Forumgedeelte (extreem) prematuur kindjes?

Goedenavond,



Even een vraag…



Sommigen hebben het misschien al meegekregen, maar inmiddels lig ik vier weken in het ziekenhuis met een dreigende placentaloslating.

Dit brengt de nodige spanning en onzekerheden met zich mee.



Wat ik me afvraag, is er een forumgedeelte voor KoK-ers met (extreem) te vroeg geboren kindjes? Of waar zou ik dat eventueel onder kunnen plaatsen om na te gaan of meer KoK-ers er behoefte aan hebben om informatie te delen of te praten?



Niet alleen de huidige periode van onzekerheid, maar ook de tijd dat de kleine op de IC zal moeten verblijven, het uiteindelijk naar huis gaan en de ontwikkeling van je kindje in de eerste twee levensjaar.

Zelf vind ik het wel een zekere geruststelling geven om hier nu mee bezig te kunnen zijn en mogelijk van “ervaringsdeskundigen” informatie te krijgen.



Alvast bedankt,

Shirley

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=96117



Niet echt actief meer volgens mij, maar misschien met een up wel?



Sterkte :hug:

Ik ben een ervaringsdeskundige, mijn dochter is geboren met 28+4 en was ook dysmatuur en woog 750 gram en was 31 cm lang.



JE mag me altijd een pb sturen met vragen (ik ben niet meer heel vaak hier op het forum)



Heel veel succes en kracht de komende moeilijke tijden :-*

Dank jullie wel! Zal het draadje even “uppen”.



Mamy, voor nu nog geen specifieke vragen, maar ik hou je in gedachten. Je zal waarschijnlijk wel een keer een PB krijgen. Heel erg bedankt voor het aanbod!

Sterkte de komende tijd :hug: :hug: :-* Ik heb zelf 1 Ã terme en 2 prematuur geboren kindjes (31,3 en 33,2) en ik heb na de geboorte van de 1e destijds ook in het topic mee geschreven. Ook vanaf hier geldt, bij vragen mag je uiteraard pb’en als je wilt en anders lekker van je af schrijven hier :-*

Kimmie :-*

Ook mij mag je pb-en hoor :wink: Hier 3 prematuur baby’s. Niet extreem prematuur trouwens maar zeker een hoop meegemaakt met deze kanjers!



Ik weet anders ook nog een forum of site maar dat mag ik hier vast niet vermelden. Ik heb er heel veel aan gehad (en nog steeds) Als je dat wil dan moet je me even pb-en want dat stuur ik je dat even op.



Hopelijk gaat het nog goed bij jou! heel veel sterkte iig.



Liefs

Hi Newbe,



Jij ook bedant voor het aanbod. Schandalig maar niet de fut gehad om het forumdeel te uppen.



Gisteren ben ik bij 29+2 bevallen (via een ks) van een prachtige dochter, Rona Lynn.

Naar omstandigheden doet ze het echt geweldig. Hoeft niet aan de volledige beademing, maar heeft voldoende aan ondersteuning. Verder blijven haar waarden goed stabiel.



Uiteindelijk gewicht is 1035 en een lengte van 32 cm (geloof ik). Voor nu is het bijkomen van de afgelopen 6 weken en de spaning van de ks gisteren. Als je me sowieso een pb wl sturen, heel graag!



Liefs,

Shirley

Jeetje shirley wat schrikken, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. :inlove: Prachtige naam heeft ze gekregen. Wat fijn dat ze het zo goed doet.

Je hebt pb!! :mrgreen:

Shirley, gefeliciteerd met de geboorte van je meisje! Ookal lag je al in het ziekenhuis, het blijft toch schrikken hè zo’n situatie en dan zo’n piepklein kindje :hug:

Onze Floris is geboren met 32,4 weken en was ook dysmatuur. Mijn placenta was plotseling losgescheurd, maar was gelukkig in de buurt van een z’huis.

Gelukkig gaat met jullie meisje voor nu alles goed, wat een vechtertje zeg!!!

Heb je al mogen kangeroën?

:-*

Van harte proficiat met de geboorte van je dochter :inlove:



De afsluiting van een spannende periode, het begin van een nieuwe spannende periode. Heel veel sterkte de komende tijd :hug:

Shirley, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Ook ik ben niet heel actief meer op kok maar zag gisteravond ineens bij de oktobermama’s dat je al bevallen was! We hebben samen nog geschreven bij de decembermama’s 2008…



Nout is 2 jaar geleden ook te vroeg geboren met 31 weken (ik had hellp) 1410 gram en heeft een aantal weken in de couveuse gelegen.



Heel veel sterkte de komende tijd! Je mag me ook altijd pb’en als je dat wilt…

En hier nog een prematuurmama :angel:



Van harte gefeliciteerd met je minimensje :inlove:

Ik hoop dat alles voorspoedig mag verlopen, zonder nare infecties en andere enge dingen. Groei meisje, groei!!



Er komt een hele hoop op je af, en als je straks thuis bent met je vechtertje komt er (misschien, bij mij wel) een hoop los qua emoties.



Je mag me altijd PB-en en ik ga je zeker volgen bij de oktober mama’s :-*



O ja, mijn prematuurtje is totaal onverwacht geboren met 31+1, 10 dagen op de NICU in het WKZ, daarna een maand in het Amphia in Breda. Hij is nu 19 maanden en ik kan zeggen dat het ongelooflijk goed met hem gaat :inlove:

Hey Shirley, van harte gefeliciteerd met de toch nog wel onverwachte geboorte van je kleine meisje Rona Lynn :inlove: :-* Spannend allemaal hoor! Het klinkt voor nu wel positief zo klein als ze is en ik hoop dat jullie dat vast kunnen houden :pray: En alles wat je denkt “gut hoe zit dat” vraag het, hier op het forum, bij mensen via pb of in het ziekenhuis, want ze verschaffen vaak niet spontaan alle informatie die je zoekt :wink: Dat vond ik zo schelen dat we de 2e keer met een vroeggeboorte wisten hoe dingen werken en dat je weet waar je naar moet en vooral ook kunt vragen en ook wat je kunt verwachten. Sterkte en geniet vooral ook van je kleine meid :hug: :inlove: :-* :-*

Het topic bij contact heb ik even omhoog gehaald, zodat daar weer verder geschreven kan gaan worden :thumbup: Anders wordt dit straks het kletstopic :wink:



Prematuur mama’s