Ik wil graag een eigen foto gebruiken als avatar. Maar de mijne zijn te groot. Hoe kan ik foto’s zo verkleinen dat ze niet meer dan 96 pixels zijn?
Is vast heel simpel…
Hi Lena,
Heb je een foto-bewerk-programma?
Daar zit ook vaak een opslaan voor web functie bij.
En daar kun je meestal de grootte instellen.
Kun je niets anders instellen dan cm, moet je je plaatje 3,39 cm breed/hoog maken (op zich is dat wat kort door de bocht omdat je ok nog met een schermresolutie zit, maar meestal gaat dit wel goed).
Kom je er niet uit, kun je me de foto ook mailen, als het goed is heb je m’n adres.
groetjes en een :-*
Thanx! Ik ga het proberen.
En trouwens: Delta en Lara lijken nog steeds op elkaar
nope, we hebben fotoshop, maar ik kan niet “opslaan voor webfunctie”. Gek. Of is dat een bepaalde extensie die ik hebben moet?
Anders ga ik toch je adres weer effe zoeken.
Ha, wat leuk! Heb je al ergens foto’s van Lara gepost?
Via File vind je Save, daaronder Save as, daaronder Save for Web.
Of probeer eens de Alt Ctrl Shft en S toetsen tegelijk ingedrukt te houden.
Krijg je dan geen extra window in beeld waar je rechts allemaal dingen kunt instellen? (gif of jpg, welke resulotie enz)
Niet?
Welke versie heb je dan?
Ik gebruik 6.0, maar ik weet vrij zeker dat het in 5.0 ook al zat.
mmm, zit hier een beetje moeilijk te doen
Je kunt ook Image size wijzigen, de resolutie eerst op 72 px/inch zetten, dan de hoogte of breedte op 96 px zetten.
Wat je ook kunt doen is de crop tool gebruiken.
Als je de croptool geselecteerd hebt, kun je een vaste width en height opgeven: typ bij beide 96 px.
Als je dan een uitsnede maakt op je foto weet je meteen wat er op je avatar komt.
Zeker als je Shield cropped area aanvinkt, de color op wit zet en de opacity op 80% hebt, kun je goed zien wat je aan het doen bent.
(kan ik geen voorbeeld van maken want eenmaal aan het croppen, werkt de printscreen niet)
Ik zie je avatar wel een keer voorbij komen :lol:
je mag hem ook hier even plaatsen. dan verklein ik hem voor je,is zo klaar…