Foto paspoort lijkt niet meer op mijn kind. Probleem?

Wij gaan deze maand een weekje naar Turkije. Nu heb ik een identiteitskaart van mijn dochter met een foto van toen ze 2 maanden oud was. Nu is ze dus 2. Lijkt niet echt meer dus. Vorig jaar heb ik de kaart nog wel gewoon gebruikt maar ik vraag me af of dit een probleem zou kunnen geven? Ik weet ook niet of ze erg streng zijn in Turkije? Ik heb weinig zin om daar gedoe te gaan krijgen…

Wat vinden jullie?

Lijkt mij dat dit geen probleem zal zijn. De overheid heeft er destijds voor gekozen om ook bij kinderen een foto te plaatsen. En kinderen veranderen naarmate ze ouder worden. Dat weet de douane/overheid ook. Hadden ze maar een ander systeem moeten kiezen :wink:



Wij gingen trouwens toen de oudste 2,9 jr was naar de Dominicaanse republiek. Hij stond toen in mijn paspoort met een foto van toen hij 6mnd was. Ook geen problemen mee gehad!

De identiteitskaart is geldig tot de datum die erop vermeld staat. Dat is dus 5 jaar. Ongeacht of de foto nog up te date is.

Hier lijkt de foto ook helemaal niet meer. Kleine mop was toen 6 weken. Maar nee, een nieuwe ga ik niet laten maken. Het is 5 jaar geldig. Logisch dat kinderen in die tijd veranderen. Zoonlief is ook verandert sinds hij een identiteitskaart heeft.

Nee moet geen probleem zijn. we zijn vorig jaar naar Turkije geweest en Katie had ook een ID met een foto waar ze nog geen 1 jaar was…

Totaal geen probleem. Dochter Elise reist nog steeds op dr ID van bijna 4 jaar geleden en zoonlief Jesse ook ( ID van 3 jaar geleden )

We zijn 3x naar turkije geweest met deze ID’s en geen enkele keer is er een vraagteken bij gezet. Het schijnt dat bij twijfel het ingescant kan worden ofzo en verouderd om te kijken of het echt je kind is… Maar dat heb ik alleen van horen zeggen en dat is hier dus (naar mijn weten) nog nooit gebeurd.

Volgens mij is het geen probleem. De jongste moest op de foto (zonder te lachen mevrouw, ze moet goed rechtop zitten en u mag haar niet vasthouden) toen ze precies 2 weken was. Uiteindelijk hebben ze mijn arm maar weggeshopt, want nee, ze kan nog niet lachen en nee, ze kan niet zelfstandig zitten :roll: . Ik vond het toen raar dat ze perse die foto moesten hebben op de ID kaart, en dat vond de man aan de balie van het gemeentehuis ook. Maarja, het moest nu eenmaal. Ze lijkt er helemaal niet meer op nu, maar hij is gewoon nog geldig.

We zijn er vorige week op het gemeentehuis nog op gewezen dat het onze eigen verantwoordelijkheid is dat de paspoortfoto nog gelijkenis vertoont als het kind ouder wordt. Dat een pas nog geldig is en dat ze het dan maar niet hadden moeten invoeren… Sja, heb je niet zoveel aan als ze 'm in het buitenland niet accepteren.



De kans dat je ermee in de problemen komt is echter niet groot. Mensen die op een vliegveld werken zijn er op getraind op bepaalde kenmerken te letten. Bij een ouder kind willen ze ook nog wel eens de naam roepen om te kijken of hij/zij reageert.