wordt denk wel iets minder en nikki nu ook in begin 1 boek voor 1 jaar nu maak ik veelste weinig foto’s